آیا ویندوز ۱۱ یک به‌روزرسانی رایگان برای ویندوز ۱۰ خواهد بود؟

در سوم تیرماه و در جریان مراسم What’s next for Windows مایکروسافت رونمایی شود.

اما اخیرا نسخه پیش‌نمایش غیررسمی‌ این پلتفرم در دسترس قرار گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند این نسخه را روی سیستم خود نصب کنند. حال شواهد نشان می‌دهد که ویندوز ۱۱ در قالب یک به‌روزرسانی برای رایگان برای ویندوز ۱۰ عرضه خواه شد.

مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد که تاکنون ۱.۳ میلیارد دستگاه در سراسر جهان به ویندوز ۱۰ مجهز شده‌اند که رقم قابل توجهی است. حال اگر این شرکت، گزینه‌ای به‌روزرسانی رایگان به ویندوز ۱۱ را ارائه کند، قطعا کاربران بیشتری به دریافت و نصب این به‌روزرسانی جدید ترغیب خواهند شد.

از طرفی دیگر، رویه مایکروسافت در سال‌های قبل نیز بر این موضوع صحه می‌گذارد. اگر خاطرتان باشد این شرکت امکان به‌روزرسانی رایگان ویندوزهای ۷ و ۸ را به ویندوز ۱۰ فراهم کرد تا از این طریق بتواند بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ای اضافی، افراد بیشتری را به نصب این نسخه جدید وادار کند.

چندی پیش نیز اطلاعاتی در صفحه پشتیبانی محصولات مایکروسافت رویت شد که آمده بود پشتیبانی از ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۲۵ به اتمام خواهد رسید؛ یعنی درست زمانی که ۱۰ سال از چرخه پشتیبانی ویندوز مایکروسافت می‌گذرد.

یکی دیگر از دلایلی که می‌توان با استناد به آن، بر رایگان بودن ویندوز ۱۱ پی برد، این است افرادی که در طی روزهای اخیر، بیلد ویندوز ۱۱ را نصب کرده‌اند، توانسته‌اند بدون نیاز به وارد کردن هیچ رمز یا کلیدی، از آن استفاده کنند. در یکی از جدیدترین تصاویر منتشر شده از ویندوز ۱۱ آمده است کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند به راحتی به ویندوز ۱۱ آپگرید کنند، یعنی شبیه به فرآیند به‌روزرسانی از ویندوز ۸ به ویندوز ۱۰.

نکته دیگر اینجاست مایکروسافت هر دو سال یک بار، به‌روزرسانی جدیدی را برای ویندوز ۱۰ عرضه می‌کند و به نظر می‌رسد که به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ نیز در قالب یک پک جدید و رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

البته هنوز مایکروسافت واکنشی را در قابل این اخبار نشان نداده و برای دانستن پاسخ این سوالات، باید تا سوم تیرماه و زمان برگزاری رویداد اختصاصی ویندوز این شرکت صبر کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *