چرا آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰ برای عده‌ای از کاربران منتشر نشده است

به نقل از باشگاه زوم ایت

به‌روزرسانی اکتبر سال ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ در حالی منتشر شد که هنوز بسیاری از کامپیوترهای ویندوز ۱۰ این به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اند؛ اما به‌نظر می‌رسد وجود یک سری مشکلات باعث این تأخیر شده است.

براساس گزارش‌های منتشرشده، برخی از کامپیوترهایی که از پورت تاندربولت بهره می‌برند به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ را دریافت نکرده‌اند؛ این سیستم‌ها حتی به‌روزرسانی ماه می ۲۰۲۰ را هم دریافت نکرده‌اند. این مشکل تا زمانی‌که مایکروسافت و اینتل بتوانند مشکلات را برطرف کنند ادامه پیدا خواهد کرد. این دو شرکت به‌تازگی مشکلاتی در سازگاری درایورها پیدا کرده‌اند. این مشکل زمانی مشخص می‌شود که قصد دارید یک حافظه SSD مدل NVMe را ازطریق پورت تاندربولت به کامپیوتر متصل کنید؛ این مشکل باعث می‌شود کامپیوتر از کار بیفتد و به همین دلیل مایکروسافت از آپدیت این کامپیوترها به نسخه جدید ویندوز ۱۰ جلوگیری کرده است. این کامپیوترها آپدیت ۲۰۰۴ و ۲۰H2 را دریافت نکرده‌اند.

مایکروسافت در صفحه پشتیبانی خود اعلام کرده است که با همکاری اینتل در حال برطرف ‌کردن مشکل اتصال حافظه‌های NVME SSD ازطریق تاندربولت در ویندوز ۱۰ نسخه ۲۰۰۴ و ویندوز ۱۰ نسخه ۲۰H2 هستند. زمانی‌که این حافظه‌ها به‌واسطه تاندربولت به سیستم متصل می‌شوند، کاربران با صفحه آبی مواجه می‌شوند که روی آن پیام خطای «DRIVER_VERIFIER_DMA_VIOLATION (e6) An illegal DMA operation was attempted by a driver being verified» دیده می‌شود. درحال‌حاضر کامپیوترهای ویندوز ۱۰ که با این مشکل مواجه شده‌اند، باید پورت تاندربولت را حذف کنند.

مایکروسافت به این موضوع هم اشاره کرده است که کاربرانی که از پورت تاندربولت استفاده می‌کنند، نباید به‌روزرسانی‌های می ۲۰۲۰ و ۲۰H2 ویندوز ۱۰ را به‌صورت دستی نصب کنند. به ‌احتمال زیاد این مشکل در به‌روزرسانی‌های بعدی ویندوز ۱۰ برطرف می‌شود.

منبع: WINDOWSCENTRAL

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *