بازار کنسولهای دستی بازی: آیا تعداد زیاد آنها برای مصرفکنندگان پیچیده شده است؟

آدام از علاقهمندان به کنسولهای دستی بازی کامپیوتری است. استیم دک که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد، این روند را آغاز کرد، اما اکنون تعداد زیادی از این کنسولها وجود دارد. آیا این تنوع بیش از حد است؟ آدام در نمایشگاه Computex با استیو از GamersNexus گفتگو کرده تا این موضوع را بررسی کند.
آیا کنسولهای دستی بازی بیش از حد زیاد شدهاند؟
استیو از GamersNexus معتقد است که تعداد کنسولهای دستی بازی کامپیوتری بیش از حد شده است. او بیان میکند که با وجود نوآوریها و ویژگیهای منحصر به فرد، تنوع زیاد برای مصرفکنندگان عادی بسیار پیچیده است و آنها اغلب به استیم دک روی میآورند. این خبر ممکن است برای فروشندگان Computex ناامیدکننده باشد.
آینده کنسولهای دستی بازی: مد گذرا یا ماندگار؟
آدام امیدوار است که این کنسولهای دستی بازی مد گذرا نباشند. نینتندو سوئیچ و استیم دک نشان دادهاند که تقاضا برای دستگاههای بازی با این اندازه وجود دارد، به ویژه در خارج از ایالات متحده، جایی که خانههای کوچکتر و حمل و نقل عمومی بیشتر است.
چه کسی در بازار کنسولهای دستی بازی موفق خواهد شد؟
در حال حاضر، Valve در موقعیت قوی قرار دارد، اما Asus نیز به عنوان یک رقیب احتمالی مطرح است. استیو نگرانیهایی درباره این برند دارد، اما ROG Ally X نشان داده که آنها مایل به ایجاد تغییرات اساسی در طراحی هستند.
رقبای دیگر در بازار کنسولهای دستی بازی
اینترل با MSI Claw نیز در این بازار حضور دارد، اما آدام معتقد است که پردازندههای لپتاپ Meteor Lake آنها از طراحیهای APU ایامدی عقبتر هستند. شاید تراشههای آینده Lunar Lake بتوانند داستان را تغییر دهند. همچنین، تراشههای Snapdragon کوالکام در لپتاپها بسیار موفق بودهاند، اما هنوز در کنسولهای دستی ظاهر نشدهاند. اگر کوالکام وارد این بازار شود، ممکن است تحولی ایجاد کند.
اگر به اخبار در حوزه کنسول های بازی علاقه مند هستید خبر” این کنسول بازی توی جیب جا میشود ! ” را مطالعه کنید