پشتیبانی از نسخه ویندوز ۷ کروم ۶ ماه تمدید شد

به نقل از زوم ایت

گوگل پشتیبانی از مرورگر کروم نسخه ویندوز ۷ را شش ماه تمدید کرد و تا ژانویه ۲۰۲۲ آن را به‌روزرسانی خواهد کرد.

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۷ را از ژانویه سال جاری میلادی متوقف کرد؛ اما بسیاری از شرکت‌های بزرگ و حتی کاربران خانگی هنوز کامپیوترهای خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا نداده‌اند. پس از اینکه مایکروسافت پشتیبانی از این سیستم‌عامل را قطع کرد، سایر شرکت‌ها هم دیگر نرم‌افزار جدیدی برای آن عرضه نمی‌کنند و پشتیبانی ویندوز ۷ را پایان داده‌اند که گوگل یکی از این شرکت‌ها است. گوگل قبلا برنامه‌ریزی کرده بود که تا تاریخ ۱۵ جولای سال ۲۰۲۱ از کروم روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ پشتیبانی کند؛ اما شرایط به‌وجودآمده در سال ۲۰۲۰ باعث شد چند ماه دیگر به پشتیبانی از کروم روی ویندوز ۷ ادامه دهد.

براساس اطلاعات منتشرشده، ۲۱ درصد شرکت‌های بزرگ همچنان درگیر به‌روزرسانی کامپیوترهای خود به ویندوز ۱۰ هستند. گوگل با بررسی شرایط جدید به این نتیجه رسیده است که پشتیبانی از کروم برای ویندوز ۷ را تا تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ ادامه دهد؛ درواقع پشتیبانی از این مرورگر ۶ ماه تمدید شد.

این پشتیبانی به شرکت‌ها فرصت می‌دهد کامپیوترهای خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند و از مزیت‌های امنیتی کروم استفاده کنند. از طرف دیگر مایکروسافت اعلام کرده بود که پشتیبانی از مرورگر اج روی ویندوز ۷ را در تاریخ ۱۵ جولای سال ۲۰۲۱ خاتمه می‌دهد؛ حالا مشخص نیست که این پشتیبانی از اج برای ویندوز ۷ تمدید می‌شود یا خیر.

منبع: MSPOWERUSER

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *