غیرفعال‌سازی Read Receipts در دایرکت Instagram امکان‌پذیر می‌شود

اینستاگرام به‌ درخواست کاربرانش، درحال آزمایش امکان غیرفعال‌سازی رسید خوانده‌شدن پیام‌ها در بخش دایرکت است.

تعداد مشترکان پولی اینستاگرام به یک میلیون‌ نفر رسیده و همواره ویژگی‌های جدیدی برای تولیدکنندگان محتوا ارائه می‌دهد. این پلتفرم محبوب همچنین قابلیت‌های جدیدی برای کاربران رایگان خود توسعه می‌دهد و جدیدترین آپدیتش در راستای حفظ حریم خصوصی است.

مارک زاکربرگ و آدام موسری که به‌ترتیب متا و اینستاگرام را رهبری می‌کنند با انتشار پستی در صفحات اینستاگرامی خود از آزمایش ویژگی جدیدی خبر دادند که به افراد اجازه می‌دهد Read Receipts را در دایرکت غیرفعال کنند. این قابلیت برای افرادی که به حریم‌ خصوصی اهمیت می‌دهند بسیار جذاب و کاربردی است.

آدام موسری با انتشار پستی در صفحه‌ی Instagram خود گفت:

شما درخواست کردید و ما گوش دادیم. بازخوردتان را شنیدیم و آزمایش ویژگی جدیدی را آغاز کرده‌ایم که به کاربر اجازه می‌دهد رسید خواندن پیام‌های خصوصی دایرکت را غیرفعال کند. به‌زودی کاربران می‌توانند تعیین کنند چه زمانی دیگران از خوانده‌شدن پیام‌هایشان آگاه شوند.
– آدام موسری، اینستاگرام

زاکربرگ نیز به‌طور جداگانه اعلام کرد اینستاگرام درحال آزمایش قابلیت غیرفعال‌سازی رسید خوانده‌شدن پیام‌ها در بخش دایرکت است. این ویژگی پس‌از انتشار عمومی، از طریق تنظیمات حریم خصوصی پلتفرم اجتماعی مذکور دردسترس خواهد بود.

احتمال دارد اینستاگرام ویژگی حریم خصوصی دیگری هم ارائه دهد که با استفاده از آن بتوانید پست‌های خود را فقط برای افرادی که در فهرست دوستان نزدیک‌تان هستند نمایش دهید. امکان اشتراک‌گذاری محتوا با تعداد خاصی از کاربران تاکنون فقط برای ریلزها و استوری‌ها دردسترس بود و با این تغییر برای پست‌ها نیز قابل‌ استفاده خواهد بود.

حفط حریم خصوصی در همه‌ی رسانه‌های اجتماعی اهمیت دارد اما این موضوع در اینستاگرام بیشتر احساس می‌شود؛ زیرا کاربران اطلاعات شخصی زیادی مثل عکس و فیلم‌های خود، دوستان و خانواده را به‌اشتراک می‌گذارند. بدین‌ترتیب روند مثبت ارائه‌ی کنترل‌های حریم‌خصوصی به کاربران کمک می‌کند با خیالی آسوده‌تر از این پلتفرم لذت ببرند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط