ناامن ترین کلمات عبور در انگلیس اعلام شد

ستاد ارتباطات دولت انگلیس فهرستی از کلمات عبور ناایمن در فضای مجازی که استفاده از آنها می‌تواند امنیت و حریم شخصی کاربران را به طور جدی به خطر بیندازد، اعلام کرد.

ستاد ارتباطات دولت انگلیس با صدور اطلاعیه ای به کاربران اینترنت در انگلیس هشدار داد که استفاده از کلماتی همچون لیورپول و سوپرمن به عنوان رمز عبور رایانه ای می تواند افراد را به صورت جدی در معرض خطر هک شدن قرار دهد زیرا حدس زدن این کلمات توسط هکرها کار دشواری نیست.

2631888

این ستاد هشدار داده که کلمه عبور نزدیک به نیم میلیون نفر از افرادی که طی یک سال گذشته در انگلیس هک شده اند این دو کلمه بوده است. از سوی دیگر باید توجه داشت که هکرها کلمه های عبور هک شده را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و برای نفوذ به رایانه ها و سرویس های اینترنتی قبل از هر چیز کلمات عبور پرکاربرد را آزمایش می کنند.

ستاد مذکور اعلام کرده که هنوز دو کلمه عبور ۱۲۳۴۵۶ و password در میان کاربران اینترنت بسیار پرکاربرد هستند و ضروری است استفاده از این دو کلمه عبور برای حفظ امنیت کاربران کاهش یابد.

بررسی های مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد در شرایطی که اکثر انگلیسی ها نگران این هستند که به یکی از قربانیان حملات سایبری مبدل شوند، در عمل تنها یک سوم آنها می دانند که چگونه باید از خودشان در برابر این حملات حفاظت کنند. ضعف آموزش در حوزه امنیت سایبری یکی از مشکلات اساسی در انگلیس محسوب می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *