استفاده از عبارات اشتباه برای Audacity دردسرساز شد

پس از استفاده از عبارات اشتباه در بخش سیاست‌های حفظ حریم خصوصی Audacity،‌ کاربران به این نرم‌افزار تهمت جاسوسی زدند.

Muse Group، مالک جدید اپلیکیشن ویرایش صدای Audacity، در روزهای اخیر با به‌روزرسانی سیاست حفظ حریم خصوصی این نرم‌افزار سروصدا به پا کرده‌ است. بر اساس بخش حریم خصوصی نسخه جدید این نرم‌افزار، مالک این اپلیکیشن اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌کند و احتمالاً آن را با دیگران از جمله مجریان قانون و خریداران بالقوه به اشتراک می‌گذارد. این امر منجر به این شد که کاربران ادعا کنند Audacity در حال تبدیل شدن به یک نرم‌افزار جاسوسی است.

این شرکت در تلاش است تا بحث‌های پیش‌آمده را ختم به خیر کند و به همین دلیل، اعلام کرده مشکلات کنونی به دلیل استفاده از «عبارات نامشخص در سیاست حفظ حریم خصوصی» این نرم‌افزار است. Muse Group می‌گوید تنها داده‌های «بسیار محدود» مانند نسخه سیستم عامل، نوع پردازنده، آدرس IP و گزارش خطاها را از کاربران Audacity جمع‌آوری می‌کند.

شرکت مذکور می‌گوید فقط در صورت نیاز به اطلاعات در دادگاه حوزه قضایی، آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد. مالک Audacity ادعا کرده است که داده‌های کاربران را به دنبال درخواست مجریان قانون منتشر نمی‌کند و خبری از خرید و فروش اطلاعات نخواهد بود.  به ادعای این شرکت، جمع‌آوری داده‌ها یک الزام برای سیاست استاندارد ارائه خدمات در بسیاری از حوزه‌های قضایی، صرف نظر از عمق داده‌های جمع‌آوری‌شده یا ماهیت خدمات است.

متوجه هستیم که استفاده از عبارات نامشخص در سیاست حفظ حریم خصوصی و نبود پیش‌زمینه درباره معرفی آن باعث بروز نگرانی‌های عمده‌ای در مورد نحوه استفاده و ذخیره اطلاعات بسیار محدودی که جمع‌آوری می‌کنیم شده است.

این شرکت با یک تیم حقوقی در حال کار روی نسخه اصلاح‌شده و واضح‌تر خط مشی خود است و قصد دارد آن را به‌زودی منتشر کند.

به گفته ری، جمع‌آوری اطلاعات محدود به دلیل وجود دو ویژگی جدید در نسخه آینده Audacity ضروری است؛ گزینه اول روشی برای بررسی خودکار به‌روزرسانی‌ها و دیگری گزارش اختیاری خطا است. ری هنوز به درخواستی برای سیاست حفظ حریم خصوصی کاربران زیر ۱۳ سال مبنی بر  استفاده نکردن آن‌ها از نرم‌افزار مذکور پاسخ نداده است. مجوز عمومی که Audacity تحت آن توزیع می‌شود محدودیت استفاده از نرم‌افزار را مجاز نمی‌داند.

سیاست حفظ حریم خصوصی به‌روزشده برای «استفاده آفلاین از نرم‌افزار» اعمال نمی‌شود؛ بنابراین اگر دسترسی Audacity به اینترنت را مسدود کنید، مسئله‌ای به وجود نمی‌آید. این سیاست فقط با نسخه بعدی نرم‌افزار (۳.۰.۳)، لازم‌الاجرا می‌شود. نسخه‌های فعلی و قدیمی‌تر هیچ ویژگی شبکه‌ای ندارند و داده‌ای را جمع‌آوری نمی‌کنند.

این بحث‌ها صرفا به دلیل استفاده از عبارات اشتباه و گنگ توسط مالک این نرم‌افزار پیش‌ آمده است. امیدواریم آن‌ها به‌زودی نسخه جدید خط مشی خود را منتشر کنند و کاربران بتوانند با خیال راحت از Audacity استفاده کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *