۱۵ روش برای افزایش فالوور اینستاگرام

به نقل از آیتی رسان

اینستاگرام از اولین روزهایی که به عنوان نرم‌افزاری برای سرگرمی کودکان و نوجوانان عرضه شد به سرعت به پلتفرمی مهم برای بازاریابی، فروش، شبکه‌سازی و ایجاد مخاطب برای افراد و برندها تبدیل شد. این پلتفرم یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان است که بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه آن، روزانه بیش از ۶۰ میلیون محتوا بارگذاری می‌کنند و هر روز ۱.۶ میلیارد لایک رد و بدل می‌کنند. حالا در چنین فضایی چگونه باید تعداد دنبال کننده‌ها را افزایش داد؟

در این مطلب ایده‌هایی برای کپشن تصاویر، هشتگ‌ها، پروفایل کاربری و دیگر موارد را ارائه می‌دهیم تا بتوانید پست‌های بهتری در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید و همچنین باعث افزایش فالوور اینستاگرام و بالا بردن نرخ تعامل با کاربران شوید.

۱. یک هشتگ شناخته‌شده برای افزایش فالوور اینستاگرام ایجاد کنید

هشتگ اختصاصی، سفارشی یا شناخته شده به شما این امکان را می‌دهد تا مجموعه‌ای از بهترین پست‌ها را ایجاد کنید. وقتی شخصی شما را از طریق هدفمندی پیدا می‌کند؛ احتمالش خیلی زیاد است که پس از دیدن پست‌های اصلی‌تان شما را دنبال کند.

می‌توانید برای هریک از کمپین‌های اینستاگرامی خود یک هشتگ مخصوص بسازید. در برخی موارد، این کار بهتر از هشتگی مربوط به کسب‌وکارتان یا هشتگ نام شرکت‌تان جواب می‌دهد. در حقیقت، هشتگ‌های کمپین، اغلب توسط فالوورها استفاده می‌شود و آن دنبال‌کنندگان با جلب توجه فالوورهای خود باعث می‌شوند که آن‌ها هم شما را دنبال کنند و همین سبب افزایش فالوور اینستاگرام می‌شود.

۲. هشتگ اختصاصی خود را به صورت متقابل تبلیغ کنید

خیلی خوب است که هشتگی اختصاصی برای برند خود ساخته‌اید؛ اما آیا این هشتگ اختصاصی را بقیه هم می‌شناسند؟ آن را در پروفایل خود بنویسید، هشتگ را از فضای آنلاین خارج کرده و آن را در بنرهای تبلیغاتی، استندهای فروشگاهی و هر جای دیگری که اسمی از شما هست، استفاده کنید تا بقیه هم با آن آشنا شوند و باعث افزایش فالوور اینستاگرام شود.

اگر در رادیو و تلویزیون برنامه‌ای دارید؛ از مردم بخواهید که از هشتگ شما استفاده کنند. مطمئن شوید که هشتگ‌تان در بقیه شبکه‌های اجتماعی هم به کار گرفته شده و تبلیغات آنلاین و آفلاین خود را حول آن هشتگ بچینید. به اینکه امیدوار باشید مردم هشتگ شما را پیدا می‌کنند، بسنده نکنید و خودتان کاری کنید تا هشتگ‌تان به چشم آن‌ها بیاید.

۳. از هشتگ اختصاصی صنعت خود استفاده کنید

شما فالوورهایی می‌خواهید که به آنچه ارائه می‌دهید، علاقه‌مند باشند و استفاده از هشتگ‌هایی که مختص صعنت کاری شما نیستند، باعث افزایش فالوور اینستاگرام محدودی می‌شود. پس باید از هشتگ‌هایی در پست‌های خود استفاده کنید که مخاطبان هدف‌تان آن‌ها را جستجو می‌کنند.

هرچه خاص‌تر باشید افراد بیشتری به کسب‌وکارتان علاقه‌مند می‌شوند و افزایش فالوور اینستاگرام بیشتری را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این، با استفاده از هشتگ‌های دقیق‌تر، تعداد رقبایی که مخاطب‌شان با شما یکسان است کاهش پیدا خواهد کرد و در نتیجه اکانت‌های شما راحت‌تر پیدا می‌شوند و دنبال کردن هم راحت‌تر خواهد شد.

۴. برای افزایش فالوور اینستاگرام خسته‌کننده نباشید

وقتی صحبت از کپشن در اینستاگرام می‌شود، باید فراتر از نوشتن هشتگ‌های مشخص و یک‌کلمه‌ای نگاه کنید. درست است که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؛ ولی آن‌ها را با کپشن خود ادغام کنید و برای گفتن بخشی از داستان خود از هشتگ استفاده کنید. با مزه و کنایه‌آمیز بنویسید و حوصله‌سر بر نباشبد.

۵. از هشتگ‌های مرتبط با رویدادها استفاده کنید

هشتگ‌های مربوط به رویدادها شامل همایش‌های سالانه، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مرتبط با شاخه کاری شما می‌شود. همچنین رویدادهای شناخته‌ای شده که منطقه، کشور شما یا جهان که در یک زمان خاص ذهن توده مردم را درگیر می‌کنند هم گزینه‌های مناسبی هستند.

هشتگ‌های مذکور مناسب پست‌های خودمانی و معمولی هستند. مثلا موقع بازی تیم فوتبال کشورمان با هشتگ این بازی عکس منتشر کنید یا در مراسمات مذهبی پستی با هشتگ‌های مرتبط به اشتراک بگذارید. البته ممکن است این کار به دلیل عمومی بودن باعث افزایش فالوور اینستاگرام نشود؛ اما باعث می‌شود تا دیگران کسب‌وکار شما را بشناسند و به مرور تبدیل به دنبال‌کننده شما شوند.

۶. در بحث‌های عمومی شرکت کنید

در هر پست، از هشتگ‌های موضوعی مرتبط و همچنین هشتگ‌های محبوب و شناخته‌شده استفاده کنید. هشتگ‌های خاص مانند کلمات کلیدی طولانی هستند و جامعه هدف بیشتری را در بر می‌گیرند و باعث می‌شوند تا افراد مناسب را پیدا کنید؛ اما هشتگ‌های ترند شده باعث می‌شود تا افراد بیشتری شما را بشناسند.

یادتان باشد که هشتگ‌های محبوب نباید استراتژی کلی شما را تشکیل دهند. آن‌ها مخاطبان عام را جذب می‌کنند؛ اما در موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی جایگاه خاص خود را دارند. چون می‌توانند باعث بیشتر دیده شدن شما و ایجاد تعامل شوند و احتمالا باعث افزایش فالوور اینستاگرام خواهند شد. برای رشد در شبکه‌ای به بزرگی اینستاگرام، به هر دو نوع هشتگ‌های خاص و عمومی نیاز خواهید داشت.

۷. برای افزایش فالوور اینستاگرام روی بیو خود کار کنید

پروفایل شما مهم‌ترین دارایی شماست. واقعا می‌خواهید در بیو خود فقط صفحه اصلی سایت‌تان را قرار دهید و هیچوقت آن را تغییر ندهید؟ باید آن را حداقل دوبار در هفته تغییر دهید و لینکی در بیو خود قرار دهید که کاربران را به جدیدترین و محبوب‌ترین مطالب سایت‌تان هدایت کند.

۸. کپشن‌هایتان توصیفی باشند

یک عکس به اندازه هزار کلمه حرف دارد؛ اما نمی‌توان کلمات را کلا حذف کرد. پیج رسمی نشنال جئوگرافیکی در استفاده از داستان‌سرایی کنار تصاویر خود برای تعامل و به اشتراک‌گذاری فوق‌العاده عمل می‌کند. در حالی که رسانه‌های سنتی تقریبا منقرض شده‌اند؛ نشنال جئوگرافیکی با دنیای دیجیتال پیش رفته و با ۱۴۶ میلیون فالوور به یکی از برندهای برتر اینستاگرام تبدیل شده است.

این روش مانند دیگر روش‌های معرفی شده در این مطلب در طول زمان منجر به افزایش فالوور اینستاگرام می‌شود و باید به آن متعهد بمانید. نگران ترس و استرس اول کار نباشید؛ به مرور زمان با پیدا کردن آهنگ خود، مطالب شما هم بهبود خواهند یافت.

۹. برای افزایش فالوور اینستاگرام از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

وارد پروفایل افراد اینفلوئنسر شوید و اعلان پست‌های آن‌ها را روشن کنید تا هروقت پستی گذاشتن از آن مطلع شوید. سپس می‌توانید مرتبا با آن‌ها تعامل داشته باشید و به یکی از برندهای مورد علاقه‌شان تبدیل شوید و محصولات شما را تبلیغ کرده و باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما شوند.

۱۰. عکس‌های تگ شده ناخواسته را از پروفایل‌تان حذف کنید

اگر می‌خواهید محتوای مناسب و مورد علاقه فالوورهای‌تان را در پروفایل خود داشته باشید؛ فقط کافی است عکس‌هایی را که دیگران شما را در آن‌ها تگ کرده‌اند، در پروفایل‌تان پنهان کنید. پنهان کردن از پاک کردن بهتر است و دردسر کمتری دارد.

۱۱. قبل از اینکه عکس‌های تگ شده روی پروفایل‌تان بیایند آن‌ها را تایید کنید

در اینستاگرام می‌توانید تنظیم کنید که تصاویری که در آن‌ها تگ شده‌اید، بدون تایید شما در پروفایل‌تان نمایش داده نشوند. این مسئله باعث می‌شود تا پست‌های ناخواسته در پروفایل نیاید و راحت‌تر بتوانید پروفایل خود را کنترل کنید.

۱۲. برای افزایش فالوور اینستاگرام سبک خاص خودتان را طراحی کنید

طبیعت انسان این است که با شرایط همسو شود؛ اما در اینستاگرام شما باید از دیگران متمایز باشید. به پیج‌های شناخته شده‌ای که دنبال می‌کنید، فکر کنید. آیا هر زمان که پستی را به اشتراک می‌گذارند با یک نگاه پیج مورد نظر را نمی‌شناسید؟ این قدرت سبک طراحی است. پیج خود را طوری طراحی کنید که مخاطبان‌تان هم به سرعت شما را تشخیص دهند و هم نظم در کسب‌وکار شما را ببینند. هیچکس دوست ندارد از کسی خرید کند که شلخته است و برای کسب‌وکار خود هیچ برنامه‌ای ندارد.

۱۳. منطقه‌ای عمل کنید

به صفحه جستجو بروید و بخش مکان‌ها را انتخاب کنید. ببینید در یک منطقه خاص (مثلا منطقه خودتان، شهری که برای تبلیغات هدف قرار داده‌اید یا حتی رویدادی در یک مکان خاص) چه خبر است. سپس نام مکان را تایپ کنید تا تمام پست‌های دارای تگ مکانی آن منطقه را ببینید.

۱۴. با مخاطبان تعامل داشته باشید

اینستاگرام مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی یک بستر مکالمه‌ای است نه فقط یک رسانه. برای اینکه به سمت شما بیایند چه کاری باید انجام دهید؟ اگر نمی‌دانید، از اول شروع کنید و به آن فکر کنید. به نظرات مخاطبان در پست‌ها پاسخ دهید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. نگذارید آن‌ها فکر کنند با یک ربات طرف هستند که فقط پست منتشر می‌کند.

۱۵. برای افزایش فالوور اینستاگرام از این هشتگ‌ها دوری کنید

هدف شما افزایش فالوور اینستاگرام است که در نهایت منجر به فروش بیشتر شود. هشتگ‌هایی هستند که فالوور شما را بالا می‌برد؛ اما این فالوورها آن‌هایی نیستند که انتظار دارید. مهم است که این هشتگ‌ها را بشناسید و از آن‌ها اجتناب کنید و فالوورهایی جذب کنید که ارزش دارند. برخی از این هشتگ‌ها می‌توانند اینها باشند؛

follow#
followme#
followback#
pleasefollow#
follow4follow# یا (f4f#)

اگر کیفیت برایتان مهم است و می‌خواهید دنبال‌کننده‌ای واقعی داشته باشید، هیچوقت از این هشتگ‌ها استفاده نکنید. درست است که شاید با استفاده از این هشتگ‌ها کمی فالوورهای شما بیشتر شود؛ اما اگر افزایش فالوور اینستاگرام واقعی می‌خواهید، واقعا به این کار نیاز نیست و با استفاده از روش‌هایی که در بالا گفتیم، می‌توانید هشتگ‌های بیشتری را به کار ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *