هکرها، تکنولوژی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در سال ۲۰۲۰

تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، در حوزه سایبری همراه با خطراتی هستند و با توجه به گسترش داده‌ها در سال ۲۰۲۰، این خطرات نیز افزایش می یابند.
خطرات امنیت سایبری، در این حوزه پیچیده‌تر از همیشه است و پیش‌بینی می‌شود که با گسترش استفاده از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، هر شخص تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۷ مگابایت اطلاعات در هر ثانیه تولید کند. با تکامل فناوری‌های نوین، مجرمان سایبری، روش‌های جدیدی را برای هک کردن داده‌های حساس کشف می‌کنند. هوش مصنوعی و اینترنت اشیا این قابلیت را دارند تا جوامع را متحول کنند اما باید دید که این فناوری‌های پیشرفته چه خطراتی را در حوزه‌های گوناگون به همراه دارند.
تا زمانی که راه‌حل‌های امنیت سایبری مبتنی بر سخت‌افزار، در ابزار مبتنی بر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به کار گرفته نشوند، کاربران این ابزار در برابر حمله‌های سایبری، آسیب‌پذیر خواهند بود. هر کس که از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند، می‌تواند به تعداد قابل توجهی از رایانه‌ها و شبکه‌های اینترنتی دسترسی داشته باشد. بانک‌ها، دولت‌ها، صنایع مربوط به سلامت و خانه‌های شخصی، بزرگترین دامنه‌های خطر هستند. مجرمان سایبری نیز این موضوع را می‌دانند که هرچه تعداد ابزار متصل به اینترنت بیشتر باشد، داده‌های بیشتری نیز در معرض خطر قرار دارند.

از هوش مصنوعی برای انجام کارهایی فراتر از توانایی‌های انسان و قدرت درک او استفاده می شود. هوش مصنوعی می‌تواند برای درک الگوهایی تکامل یابد که انسان‌ توانایی پردازش آنها را ندارد. بررسی داده‌ها با روش‌های کاملا جدید، امکانات بسیاری ارائه می‌دهند اما راه را برای ورود خطرات سایبری نیز باز می‌کنند.

با آغاز سال ۲۰۲۰، نیاز قابل توجهی به وجود امنیت در ابزارهای مبتنی بر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی احساس می‌شود. اگر یک ابزار، ایمنی کافی را برای پیشگیری از حملات سایبری نداشته باشد، کل شبکه مربوط به آن در معرض حمله سایبری قرار خواهد گرفت. برطرف کردن این ضعف می‌تواند امکان محافظت را هم به صورت شخصی و هم در سطح ملی فراهم کند.

منبع : ایتنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *