نقشه راه اخذ مدارک VMware

چگونه مدارک مختلف Vmware را منطبق با چارت این سازمان دریافت کنیم؟
همان‌گونه که اطلاع دارید، VMware یکی از پرافتخارترین نام‌های حوزه مجازی‌سازی است که محصولاتش یک سر و گردن بالاتر از نمونه‌های مشابه است. تنوع محصولات و پیچیدگی‌ فناوری‌های به کار رفته در این محصولات باعث شده تا VMware برنامه صدور گواهینامه‌هایی را ترتیب دهد و به شرکت‌ها اطمینان خاطر دهد که متخصصان فناوری اطلاعاتی که از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند، سطح قابل قبولی از مهارت‌ها و دانش را کسب کرده‌اند. اگر قصد دارید در یکی از دوره‌های آموزشی VMware شرکت کرده و در کنار آن مدرک مربوط را دریافت کنید باید درباره نقشه راه گواهینامه‌های VMware اطلاع داشته باشید. نقشه راهی که برای افراد مبتدی و متخصصان مجرب در نظر گرفته شده است. نقشه راه ترسیم‌شده از سوی VMware به شما کمک می‌کند تا مسیر حرفه‌ای را که به آن علاقه دارید، انتخاب کرده و آینده درستی در حوزه مجازی‌سازی برای خود رقم بزنید.

مسیر دریافت گواهینامه‌های VMware

در حال حاضر، گواهینامه‌های شرکت VMware در چهار گروه اصلی زیر تقسیم می‌شوند:
مجازی‌سازی مراکز داده (Data Center Virtualization)
گواهینامه‌های مجازی‌سازی شبکه (Network Virtualization Certifications)
مدیریت ابر و خودکارسازی (Cloud Management and Automation)
دسکتاپ و خدمات سیار (Desktop and Mobility)
محیط کاری دیجیتال (Digital Workspace)
شکل (۱) نقشه راهی را نشان می‌دهد که VMware برای دریافت مدارک این شرکت ترسیم کرده است. شما می‌توانید هر یک از دوره‌های نشان داده‌شده در شکل (۱) را انتخاب کرده و تنها مسیری را که منتهی به دریافت آن گواهینامه می‌شود، دنبال کنید.

مدارک مختلف V

شکل ۱. دوره‌ها و گواهینامه‌های VMware بر مبنای این چارت پس از موفقیت در آزمو‌ن‌های مربوطه به متقاضیان داده می‌شود. برای مشاهده نسخه با کیفیت این تصویر بر روی تصویر کلیک نمائید

۱* مجازی‌سازی مراکز داده

اولین مسیر نشان داده‌شده در شکل (۱) به مبحث مجازی‌سازی مراکز داده اختصاص دارد که مهارت‌های لازم را برای طراحی، نصب و مدیریت محیط‌های مبتنی بر VMware vSphere آموزش می‌دهد. گواهینامه مجازی‌سازی مراکز داده Vmware با هدف ارزیابی مهارت‌های مدیریتی، نصب و طراحی محیط‌های VMware vSphere در یک محیط عملی طراحی‌شده است. این گواهینامه به سطوح زیر تقسیم می‌شود:
Associate Level
Professional Level
Advanced Professional Level
Design Expert Level
شکل (۲) مسیری را نشان می‌دهد که برای دریافت مدارک مختلف دوره مجازی‌سازی مرکز داده باید پشت سر بگذارید.

راه اخذ مدارک VMware

شکل ۲. مجازی‌سازی مراکز داده از مباحث روز دنیای فناوری است.

a سطح کاردان (آشنایی)

اولین سطح Associate بیشتر برای مدیران و معماران مناسب است. موفقیت در این سطح به معنای دریافت گواهینامه VCA6-DCV است. دوره VCA6-DCV (سرنام VMware Certified Associate 6 – Virtualization Virtualization) به شما کمک می‌کند تا نشان دهید در ارتباط با مجازی‌سازی مراکز داده و چالش‌های تجاری مرتبط با vSphere شایستگی لازم را احراز کرده‌اید. افرادی که موفق به دریافت این مدرک می‌شوند، دانش فنی لازم را در ارتباط با مجازی‌سازی مراکز داده به دست آورده و قادر به توصیف فناوری‌ها و محصولات مرتبط با vSphere بوده و تفاوت‌ها را به‌خوبی درک می‌کنند. این افراد می‌توانند مورد استفاده این فناوری را به‌خوبی تشخیص دهند.

۱. b سطح حرفه‌ای

دومین سطح Professional بیشتر برای مهندسان و مدیران در نظر گرفته‌شده است. این دوره شامل گواهینامه‌های VCP6.5-DCV و VCP6-DCV است.
مدرک حرفه‌ای مجازی‌سازی مرکز داده نسخه ۶.۵ VCP6.5-DCV (سرنام VMware Certified Professional 6.5 – Virtualization) به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را ارتقا بخشیده و راهکارهای جامع‌تری برای سازمان متبوع خود پیاده‌سازی کنید. این مدرک در دنیای فناوری به‌عنوان یک گواهینامه ارزشمند شناخته می‌شود که نشان می‌دهد مهارت‌های شما در ارتباط با مدیریت،‌ پیاده‌سازی و عیب‌یابی زیرساخت‌های vSphere V6.5 در حد مطلوبی بوده و می‌توانید بهترین، انعطاف‌پذیرترین و ایمن‌ترین راهکارهای مطمئن را برای یک کسب‌وکار پیشنهاد دهید. در سویی دیگر، گواهینامه VCP6-DCV (سرنام VMware Certified Professional 6 – Data Center) قرار دارد که کمک می‌کند اعتبار حرفه‌ای و جایگاه علمی خود را در سازمانی که مشغول به کار در آن هستید، بهبود بخشید. این مدرک در دنیای فناوری به‌عنوان یک مدرک ارزشمند شناخته می‌شود که نشان می‌دهد مهارت‌های لازم را برای اشکال‌زدایی و مدیریت زیرساخت‌های vSphere V6 به‌درستی فراگرفته‌اید و می‌توانید بهترین راهکارها را برای ارائه یک پلتفرم قابل‌اعتماد مجازی به شرکت متبوع خود پیشنهاد دهید.

۱.c سطح فوق حرفه‌ای

سومین سطح Advanced Professional بیشتر برای معماران، مهندسان و مدیران طراحی‌شده است. موفقیت در این دوره به‌منزله دریافت گواهینامه VCAP6-DCV Design است. در همین سطح مدرک VCAP6-DCV Deploy (سرنام VMware Certified Advanced Professional 6 – Data Center Virtualization Design) قرار دارد که توانایی شما را در زمینه طراحی و ادغام راه‌حل‌های زیرساختی VMware V6 در یک محیط مجازی‌سازی شده چندمرکزی (Multi Center) برای سازمان‌های بزرگ نشان می‌دهد. این مدرک یک گواهینامه شناخته‌شده است که نه‌تنها اعتبارتان را نزد همکارانتان افزایش می‌دهد، بلکه به‌عنوان مدرکی شناخته می‌شود که نشان می‌دهد صاحب آن درک درستی از متدولوژی‌ها و اصول طراحی مراکز داده دارد. مدرک VCAP6-DCV (سرنام VMware Certified Advanced Professional 6 – Virtualization Virtualization Deployment) یک گواهینامه ارزشمند است که به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را در ارتباط با استقرار و بهینه‌سازی زیرساخت‌های vSphere V6 بهبود بخشید. این مدرک نشان می‌دهد، دانش لازم را برای ارائه یک پلتفرم مجازی‌سازی منطبق با اهداف یک سازمان کسب کرده‌اید.

۱.s سطح متخصص ارشد طراحی

چهارمین سطح Design Expert است که بیشتر برای معماران در نظر گرفته شد و شامل گواهینامه VCDX6-DCV است. گواهینامه VCDX6-DCV (سرنام VMware Certified Design Expert 6 – Data Center Virtualization) نشان می‌دهد که دانش شما در ارتباط با vSphere 6.x تکمیل‌شده و در نقش یک معمار طراحی، در زمینه استقرار vSphere 6.x در یک سازمان مشکلی نخواهید داشت. مدرک این سطح ارزشمندترین گواهینامه VMware در گروه خود محسوب می‌شود.

۲* گواهینامه‌های مجازی‌سازی شبکه

گروه دوم از مدارک VMware به مبحث مجازی‌سازی شبکه اختصاص دارد. این گروه از مدارک نشان می‌دهند، مهارت‌های لازم را در زمینه پیاده‌سازی، مدیریت و طراحی محیط‌های مبتنی بر VMware NSX دارید. گواهینامه‌های مجازی‌سازی شبکه VMware به‌طور عمده برای ارزیابی سطح مهارت‌های متخصصان در زمینه طراحی، مدیریت و پیاده‌سازی محیط‌های مبتنی بر VMware NSX در نظر گرفته شده‌اند. این مدارک به چهار سطح زیر تقسیم می‌شوند:
Associate Level
Professional Level
Advanced Professional Level
Design Expert Level
شکل (۳) مسیری را نشان می‌دهد که برای دریافت مدارک مختلف دوره مجازی‌سازی شبکه باید پشت سر بگذارید.

راه اخذ مدارک VMware (2)

شکل ۳. مسیری که برای دریافت مدارک مجازی‌سازی شبکه باید پشت سر بگذارید.

۲.a سطح کاردان (آشنایی)

اولین سطح Associate بیشتر برای مدیران و معماران مناسب است. موفقیت در این سطح به معنای دریافت گواهینامه VCA6-NV است. دوره VCA6-NV (سرنام VMware Certified Associate 6 – Network Virtualization) به شما کمک می‌کند تا نشان دهید در ارتباط با مجازی‌سازی شبکه، غلبه بر چالش‌های تجاری مرتبط با VMware NSX و فناوری مشابه شبکه شایستگی لازم را کسب کرده‌اید. افرادی که موفق به دریافت این مدرک می‌شوند، دانش فنی لازم را در ارتباط با مجازی‌سازی شبکه به دست آورده و قادر به توصیف فناوری‌ها و محصولات مرتبط با VMware NSX بوده و می‌توانند موارد استفاده از این فناوری را به‌خوبی تشخیص داده و مشکلات ساده مرتبط با آن  را حل کنند.

۲.b سطح حرفه‌ای

دومین سطح Professional بیشتر برای مهندسان و مدیران در نظر گرفته‌شده است. این دوره شامل گواهینامه VCP6.5-NV است. مدرک حرفه‌ای مجازی‌سازی شبکه نسخه ۶ VCP6.5-NV (سرنام VMware Certified Professional 6 – Network) به شما کمک می‌کند دو مقوله امنیت و هزینه‌های مرتبط با فعالیت‌های شبکه را برای سازمان متبوع خود بهبود بخشیده (امنیت) و تعدیل(هزینه‌ها) کنید. مدرک فوق نشان می‌دهد، مهارت‌هایتان در ارتباط با پیکر‌بندی، نصب، مدیریت و پیاده‌سازی شبکه‌های مجازی NSX صرف‌نظر از معماری زیربنایی فیزیکی در حد مطلوب قرار دارد.

۲.c سطح فوق حرفه‌ای

سومین سطح Advanced Professional که بیشتر برای مهندسان و مدیران طراحی‌شده است. موفقیت در این دوره به‌منزله دریافت گواهینامه VCAP6-NV Deploy است. مدرک VCAP6-NV (سرنام VMware Certified Advanced Professional 6 – Network Virtualization Deployment)  مهارت‌های شما را در زمینه استقرار و بهینه‌سازی در محیط‌های VMware NSX تایید می‌‌کند. مدرک فوق نشان می‌دهد دانش شما در ارائه بهترین شیوه‌ها برای پیاده‌سازی یک شبکه مجازی قابل اعتماد برای سازمان‌ها در حد ایده‌آلی قرار دارد.

۲.s سطح متخصص ارشد طراحی

چهارمین سطح Design Expert بیشتر برای معماران در نظر گرفته‌شده است. این دوره شامل گواهینامه VCDX-NV است. گواهینامه VCDX6-NV (سرنام VMware Certified Design Expert 6 –Virtualization Network) گواهینامه به نسبت جدیدی در مقایسه با نمونه‌های یادشده است و به شما کمک می‌کند سطح مهارت‌های خود را در ارتباط با طراحی NSX و vSphere بهبود بخشید. مدرکی که اعلام می‌دارد شما به‌عنوان معمار راه‌حل‌های مبتنی بر شبکه‌های مجازی سطح بالایی از دانش را دارید.

۳* مدیریت ابر و خودکارسازی

گروه سوم از مدارک VMware به مبحث مدیریت ابر و خودکارسازی اختصاص دارند. مدارک قرار گرفته در این گروه نشان می‌دهند، در زمینه پیکربندی، نصب و بهینه‌سازی ابرهای عمومی، خصوصی و ترکیبی با استفاده از VMware vRealize Suite مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اید. گواهینامه خودکارسازی و مدیریت ابر VMware بیشتر برای ارزیابی سطح مهارت‌هایتان در ارتباط با پیکربندی، نصب و بهینه‌سازی راه‌حل‌های مبتنی بر VMware vRealize در نظر گرفته‌شده است. گواهینامه‌های این گروه در سطوح زیر تنظیم شده‌اند:
• Associate Level
• Professional Level
• Advanced Professional Level
• Design Expert Level
شکل (۴) مسیری را نشان می‌دهد که برای دریافت مدارک مختلف دوره مدیریت ابر و خودکارسازی باید پشت سر بگذارید.

گواهینامه‌های 44VMware

شکل ۴. مسیری که برای دریافت مدارک مدیریت ابر و خودکارسازی باید پشت سر بگذارید.

۳.a سطح کاردان (آشنایی)

اولین سطح Associate بیشتر برای مدیران و معماران مناسب است. موفقیت در این سطح به معنای دریافت گواهینامه‌های VCA6-CMA و VCA6-HC است. دوره VCA6-CMA (سرنام VMware Certified Associate 6 – Cloud Management and Automation) به شما کمک می‌کند شناخت بهتری در ارتباط با محاسبات ابری به دست آورده، بر چالش‌های مرتبط با vCloud Suite غلبه کرده و راه‌حل‌های مبتنی بر VMware Cloud را به بهترین شکل در یک سازمان پیاده‌سازی کنید. پس از دریافت مدرک فوق می‌توانید محاسبات ابری را تعریف کرده و رایانش ابری و مکانیزم‌های رایانش ابری Vmware را همراه با ویژگی‌های مرتبط با این مکانیزم‌ها استفاده کرده و راهکاری کارآمد، با ضریب دسترس‌پذیری بالا و منعطف در قالب یک زیرساخت ابری درون سازمانی پیاده‌سازی کنید. از سوی دیگر، گواهینامه VCA-HC (سرنام VMware Certified Associate 6-Hybrid Cloud) به شما کمک می‌کند سطح دانش خود را در ارتباط با مباحث سرویس‌های ابری، چالش‌های تجاری مرتبط با vCloud Air و فناوری‌های مرتبط افزایش داده و راه‌حل‌های ایمن و پلتفرم‌های ابری ترکیبی را برای غلبه بر این چالش‌ها پیشنهاد دهید. می‌توانید با کسب مدرک فوق نیازهای فنی موردنیاز را برای زیرساخت‌های ابر عمومی، خصوصی و ترکیبی برشمرده، تفاوت‌های vCloud Air را با سرویس‌ها و فناوری‌های مشابه شرح داده و موارد استفاده معمول این فناوری را تشریح کنید.

۳.b سطح حرفه‌ای

دومین سطح Professional بیشتر برای مهندسان و مدیران در نظر گرفته شده است. این دوره شامل گواهینامه‌های VCP7-CMA و VCP6-CMA است. مدرک حرفه‌ای مدیریت ابر و خودکار‌سازی نسخه ۷ VCP7-CMA (سرنام VMware Certified Professional 7 – Cloud Management and Automation) به شما کمک می‌کند مهارت‌های خود در ارتباط با پیکربندی، نصب و مدیریت یک محیط مبتنی بر VMware vRealize که برای خودکارسازی فرآیندهای کلیدی در مرکز داده و برای اجتناب از انجام کارهای تکراری و در دسترس بودن فرآیندها و افزایش بهره‌وری از آن‌ها استفاده می‌شود، بهبود بخشید. علاوه بر این، مدرک فوق اجازه می‌دهد تا پیچیده‌ترین فعالیت‌های روزانه را با قابلیت اطمینان بالا به ساده‌ترین و متداول‌ترین کار تبدیل کنید. رویکردی که بهره‌وری یک سازمان را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، مدرک حرفه‌ای VCP6-CMA (سرنام VMware Certified Professional 6 – Cloud Management and Automation) قرار دارد. این مدرک به شما کمک می‌کند تا سطح مهارت‌های خود را در ارتباط با خودکارسازی فرآیند‌های مهم مرکز داده که رویکرد تکرارپذیری دارند، بهبود بخشید. این مهارت‌ها به شما کمک می‌کنند از حجم فعالیت‌های پیچیده روزمره یک تیم کم کرده و بهره‌وری سازمان خود را بهبود بخشید.

۳.c سطح فوق حرفه‌ای

سومین سطح Advanced Professional بیشتر برای معماران طراحی‌شده است و موفقیت در این دوره به‌منزله دریافت گواهینامه Design VCAP6-CMA است این سطح شامل مدرک VCAP6-CMA Deploy است که برای مهندسان و مدیران در نظر گرفته‌شده است. مدرک VCAP6-CMA (سرنام VMware Certified Advanced Professional 6 – Cloud Management and Automation Design) مهارت‌هایتان را در زمینه طراحی و یکسان‌سازی راه‌حل‌های مبتنی بر vRealize Automation درون محیط‌های سازمانی تایید می‌‌کند. بدیهی است، مدرک فوق یک گواهینامه مشهور جهانی است که اعتبار شما میان همکارانتان را بیشتر کرده و نشان می‌دهد که شما دانش عمیقی در ارتباط با اصول و روال‌های طراحی مراکز داده به دست آورده‌اید. مدرک Deployment VCAP6-CMA (سرنام VMware Certified Advanced Professional 6 – Cloud Management and Automation Deployment) یک گواهینامه ارزشمند است که دانش‌‌‌تان را در راه‌اندازی و بهبود عملکرد مراکز داده با استفاده از ابزارهای vRealize Automation تایید می‌کند. این مدرک نشان می‌دهد، برای ارائه بهترین شیوه‌ها و راهکار‌ها و برای پیاده‌سازی یک پلتفرم مجازی‌سازی درون یک سازمان، با محوریت دسترس‌پذیری و سازگاری مهارت لازم را کسب کرده‌اید.

۳.s سطح متخصص ارشد طراحی

چهارمین سطح Design Expert بیشتر برای معماران در نظر گرفته‌شده است. این دوره شامل گواهینامه VCDX-CMA است. گواهینامه VCDX-CMA (سرنام VMware Certified Design Expert – Cloud Management and Automation) آخرین و بالاترین گواهینامه این دوره است که از سوی VMware ارائه‌شده است. این مدرک مهارت‌های شما را در زمینه VMware Solution، vSphere و طراحی و پیاده‌سازی زیرساخت ابری تایید می‌کند. علاوه بر این، مدرک فوق تمرکزش بر اضافه کردن VMware vCloud Suite به مجموعه مهارت‌های فردی شما است تا یک مرکز داده نرم‌افزار‌محور را همراه با زیرساخت در قالب سرویس با محوریت مدیریت جامع و امنیت بالا ایجاد کنید. بدیهی است گواهی فوق یکی از معتبرترین مدارک معماری ابر در سطح جهان است.

۴* دسکتاپ و خدمات سیار

گروه چهارم از مدارک VMware به مبحث دسکتاپ و خدمات سیار اختصاص دارد. مدارک قرار گرفته در این گروه نشان می‌دهند، مهارت‌های لازم را در زمینه پیکربندی، نصب و نگهداری برنامه‌های مجازی و دسکتاپ با استفاده از VMware Horizon کسب کرده‌اید. گواهینامه‌های دسکتاپ و خدمات سیار بیشتر برای ارزیابی سطح مهارت‌هایتان در ارتباط با طراحی، نصب و مدیریت محیط نمایش از طریق VMware Horizon که روی زیرساخت vSphere پیاده‌سازی شده‌اند، ارائه شده‌اند. گواهینامه‌های دسکتاپ و خدمات سیار در سطوح زیر تنظیم شده‌اند:
• Associate Level
• Professional Level
• Advanced Professional Level
• Design Expert Level
شکل (۵) مسیری را نشان می‌دهد که برای دریافت مدارک دسکتاپ و خدمات سیار باید پشت سر بگذارید.

گواهینامه‌های VMware 5

شکل ۵. مسیری که برای دریافت مدارک دسکتاپ و خدمات سیار باید پشت سر بگذارید.

۴.a سطح کاردان (آشنایی)

اولین سطح Associate بیشتر برای مدیران و معماران مناسب است. موفقیت در این سطح به معنای دریافت گواهینامه VCA6-DTM است. دوره VCA6-DTM (سرنام VMware Certified Associate 6 – Desktop and Mobility) اعتبارتان را در زمان پیاده‌سازی راه‌حل‌های مجازی‌سازی دسکتاپ نزد سازمان‌ها افزایش داده و کمک می‌کند بر چالش‌های تجاری مرتبط با Horizon و فناوری‌های دسکتاپی مرتبط غلبه کنید. این مدرک دانش‌تان را در زمینه مباحث فنی مرتبط با مجازی‌سازی دسکتاپ افزایش می‌دهد. به‌گونه‌ای که بتوانید مفاهیم مرتبط با Horizon with View و فناوری‌های مرتبط با آن‌را تشریح کنید.

۴.b سطح حرفه‌ای

دومین سطح Professional بیشتر برای مهندسان و مدیران در نظر گرفته‌شده است. این دوره شامل گواهینامه‌های VCP7-DTM و VCP6-DTM است. مدرک حرفه‌ای خدمات سیار و دسکتاپ نسخه ۷ VCP7-DTM (سرنام VMware Certified Professional 7 – Desktop and Mobility) یک گواهینامه ارزشمند است که به شما کمک می‌کند تا ثابت کنید مهارت‌های مطلوبی در پیکربندی، مدیریت و اجرای محیط‌های VMware Horizon (With View) کسب کرده‌اید. این مدرک نشان می‌دهد، دانش‌تان در زمینه مجازی‌سازی دسکتاپ؛ برنامه‌های کاربردی و سرویس‌های آنلاین برای کاربران نهایی قابل اعتماد است. از سوی دیگر، مدرک VCP6-DTM (سرنام VMware Certified Professional 6 – Desktop and Mobility) قرار دارد که به شما کمک می‌کند تا ثابت کنید مهارت‌هایتان در زمینه پیکربندی و مدیریت بهینه محیط‌های مبتنی بر VMware Horizon 6 (With View) ایده‌آل است. مدرک فوق از جمله گواهینامه‌های پیشرو در صنعت مجازی‌سازی است که می‌تواند توانایی شما را در ایمن نگه داشتن دسکتاپ‌های مجازی متناسب با استانداردها و خط‌مشی‌های سازمانی ثابت کند.

۴.c سطح فوق حرفه‌ای

سومین سطح Advanced Professional نام دارد. این دوره شامل گواهینامه Design VCAP6-DTM است. این سطح همچنین شامل گواهینامه VCAP6-DTM Deploy است که برای مهندسان و مدیران در نظر گرفته‌شده است. مدرک حرفه‌ای خدمات سیار و دسکتاپ نسخه ۶ VCAP6-DTM (سرنام VMware Certified Advanced Professional 6 – Desktop and Mobility Design) گواهینامه‌ای است که به شما کمک می‌کند اعتبار مهارت‌های خود را در طراحی و یکپارچه‌سازی محیط‌های مقیاس بزرگ با VMware Horizon 6.X (with View) به اثبات برسانید. مدرک فوق نشان می‌دهد، دانش عمیقی درباره اصول و روش‌های طراحی دسکتاپ و خدمات سیار به دست آورده‌اید. از سوی دیگر، مدرک VCAP6-DTM (سرنام VMware Certified Advanced Professional 6 – Desktop and Mobility Deployment) قرار دارد که می‌تواند بر تحکیم و اثبات مهارت‌هایتان در ارتباط با استقرار و بهینه‌سازی محیط‌های VMware Horizon 6 (with View) بیفزاید. این مدرک نشان می‌دهد، مهارت لازم را برای ارائه بهترین شیوه‌ها و راهکار‌ها برای پیاده‌سازی یک پلتفرم خدمات سیار تجاری درون‌سازمانی کسب کرده‌اید.

۴.s سطح متخصص ارشد طراحی

چهارمین سطح Design Expert بیشتر برای معماران در نظر گرفته‌شده است. این دوره شامل گواهینامه VCDX-DTM است. گواهینامه VCDX-DTM (سرنام VMware Certified Design Expert – Desktop and Mobility) ثابت می‌کند مهارت‌های لازم را در ارتباط با پیاده‌سازی و طراحی VMware Solution کسب کرده‌اید. بدیهی است، مدرک فوق بالاترین مدرک Vmware است که نشان می‌دهد مهارت‌های طراحی شما در ارتباط با vSphere و VMware Horizon Suite و همچنین Mobile Computing Solution Architects در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

کلام پایانی

 گواهینامه‌های متعدد، تخصص‌های متنوع و سطوح مختلف انتخاب‌ها را بیش‌ازپیش دشوار می‌کنند. در صورت پیدا کردن چنین ذهنیتی باید بگوییم که واقعیت روشن‌تر و ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. ممکن است کار خود را با گواهینامه VCA آغاز کنید و سپس به سراغ سطوح بالاتر بروید. اما پیشنهاد می‌کنم پیش از آن‌که به سراغ مدارک فوق بروید، ابتدا حیطه کاری و علایق خود را بررسی کنید و راهی را که قرار است در آن گام بردارید، بررسی کنید که آیا باعث پیشرفت شغلی شما خواهد شد یا خیر. اگر به این جمع‌بندی کلی رسیدید، آنگاه مسیر موردنظر را انتخاب کنید تا زمانی که به بالاترین سطح که سطح کارشناس ارشد طراحی (VCDX) است، دست پیدا کنید. اما چرا باید بالاترین مدرک را دریافت کنیم؟ پاسخ روشن است. به دلیل این‌که گواهینامه‌های VMware به شکل قابل‌توجهی مهارت‌های حرفه‌ای‌تان را بهبود بخشیده و کمک می‌کنند خود را برای جهش بزرگی به سمت پست‌های ارشد سازمانی آماده کنید. نیازی به گفتن این عبارت نیست که اگر قصد مهاجرت دارید، این مدارک در پیدا کردن شغل دلخواهتان در شرکت‌های بزرگ کمک فراوانی به شما می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *