چگونه با Twitch پولدار شویم !درآمد زایی برای Streamer

راهنمایی درآمد زایی برای Streamer ها

امروز یک استریمر Twitch بودن به صورت تمام وقت می تواند همانقدر یک شغل به حساب بیاید که گزارشگر ورزشی بودن! هیچ چیز قشنگ تر و لذت بخش تر از این نیست که از تفریحاتی که به آن علاقه مندید پول در بیاورید . اگر شما به استریم کردن بازی تان علاقه مندید ، در ادامه توجه شما را به روش های درآمدزایی از طریق استریم کردن جلب خواهیم کرد .

از دیدگاه Twitch افرادی که از راه بازی کردن به درآمد رسیده اند از نژادی متفاوت هستند . منظور این است که آنها معتاد به بازی کردن بی وقفه هستند ، از دیگر خصوصیات آنها کاریزما ، شم تجاری ، روابط عمومی مناسب و شانس خیلی خوب است .
به هر حال تمام این افراد مثل دیگران از هیچ شروع کردند و فرصت ها و موانع مشابهی پیش رو داشتند . پول در آوردن از طریق Streaming اصلا ساده نیست . اما نا برده رنج ، گنج میسر نمی شود!

۲ راه اصلی برای ایجاد درآمد از استریم روی Twitch

پارتنر شدن با Twitch و قبول Donation از بینندگان .
در ادامه به توضیحات مفصل تری در مورد این روش می پردازیم تا بیشتر با آن آشنا شوید .

اگر شریک (Partner) Twitch هستید

بخشی از برنامه شراکت توییچ شدن به شما برتری پتانسیل درآمدزایی می دهد . وقتی یک پارتنر شدید ، قادر خواهید بود از طریق تبلیغات و Subscription درآمد کسب کنید .

 

ایجاد درآمد از تبلیغات

همه افرادی که عضو برنامه شراکت Twitch می شوند می توانند تبلیغات را Block کنند.
twitch به شما قابلیت استفاده از تبلیغات IAB استاندارد و تبلیغات نمایشی را ارائه می کند. شما می توانید نمایش تبلیغات برای مخاطبان را ، به میزان دلخواه خود تغییر دهید .

کسب درآمد شما از طریق میزان دیده شدن و کلیک خوردن تبلیغات در استریم های شما خواهد بود . شما بر اساس مدل CPM از Twitch بابت هر ۱۰۰۰ بازدید پول خواهید گرفت .

همچنین می توانید لینک خرید بازی های مختلف از طریق آمازون را برای مخاطبانتان به اشتراک بگذارید . با توجه به این که Twitch متعلق به Amazon   است این موضوع بخشی از پلن همکاری آمازون محسوب می  گردد . که باعث می شود درآمد شما افزایش پیدا کند.

 

آیا Ad-block درآمد شما را بیشتر از بین می برد ؟

یکی از بزرگترین عقب ران های این مدل درآمدزایی سیستم ad-block توییچ است . این سیستم اجازه می دهد کاربران پخش تبلیغات را برای خود خاموش کنند. اما این موضوع آنقدر هم بد نیست . خیلی از کاربران برای حمایت از streamer های مورد علاقه خود برای youtube و twitch ، ad-block خود را غیر فعال می کنند.

چه زمانی باید تبلیغات را پخش کنیم ؟

اگر استریم کردن دیگران را دیده باشید احتمالا حس کرده اید که تعداد زیادی از آن ها بی وقت تبلیغات نا مربوط پخش می کنند. پس سعی کنید اجازه ندهید که کانال استریم شما پر از تبلیغات محصولات به درد نخور شود . زمانی که نیاز دارید از بازی کردن به هر دلیلی استراحت کنید می توانید تبلیغات خود را پخش کنید ، در میانه استریم ، یا در انتهای ویدئو هم می تواند زمان مناسبی برای پخش تبلیغات باشد .

 

آیا تبلیغات Twitch به فصول سال بستگی دارد ؟

قیمت CPM ها بستگی زیادی به فصل دارد . قیمت آن برای هر ۱۰۰۰ بازدید می تواند با توجه به فصل ، از ۲ تا ۱۰ دلار تغییر کند.
این تغییرات به خاطر رفتار مشتریان در فصول مختلف سال می باشد ، که باعث افزایش یا کاهش تقاضا برای تبلیغات می شود .

بهترین زمان برای درآمد زایی از تبلیغات نزدیک به کریسمس ، اول تابستان ، شروع فصل مدارس ، برای محصولات مرتبط با گیم می باشد .
در دنیای بازی ها ، بیشتر خرید ها در تعطیلات یا در فصل عرضه بازی ها صورت می گیرند. و این زمان ها زمان اوج تقاضا برای تبلیغات است . پس تمرکز کردن روی تبلیغات در این زمان ها از سال می تواند برنامه مناسبی باشد.

 

میزان درآمد از طریق تبلیغات روی Twitch  چقدر خواهد بود ؟

این مبلغ مستقیماً بستگی به میزان بازدید و میزان تولید محتوای شما دارد. Twitch بسته به نمراتی که به عملکرد شما به عنوان یک streamer تعلق می گیرد ، با شما قرارداد خواهد بست . این بخش از قرارداد به دلیل محرمانگی آن با دیگران به اشتراک گذاشته نخواهد شد . پس آمار دقیقی از میزان درآمد از Twitch موجود نیست . اما برای مثال ، یک استریمر معمولی به نام دنیل فنر به صورت ماهیانه ۶۱ دلار از Twitch درآمد تبلیغات دارد ، که این موضوع را در وبلاگ شخصی خود مطرح کرده است .

شما زمانی که مبلغ انباشته در حساب تبلیغاتی به حداقل میزان ۱۰۰$ برسد ، می توانید درخواست پرداخت کنید. این پرداخت از طریق چک ، یا از طریق paypal مقدور خواهد بود .
معمولاً مدتی زمان می برد تا Twitch بعد از بررسی آماری مبلغ درآمد شما را انتقال دهد . احتمالا دلیل این دقت برای جلوگیری از تقلب ، کلاهبرداری و هک بوده  است .

کسب درآمد از طریق Subscription

برای دریافت دکمه Subscribe شما باید حتما عضو پلن twitch partnership باشید. برای عضویت شما باید میانگین حداقل ۵۰۰ بازدید برای هر stream داشته باشید . این سختگیری به خاطر این است که Twitch ، خود از طریق این پارتنر ها درآمد کسب می کند. این آمار تعیین می کند که چه کسی قادر به ایجاد درآمد بیشتری برای Twitch خواهد بود . مطمئناً این افراد برای شراکت در اولویت قرار می گیرند.

بعد از عضویت ، subscriber ها برای دستیابی به محتوای مخصوص کانال شما باید مبلغ ۴٫۹۹$ پرداخت کنند . نیمی از این مبلغ متعلق به Twitch و نیم دیگر آن برای Streamer خواهد بود .
یعنی به ازای هر Subscribe چیزی حدود ۲٫۵ دلار .

 

اگر شریک (Partner) Twitch نیستید

اگر شریک Twitch نیستید ، تنها راه کسب درآمد برای شما Donation خواهد بود . برای این که بتوانید از مخاطبان Donation بگیرید باید ابتدا یک donation box ایجاد کنید.

یکی از سرویس های زیر را برای ایجاد لینک Donation استفاده کنید :
twitch alerts ،  streamTip ،  NightDev’s Alerter  و …

فکر خوبی نیست که مستقیماً از مخاطبان بخواهید که به شما پول Donate کنند. ما پیشنهاد می کنیم donation box خود را زمانی راه اندازی کنید که افراد داخل چت از شما لینک donation می خواهند.
بعد از ایجاد لینک آن را خیلی جلوی چشم ها نگذارید . اگر کسی بخواهد به شما Donate کند ، خودش می گردد و لینک را پیدا می کند .
اگر از paypal برای دریافت پول Donation استفاده می کنید بهتر است قوانین مربوط به Donation در paypal را مطالعه کنید تا دچار مشکلات و موانع قانونی نشوید.

هیچ تاکتیک مخفی برای به دست آوردن Donation زیاد یا مداوم روی Twitch وجود ندارد . تنها راه این کار تولید محتوای مداوم و با کیفیت است ، اگر شما به کسی نکته جالب توجهی یاد بدهید یا اگر کسی از تماشای برنامه شما روی Twitch لذت ببرد ، به انتخاب خود برای شما مقداری پول Donate می کند تا لطف شما را جبران کرده باشد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *