گوگل پشتیبانی از اپلیکیشن Expeditions را متوقف می‌کند

به نقل از زوم ایت

گوگل تا چند ماه دیگر پشتیبانی از اپلیکیشن Expeditions را خاتمه می‌دهد و ویژگی‌های این سرویس را به دیگر اپلیکیشن‌های خود اضافه می‌کند.

گوگل پشتیبان یکی دیگر از اپلیکیشن‌های خود را تا چند ماه دیگر تعطیل خواهد کرد؛ این شرکت اعلام کرد که اپلیکیشن واقعیت مجازی Expeditions را تعطیل خواهد کرد. این اپلیکیشن تور آموزشی واقعیت مجازی پیش روی کاربران قرار می‌داد. گوگل اعلام کرده است که از تاریخ ۳۰ جون ۲۰۱۲۱ (۹ تیر ۱۴۰۰) اپلیکیشن Expeditions را از گوگل پلی و اپ استور حذف می‌کند. با توجه ‌به گفته‌های گوگل، بسیاری از تورهایی که در این اپلیکیشن دردسترس کاربران قرار می‌گرفتند به اپلیکیشن Arts & Culture منتقل خواهند شد.

در بلاگ گوگل گفته شده است این تصمیم باعث می‌شود دسترسی دانش‌آموزان به تور واقعیت مجازی در دوران شیوع کرونا راحت‌تر شود. جنیفر هالند از گوگل، به این موضوع اشاره کرده است که آن‌ها متوجه شدند بهترین تجربه واقعیت مجازی برای بسیاری از دانش‌آموزان محقق نشده است و به همین دلیل اپلیکیشن Arts & Culture قرار است تورهای بیشتری پیش روی مخاطب قرار دهد و پشتیبانی از Expeditions قطع خواهد شد.

گوگل اپلیکیشن Expeditions را در سال ۲۰۱۵ برای کاربران عینک واقعیت مجازی کاردبرد (Cardboard) راه‌اندازی کرده بود. این شرکت در کلاس‌های مختلف کاردبردهای متعددی قرار داده بود تا دانش‌آموزان بتوانند به‌صورت ۳۶۰ درجه موزه‌ها، فستیوال‌ها و عجایب جهان را مشاهده کنند. گوگل چند وقتی است از حوزه واقعیت مجازی عقب‌نشینی و پروژه Daydream را متوقف کرده و پروژه کاردبرد را به‌صورت متن‌ باز درآورده است.

اپلیکیشن Expeditions عملکرد بهتری نسبت به Daydrem داشت و به همین دلیل با اپلیکیشن بزرگ‌تری به‌نام Arts & Culture ترکیب شده است. اپلیکیشن Arts & Culture گوگل میزبان فیلترهای ونسان ون‌گوگ و ابزاری برای تبدیل عکس‌های سلفی به آثار او است.

گوگل پشتیبانی از ویژگی Tour Creator را هم خاتمه می‌دهد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تورهای خود را بسازند. گوگل از ماه آینده به کاربران اجازه می‌دهد تورهای ساخت خود را از این اپلیکیشن خارج کنند.

منبع: THEVERGE

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *