شارژر از جعبه آیفون ۱۱، آیفون XR و آیفون SE 2020 حذف شد

به نقل از زوم ایت

اپل اعلام کرد آیفون ۱۲ بدون شارژر و هدفون عرضه می‌شود. بررسی وب‌سایت اپل نشان می‌دهد هدفون و شارژر از جعبه‌ی آیفون ۱۱ و آیفون XR و آیفون SE 2020 هم حذف شده است

اپل شب گذشته ساعت ۲۰:۳۰ به‌وقت تهران با برگزاری مراسم Hi, Speed جدیدترین گوشی‌های سری آیفون را رونمایی کرد. اپل در بخشی از مراسم خود گفت گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ اپل (Apple iPhone 12) بدون شارژر و هدفون سیمیِ ایرپادز (EarPods) در جعبه به بازار عرضه می‌شوند و جعبه‌ی محصول صرفا شامل خود گوشی و یک کابل مبدل USB-C به لایتنینگ است. با معرفی گوشی‌‌های سری آیفون ۱۲، اپل فروش آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را متوقف کرد؛ بااین‌حال درکنار چهار گوشی خانواده‌ی آیفون ۱۲، گوشی‌های آیفون SE 2020 و آیفون XR و آیفون ۱۱ همچنان به‌فروش می‌رسند.

بررسی‌ وب‌سایت اپل نشان می‌دهد تغییر جعبه‌ی آیفون ۱۲، در جعبه‌ی گوشی‌های دیگری که اپل به‌فروش می‌رساند نیز اعمال شده است. از این پس تمامی گوشی‌هایی که اپل به بازار عرضه می‌کند شارژر و هدفون در جعبه ندارند و صرفا از کابل مبدل USB-C به لایتنینگ بهره می‌برند. بر اساس برخی شایعه‌های قدیمی که به حذف شارژر از جعبه‌ی آیفون ۱۲ اشاره می‌کردند، ممکن است اپل کابل مبدل بافته‌‌‌شده‌ی جدید و بسیار باکیفیت‌تری درون جعبه قرار دهد؛ اما کابلی که اپل عرضه می‌کند همان کابل قدیمی است.

اپل به‌دنبال حذف شارژر از جعبه‌ی آیفون ۱۱ و آیفون XR و آیفون SE 2020 قیمت هدفون سیمی خود را ۱۰ دلار کاهش داد. بدین ترتیب هدفون‌ سیمی اپل که با نام ایرپادز (با اِیرپادز اشتباه گرفته نشود) شناخته می‌شود اکنون هم‌قیمت آداپتور شارژ ۲۰ وات USB-C جدید این شرکت است و با مبلغ ۱۹ دلار می‌توان تهیه‌اش کرد.

اپل شارژر را از جعبه آیفون ۱۱، آیفون XR و آیفون SE 2020 هم حذف کرد

اسکرین‌شات‌های بالا از صفحه‌ی رسمی فروش آیفون SE 2020 و آیفون XR و آیفون ۱۱ در وب‌سایت اپل گرفته شده‌اند

انتشار نخستین گزارش‌ها درباره‌ی حذف شارژر و هدفون از جعبه‌ی آیفون ۱۲ به چند ماه پیش برمی‌گردد؛ زمانی‌که یک افشاگر به این موضوع اشاره کرد و کاربران در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های بسیار زیادی به آن نشان دادند. عده‌ی درخورتوجهی از کاربران معتقد بودند هدفون سیمی دیر یا زود از جعبه‌ی آیفون حذف می‌شود، اما حذف شارژر از جعبه برای‌شان باورپذیر نبود.

مراسم Time Flies در اواخر شهریور برگزار شد و دیدیم که اپل واج سری ۶ بدون شارژر دردسترس قرار گرفت؛ همین موضوع باعث شد مطمئن شویم که اپل قصد دارد شارژر را از جعبه‌ی آیفون ۱۲ هم حذف کند. البته هیچ‌کس تصور نمی‌کرد شرکت کوپرتینویی در پی حذف شارژر از جعبه‌ی آیفون ۱۱ و آیفون XR و آیفون SE 2020 هم باشد.

اپل می‌گوید شارژرها همه‌ساله حجم عظیمی از زباله‌های الکترونیکی را به طبیعت وارد می‌کنند و حذف شارژر از جعبه‌ی آیفون ۱۲ را به حفاظت از محیط‌ زیست نسبت می‌دهد؛ بااین‌حال اعتقاد داریم انگیزه‌ی اپل برای این کار چیز دیگری است. آیفون‌های نسل جدید مجهز به مودم ۵G هستند و همگی نمایشگر OLED دارند. هزینه‌ی تمام‌شده برای آیفون‌های نسل جدید بیشتر است و به‌همین دلیل معتقد هستیم که اپل قصد داشته ازطریق حذف شارژر و هدفون، هزینه‌ها را جبران کند. اپل دقایقی پس از پایان مراسم دیشب، فروش شارژر ۲۰ وات جدیدی را آغاز کرد. این شرکت همچنین در خلال برگزاری مراسم از شارژری بی‌سیم پرده‌برداری کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *