FBI برای بازیابی اطلاعات حساس ۱۴۰ ربات استخدام می‌کند

به نقل از دیجیاتو

سازماندهی فایل‌ها و پروند‌ه‌های قدیمی کاری پر زحمت و وقت گیر است. «پلیس فدرال آمریکا» تصمیم گرفته برای ساماندهی بیش از ۳۶۰ هزار پرونده کاغذی در دفاتر و ادارات این سازمان در فضایی به مساحت ۲۳ هزار مربع، از ۱۴۰ ربات هوشمند کمک بگیرد.

این پرونده‌ها حاوی اطلاعات حساسی مربوط به سابقه مجرمان و جنایتکاران است و پلیس فدرال کماکان به این اطلاعات نیاز دارد و نباید از بین بروند.

جستجوی اطلاعات از میان این همه فایل کاغذی کار ساده‌ای نیست و پلیس فدرال آمریکا تصمیم گرفته برای سرعت بخشیدن در فرآیند جستجوی فایل‌های مربوط به ۲۵۰ دفتر خود در سراسر جهان از ربات‌ها کمک بگیرد.

این حجم پرونده در مدت زمانی بیش از یک قرن تولید شده است و شامل میلیاردها سند و مدرک کاغذی می‌شود. بازیابی دستی این حجم اطلاعات و پرونده به سادگی انجام پذیر نیست؛ اما ربات‌های هوشمند می‌توانند این کار را به بهترین شکل انجام دهند.

شرکت فناوری رباتیک «AutoStore»، راهکار ثبت و بازیابی خودکار پرونده‌ها را توسعه داده است که در آن از ربات‌های هوشمند کمک گرفته می‌شود. ربات‌ها پرونده‌ها را به دقت براساس کلید واژه‌های مختلف دسته بندی می‌کنند.

«کارل یوهان لیر» مدیر عامل شرکت AutoStore اعلام کرد:

«باعث افتخار است که ربات‌های هوشمند این شرکت نقش مهمی در اتوماسیون پرونده‌های پلیس فدرال آمریکا برعهده خواهند داشت. با این ربات‌ها پلیس فدرال می‌تواند ماموریت‌های خود را با اثربخشی، دقت و سرعت بالاتری به انجام برساند. مدیریت و ساماندهی اطلاعات نقش حیاتی در روند فعالیت‌های FBI دارد.»

بی‌شک، امنیت یکی از موضوعات کلیدی و مهمی است که در ساماندهی اطلاعات حساس باید مورد توجه قرار گیرد. ربات‌های شرکت می‌توانند در بالاترین سطح امنیتی اطلاعات حساس را بازیابی کنند. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲، ربات‌ها بتوانند تمامی پرونده‌‌های مذکور را سازماندهی کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *