هکر معروف مدیر امنیت توئیتر شد

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

شرکت توئیتر روز دوشنبه پیتر زاتکو را که به نام مستعار Mudge شناخته می‌شود، به سمت جدید رئیس امنیتی این شرکت معرفی کرد و به وی اختیار گسترده برای تغییر در ساختار و روش‌ها داد.

زاتکو، اقدامات امنیتی شرکت توئیتر را بررسی و نتیجه را مستقیما به جک دروسی مدیرعامل این شرکت گزارش می‌دهد و پس از دوره ۴۵ تا ۶۰ روزه مدیریت این بخش را به عهده می‌گیرد.

زاتکو در یک مصاحبه اختصاصی گفت که امنیت اطلاعات، یکپارچگی سایت، امنیت فیزیکی، یکپارچگی پلتفرم و مهندسی سایت را بررسی می‌کند، چون از طریق آن‌ها می‌توان سیستم را دستکاری و اقدام به خرابکاری کرد.

اخیرا زاتکو نظارت بر امنیت پرداخت‌های الکترونیکی Unicorn Stripe را بر عهده داشت. پیش از این نیز، او در پروژه‌های ویژه در Google کار می‌کرد و نظارت بر کمک‌های مالی برای پروژه‌های مربوط به امنیت سایبری در آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته و دفاع پیشرفته پنتاگون (DARPA) را بر عهده داشت. فعالیت‌های رنگارنگ زاتکو از دهه ۱۹۹۰ آغاز شد، زمانی که او همزمان کار طبقه بندی شده‌ای را برای یک پیمانکار دولتی انجام داد می‌داد.

زاتکو گفت که به بهبود مکالمات عمومی در توئیتر متعهد است. وی به تحرک اخیر این شرکت برای واداشتن کاربران به اظهار نظر به جای صرفاً بازنویسی گفت که گام بعدی می‌تواند مجبور کردن مردم برای درک یک مکالمه طولانی باشد.


توئیتر با چالش‌های امنیتی بی شماری روبرو است. یک سال پیش، دولت ایالات متحده دو مرد را به جاسوسی برای عربستان سعودی متهم کرد که سال‌ها قبل در توئیتر کار می‌کردند، گفت که آن‌ها اطلاعات خصوصی منتقدان پادشاهی را جاسوسی می‌کنند.

در ماه جولای، گروهی از هکر‌های جوان کارمندان توئیتر را فریب داده و به ابزار‌های داخلی این شرکت دسترسی پیدا کردند، این دسترسی به آن‌ها امکان می‌داد تنظیمات حساب را تغییر دهند و توانستند از حساب جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، توئیت منتشر کنند.


ژوئیه سال جاری توئیتر مورد حمله سایبری بزرگی قرار گرفت و حساب افراد مطرحی مانند اوباما، بایدن، ایلان ماسک، بیل گیتس و شرکت اپل به منظور کلاهبرداری بیت کوین هک شدند. این حمله را چند نوجوان انجام دادند که توسط FBI دستگیر شدند، همین موضوع باعث شد که امنیت توئیتر مورد توجه دورسی و مدیران این شبکه قرار بگیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *