چرا روند صعودی قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت؟

به نقل از دیجیاتو

قیمت بیت کوین روز دوشنبه با افزایشی به سابقه به ۱۹ هزار و ۷۸۶ دلار رسید و پس از سه سال دوباره به مرز ۲۰ هزار دلار نزدیک شد. قیمت این پول مجازی در گذشته نیز با افزایش قابل توجه روبرو شده اما پس از مدتی به شدت افت کرده است.

اما حالا ظاهراً اوضاع فرق می‌کند چرا که برخی از متخصصان معتقدند قیمت این پول مجازی به خاطر افزایش محبوبیت بین سرمایه گذاران و مؤسسات مالی، روند صعودی را طی خواهد کرد. در ادامه با برخی از دلایل این موضوع آشنا می‌شوید.

خرید و فروش آسان


اپلیکیشن‌های اختصاصی تبادل بیت کوین به مرور زمان پیشرفت کرده‌اند و اطلاعات را به گونه‌ای قابل فهم و آسان به کاربران ارائه کرده‌اند. علاوه بر این حالا برخی از آنها تبادل بیت کوین را در برخی از اپ‌های مالی متداول امکان پذیر کرده‌اند. برای مثال اپلیکیشن Cash App شرکت Square به کاربران اجازه خرید و فروش بیت کوین را می‌دهد. پی‌پل نیز اخیراً اعلام کرد که از سال ۲۰۲۱ به کاربران اجازه پرداخت بعضی از خریدها با بیت کوین و همچنین خرید و فروش آن در Venmo را می‌دهد.

نفوذ به بانک ها
احتمالاً به زودی شاهد راهیابی بیت کوین به بانک‌ها و محبوبیت بیشتر آن بین خانواده‌ها و افراد مسن‌تر خواهیم بود. به گزارش نیویرک تایمز، دفتر نظارت بر ارز آمریکا (OCC) که یک آژانس قانونگذار بانکی به شمار می‌رود، تابستان امسال اعلام کرده که بانک‌های آمریکا می‌توانند به مشتریان سرویس نگهداری از رمزارز را ارائه کنند.

جلب توجه سرمایه گذاران و شرکت‌های بزرگ


بیت کوین توجه شرکت‌ها و سرمایه گذاران بزرگ را جلب کرده‌ است. تاکنون شاهد پشتیبانی شخصیت‌های مشهوری مثل دوقلوهای وینکلواس از بیت کوین بوده‌ایم. حال سرمایه گذاران شناخته شده‌ای مثل «پل تودور جونز»، سرمایه گذار و میلیاردر مشهور وال استریت و همچنین شرکت‌هایی مثل Square سرمایه گذاری در بیت کوین را آغاز کرده اند.

محبوبیت بیشتر
به نظر می‌رسد سرمایه گذاران بیت کوین را، دستکم برای سرمایه گذاری، به ارزهای دیجیتال دیگر ترجیح می‌دهند. بر اساس گزارش Coindesk، با وجود ده‌ها هزار ارز دیجیتال، بیت کوین همچنان در صدر قرار دارد و دیگر ارزهای دیجیتال یا همان «آلت‌کوین‌ها» مثل اتر، ریپل و لایت‌کوین با افت قیمت مواجه شده‌اند. این یعنی سرمایه گذارانی که به دنبال ورود به بازار رمزارزها هستند، احتمالاً سراغ گزینه اول یعنی بیت کوین خواهند رفت.

نسخه دیجیتالی طلا

بسیاری از سرمایه گذاران به خاطر تأثیرات منفی کرونا بر اقتصاد به دنبال نسخه دیجیتالی طلا هستند. به گزارش بلومبرگ، با ادامه تأثیر کرونا بر اقتصاد و کاهش نرخ بهره بانک‌ها برای تشویق مردم به خرج کردن پول‌ها، بسیاری از سرمایه گذاران بیت کوین را به عنوان یک جایگزین ایمن برای فلزات گرانبها می‌بینند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *