شیائومی رسماً معماری سیستم‌عامل جدید HyperOS را تشریح کرد

در ادامه با پنج لایه معماری سیستم‌عامل HyperOS آشنا می‌شویم.

شیائومی پنجشنبه همین هفته ضمن معرفی سری شیائومی ۱۴، به‌طور رسمی از سیستم‌عامل جدید HyperOS پرده برمی‌دارد. حالا این شرکت به‌تازگی اطلاعاتی درباره این سیستم‌عامل منتشر کرده است که شامل جزئیات مربوط به معماری آن می‌شود.

شیائومی با انتشار پوستری در شبکه اجتماعی چینی ویبو اطلاعاتی را درباره معماری سیستم‌عامل HyperOS به اشتراک گذاشته که جالب توجه است. همان‌طور که انتظار می‌رود، این سیستم‌عامل ظاهراً پاسخی در برابر HarmonyOS هواوی خواهد بود.

معماری سیستم‌عامل جدید HyperOS شیائومی

سیستم‌عامل HyperOS در معماری خود از ۵ لایه نرم‌افزاری تشکیل شده است. در لایه پایین، سخت‌افزار قرار دارد و بعد روی آن لایه کرنل دیده می‌شود. HyperOS از کرنل لینوکس و کرنل اختصاصی Vela استفاده می‌کند. Vela همان پلتفرم IoT شیائومی بوده که مبتنی بر NuttX RTOS توسعه یافته است.

در لایه سوم از سرویس‌ها و فریم‌ورک‌های اندروید و Vela استفاده می‌شود. این لایه و لایه قبلی احتمالاً بین دستگاه‌های مختلف با یکدیگر تفاوت‌هایی خواهند داشت. برای مثال، در گوشی‌ها و تبلت‌ها ممکن است از لینوکس و اندروید استفاده شود، اما در دستگاه‌های اینترنت اشیا از Vela استفاده شود. اما در هر صورت نام این سیستم‌عامل HyperOS خواهد بود.

لایه چهارم سیستم‌عامل جدید شیائومی با نام HyperConnect معرفی شده است. این لایه به همه دستگاه‌ها اجازه خواهد داد تا علی‌رغم تفاوت‌هایی که ممکن است در لایه دوم و سوم وجود داشته باشد، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. درنهایت لایه پنجم شامل اپ‌ها خواهد بود.

اگرچه شیائومی اشاره‌ای نکرده است، اما باور داریم که این سیستم‌عامل در لایه سوم حاوی GMS یا «سرویس‌های موبایل گوگل» خواهد بود که برای گوشی‌ها و تبلت‌ها کاربردهای زیادی دارد.

این غول فناوری چینی می‌گوید ساخت HyperOS از ۱۳ سال پیش شروع شده است، اما آغاز مراحل واقعی تحقیق و توسعه آن به ۷ سال قبل برمی‌گردد. شیائومی امروز همچنین از بخشی از مشخصات دوربین پرچمداران آتی خود پرده برداشت.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط