چه کسی در اینستاگرام مرا آنفالو کرده است؟

اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار در اینستاگرام به دنبال لایک‌ها و فالوورهای بیشتر هستند. اما حفظ فالوورهای فعلی هم بسیار حائز اهمیت است. اما سوالی که ممکن است ذهنتان را مشغول کند این است که ” چه کسی من را آنفالو کرده؟”. چگونه در اینستاگرام بفهمیم که چه کسی ما را آنفالو کرده است؟

اینستاگرام هیچ روش رسمی برای بررسی آنفالوورها یا همان کسانی که شما را آنفالو کرده‌اند، ارائه نمی‌دهد. بنابراین، با این که می‌توانید ببینید که تعداد فالوورهای شما در پروفایل اینستاگرام پایین می‌آید، اما نمی‌توانید بفهمید که چه کسی شما را در اینستاگرام آنفالو کرده است.

به تازگی، اپ‌های شخص ثالثی وجود دارند که نشان می‌دهند که چه کسانی در اینستاگرام شما را آنفالو کرده‌اند. این اپ‌ها که به عنوان ردیاب‌های اینستاگرامی فالوورها و آنفالوورها استفاده می‌شوند، به شما نشان می‌دهند که چه کسانی دیگر علاقمند دیدن پست‌های شما نیستند.

مشکل اپ‌های اینستاگرامی شخص ثالث

در حالی که می‌توانید با این اپ‌ها  به راحتی بفهمید که چه کسانی در اینستاگرام شما را آنفالو کرده‌اند، اما مشکلاتی را هم به دنبال دارند. API یا رابط برنامه‌نویسی کاربردی اینستاگرام به شدت اقدامات توسعه دهندگان غیررسمی را محدود می‌کند.

برای مثال، در مورد تمام این اپ‌ها، شما تنها پس از دانلود کردن آن‌ها می‌توانید اطلاعات را ببینید. بعد از نصب شدن،  برنامه تمام تغییرات اکانت شما را ردیابی می‌کند. اما اگر فالوورهای خود را قبل از نصب این برنامه از دست داشته باشید، دیگر نمی‌توانید آن‌ها را ببینید.

اینستاگرام این اپ‌ها را مجاز نمی‌داند، یعنی این که امنیت اکانت شما در خطر است. شما خود را در معرض نقص داده‌ها قرار می‌دهید و این اپ‌ها ممکن است به اشخاصی فروخته شوند که نیت بدی دارند و یا خطراتی از این دست.

بعلاوه، این اپ‌ها ممکن است هر لحظه متوقف شوند، چون اینستاگرام سابقه تغییر API یا قوانین خود را بدون هیچ اخطاری دارد. در گذشته، به دلیل تغییر قوانین اینستاگرام، برخی از اپ‌های شخص ثالث خوب از کار افتادند، از جمله Unfollowgram که یکی از بهترین اپ‌های آنفالویاب اینستاگرام بود.

با وجود اطلاع از تمام این نقص‌ها و خطرات احتمالی، می‌توانید از این اپ‌ها استفاده کنید تا بفهمید چه کسانی شما را در اینستاگرام آنفالو کرده‌اند.

Followmeter ( اندروید، آی او اس): بهترین و ساده‌ترین اپ

Instagram-Who-unfollowed-me-followmeter-dashboard-335x575

با وجود اپ‌های مختلف برای یافتن آنفالوکنندگان، اپ Followmeter از جمله اپ‌هایی است که فرایند نصب آسانی دارد، رابط آن ساده است و ویژگی Unfollower کاملاً رایگان می‌باشد. این اپ هم از زمان نصب به بعد کار خواهد کرد، بنابراین نمی‌توانید آنفالوورهای قدیمی را پیدا کنید.

این داشبورد، آنفالوورها، فالوورهای جدید، اکانت‌هایی که شما فالو کرده‌اید و آن‌ها فالو بک نکرده‌اند و اکانت‌هایی که شما را فالو کرده‌اند و شما فالو بک نکرده‌اید را نشان می‌دهد. روی تب Unfollowers ضربه بزنید تا لیست کامل کسانی که شما را در اینستاگرام آنفالو کرده‌اند، ببینید.

لیست Unfollower، اکانت‌های شخصی را به همراه این که آیا شما آن‌ها را فالو کرده‌اید یا خیر، نشان می‌دهد. با ضربه زدن، اکانت‌ها را در اینستاگرام باز کنید، جایی که شما می‌توانید به آن‌ها پیام بدهید یا آن‌ها را آنفالو کنید.

Followermeter دارای ویژگی‌های پریمیوم برای یافتن فالوورهای شبح ( یعنی کابران غیرفعال و کمین)، فالوورها و طرفداران برتر و موارد دیگر است. برای داشتن این ویژگی‌ها باید مبلغی را پرداخت کنید، اما نسخه رایگان این اپ ویژگی Unfollower را به هیچ وجه محدود نمی‌کند.

دانلود: Android | iOS

+Reports  (اندروید، آی او اس): کُند اما ایمن

Untitled_32

Reports + کُندتر از Followmeter است، اما این اپ امنیت بیشتری دارد.

 این اپ هم از زمان نصب شدن کار می‌کند، اما تمام داده‌ها به صورت محلی ذخیره می‌شوند تا امنیت آن حفظ شود.

این اپ همچنین در انتشار هشدارهایی که نشان می‌دهند شما فالوورهای خود را از دست داده‌اید، بهتر عمل می‌کند؛ بنابراین می‌توانید با وارد شدن به این اپ ببینید که چه کسی شما را در اینستاگرام آنفالو کرده است. شما می‌توانید چندین اکانت را برای ردیابی فالوورها به تمام این اپ‌ها بیافزایید.

همانند Followmeter، ویژگی‌های دیگری در Reports+ وجود دارند که اکثر آن‌ها در پشت paywall پنهان هستند یعنی دسترسی به آن‌ها تنها در ازای پرداخت پول ممکن است. اما بررسی و یافتن کسانی که دیگر شما را فالو نمی‌کنند کاملاً رایگان است.

دانلود: Android | iOS

اپ‌های دیگر آنفالویاب

غیر از Followmeter و Reports+، اپ‌های آنفالویاب دیگری هم هستند. در این جا فهرستی از این اپ‌ها را که خوب کار می‌کنند، عنوان می‌کنیم. در حالی که شما می‌توانید از اپ‌های آنفالویاب دیگر استفاده کنید، اما ما Followmeter و Reports+ را توصیه می‌کنیم چون احتمال بیشتری می‌رود تا با هرگونه تغییر در API اینستاگرام و قوانین همگام باشند.

چگونه کسانی را که ما را آنفالو کرده‌اند، آنفالو کنیم؟

Untitled۱

” فالو بک” کردن یکی از اصول ناگفته رسانه‌های اجتماعی است. حال که این افراد را در اینستاگرام شناختید، ممکن است بخواهید لطف آن‌ها را جبران کنید. هر بار که اعلانی دریافت می‌کنید، می‌توانید خودتان آن اکانت را آنفالو کنید.

اما تکلیف کسانی که قبل از نصب اپ آنفالویاب، شما را آنفالو کرده‌اند چه می‌شود؟ Cleaner for Instagram یک اپ سریع و آسان برای یافتن کسانی است که شما را فالوبک نکرده‌اند، با این اپ می‌تواند آن‌ها را به یکباره آنفالو کنید.

با اکانت اینستاگرام خود در Cleaner ثبت نام کنید.

در تب زیر، روی Quick Select > Advanced Quick Select > Select non-followers ضربه بزنید. به قسمت انتخاب بروید تا مطمئن شوید که می‌خواهید تمام آن‌ها را آنفالو کنید. در غیر اینصورت، روی اکانت‌هایی که نمی‌خواهید آن‌ها را آنفالو کنید، ضربه بزنید تا از حالت انتخاب خارج شوند.

روی  Lightning icon > Unfollow > Start Now ضربه بزنید.

بگذارید فرایند Cleaner for Instagram کامل شود. این تغییرات به سرعت در اکانت اینستاگرام شما بازتاب پیدا می‌کنند.

چگونه جلوی از دست دادن فالوورها را بگیریم؟

۱- فالوور یا دنبال کننده خریداری کرده‌اید

آیا شما هم به سراغ  کسانی رفته‌اید که قول می‌دهند در ازای مبلغی پول هزاران یا میلیون‌ها فالوور برایتان جور کنند؟ اینستاگرام این دستکاری‌ها را که معمولاً شامل ربات‌ها و اکانت‌های جعلی است، ناپسند می‌داند.

اینستاگرام مرتب این حساب‌ها را پاکسازی می‌کند و شاید این یکی از دلایل پایین آمدن تعداد فالوورهای شما باشد. به این افراد و سرویس‌های این چنینی اعتماد نکنید، این کار فقط پول هدر دادن است و به اعتبار شما صدمه می‌زند.

۲- شما Shadow ban شده‌اید

آنفالویاب-6

بازی با اکوسیستم اینستاگرام ممکن است به قیمت “shadow ban” شدن اکانت شما تمام شود. یعنی در حالی که اینستاگرام شما به صورت عادی کار می‌کند ولی این اپ عمداً پست‌های شما را پنهان می‌کند یا این که آن‌ها را در الویت‌های پایین‌تر قرار می‌دهد.

اینستاگرام اکانت افرادی را که سعی می‌کنند سیستم را با خریدن فالوور دستکاری کنند، shadow ban خواهد کرد. شما در واقع اپ‌ها و سرویس‌هایی را پیدا می‌کنید که به طور خودکار پست‌های شما را لایک می‌کنند، نظر می‌دهند و تعاملات دیگر را به روش‌های جعلی پیش می‌برند. به هیچ وجه این کار را انجام ندهید.

اگر فکر می‌کنید که shadow ban شده‌اید، می‌توانید ۱۰ پست آخر خود را با تست shadow ban اینستاگرام به نام Triberr بررسی کنید.

۳- خیلی زیاد و پشت سر هم پست می‌گذارید

آنفالویاب-7

اگر خیلی زیاد پست می‌گذارید، فالوورها از این همه عکس‌های پشت سر هم شما در یک خط زمانی خسته می‌شوند. این اتفاق به خصوص در مورد پست‌های اسپانسر شده و متعلق به یک برند خاص صادق است. از سوی دیگر، اگر به ندرت پست بگذارید، فالوورها فکر می‌کنند که صفحه شما ارزش عضویت ندارد.

حفظ تعادل دشوار است، اما یک قانون طلایی یا عدد پیشنهاد شده برای رعایت آن وجود ندارد. این چیزی است که شما باید با فالوورهای خود به آن برسید.

حرف جدید کارشناسان رسانه‌های اجتماعی، ثبات فرکانس ضربان است یعنی یک زمانبندی برای پست‌گذاری که بتوانید به طور مداوم آن را حفظ کنید. حتی دو پست در روز هم خوب است، تا زمانی که بتوانید به طور مداوم این دو پست در روز را حفظ کنید.

۴- برخی اشتباهات اساسی را در اینستاگرام مرتکب می‌شوید

آنفالویاب-8

سه موردی که ذکر کردیم، دلایل اصلی از دست دادن فالوورها هستند، اما عوامل دیگری هم وجو دارند که باعث می‌شوند افراد شما را آنفالو کنند. برای مثال:

  • پست‌هایی می‌گذارید که به برند شما مربوط نمی‌شوند
  • پست‌هایی می‌گذارید که موضوعات بحث برانگیز دارند و نظرات افراد را مجزا می‌کنند
  • خودتان را درگیر نظرات و کامنت‌های مربوط به پست نمی‌کنید
  • بدون هشتگ مناسب و یا با کپشن‌های ضعیف پست می‌گذارید
  • عکس‌های سطح پایین می‌گذارید و آن‌ها را خوب ویرایش نمی‌کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *