۱۵ گواهینامه برتر IT که دارندگانشان در سال ۲۰۱۹ بیشترین دستمزد را دریافت می‌کنند

موسسه Global Knowledge به تازگی فهرستی از ۱۵ گواهینامه فناوری اطلاعات که بیشترین میزان دستمزد را دریافت کردهاند را بر اساس نتایج تحقیقات IT Skills & Salary Report خود منتشر کرده است. این موسسه گزارش کامل این تحقیق را اواخر سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد کرد. این تحقیق بیشتر روی امنیت کامپیوتری، محاسبات ابری، فناوری اطلاعات سازمانی و شبکه سازی متمرکز بوده است و مشخص می‌کند که اگر شما هم به دنبال پیشرفت شغلی و کسب درآمد بیشتر هستید باید به سراغ کدام مهارتهای حرفه‌ای بروید.

فهرست ۱۵ گزینه‌ای Global Knowledge برای معرفی بیشترین دستمزد دریافتی بیشتر روی امنیت کامپیوتری، محاسبات ابری، فناوری اطلاعات سازمانی و شبکه سازی متمرکز بوده است و مشخص می‌کند که اگر شما هم به دنبال پیشرفت شغلی و کسب درآمد بیشتر هستید باید به سراغ کدام مهارت‌های حرفه‌ای بروید. این مطالعه در سطح جهانی صورت گرفته و منعکس کننده تقاضای بازار برای برترین گواهینامه‌های کسب مهارت حرفه‌ای فناوری اطلاعات و میزان حقوق و دستمزد آن در ایالات متحده است.

نتایج شاخص به دست آمده از این ۱۵ گواهینامه فناوری اطلاعات برتر در سال ۲۰۱۹ شامل موارد زیر است:

  • میانگین حقوق سالانه این ۱۵ گواهینامه برای سال ۲۰۱۹ معادل ۱۲۱,۵۱۴ دلار بوده است. گواهینامه‌های مجازی سازی و محاسبات ابری به طور میانگین ۱۲۷,۴۹۴ دلار حقوق دریافت می‌کنند که در مقایسه با دستمزد ۱۱۲,۹۵۵ در سال ۲۰۱۸ افزایشی نسبی را نشان می‌دهد. پنج گواهینامه امنیت سایبری به طور متوسط ۱۱۵,۸۶۷ دلار حقوق دریافت می‌کنند. گواهینامه‌های مرتبط با شبکه نیز میانگین حقوق ۱۱۵,۸۶۷ را تجربه می‌کنند. Google Cloud Certified Professional Cloud Architect, Project Management Professional (PMP), Certified ScrumMaster, AWS Certified Solutions Architect – Associate و AWS Certified Developer – Associate نیز همگی به طور میانگین ۱۲۱,۵۱۴ دلار دستمزد دریافت خواهند کرد.
  • گواهینامه متخصص تایید شده راهکارهای مایکروسافت (MCSE) – زیرساخت سرور به طور میانگین ۱۲۱,۲۸۸ دلار دستمزد می‌گیرد که نسبت به ۱۰۰,۶۵۶ در سال ۲۰۱۸ افزایش داشته است. تقاضای مداوم در حوزه فناوری اطلاعات سازمانی در بخش‌های بین المللی باعث شده تا درآمد یک گواهینامه MCSE در زیرساخت سرور در سال ۲۰۱۹ به نسبت سال قبل از آن رشدی ۲۰ درصدی داشته باشد. متخصصان فنی دارای این گواهینامه که در مارچ ۲۰۱۷ توسط مایکروسافت کنار گذاشته شدند نیز همچنان نیاز بازار کار به این مهارت را شاهد خواهند بود. مایکروسافت MCSE – Server Infrastructure را با گواهینامه MCSE: Cloud Platform and Infrastructure جایگزین کرده است. این گواهینامه جدید قوانین مدیریت ابر، معماری ابر، متخصص پشتیبانی کامپیوتر و تحلیلگر امنیت اطلاعات را پوشش می‌دهد.
  • دو گواهینامه AWS که در سال ۲۰۱۹ بیشترین دستمزد را ثبت کردهاند، به طور میانگین ۱۳۱,۶۰۵ دلار حقوق دریافت می‌کنند که نسبت به آمار بیشترین دستمزد برای پنج گواهینامه AWS در سال ۲۰۱۸ که معادل ۱۲۵,۵۹۱ دلار بوده است به میزان ۶ هزار دلار افزایش را نشان می‌دهد. گواهینامه‌های AWS  در توسعه، راه اندازی و بسط و توسعه محصول و نقشه راه خدمات بهتر عمل کرده است. گسترش سریع محصول و خدمات آنها باعث شده تا تقاضا برای گواهینامه‌های AWS به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند. AWS در حال حاضر یک پلتفرم محاسباتی اصلی در صدها سازمان و شرکت بزرگ محسوب می‌شود و در حال تبدیل شدن به یک بازار تجاری گسترده است.

جدول زیر خلاصه‌ای از نتایج به دست آمده از تحقیقات موسسه Global Knowledge در مورد ۱۵ گواهینامه فناوری اطلاعات برتر در سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد.

1_1160

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *