تلگرام با ۶ ویژگی جدید و جذاب آپدیت شد

تلگرام در نسخه ۵.۱۰ خود که منتشر کرده است، چندین ویژگی جدید را افزوده که سبب می‌شود کاربران پر شمار آن به امکانات بیشتری دست پیدا کنند. در ادامه با یکدیگر شش قابلیت اصلی این تغییرات را مرور می‌کنیم.

۱- پیغام‌های سکوت یا Silent Messages

در این حالت جدید شما می‌توانید با نگاه داشتن دست خود بر روی دکمه ارسال، پیغام‌تان را به‌صورت بی‌صدا برای طرف مقابل ارسال نمایید. در واقع این قابلیت اجازه می‌دهد تا اگر دوست ندارید که فرد در هنگام دریافت پیغام یا ویدیو، صدایی را بگیرد اما پیغام را به همراه نوتیفیکیشن همچنان دریافت کند، از این ویژگی بایستی استفاده نمایید که در گروه‌ها هم کاربرد دارد.

silent-mode

۲- حالت آهسته یا Slow Mode

احتمالا در گروه‌های زیادی عضو هستید که در برخی از آن‌ها به قدری سرعت تایپ اعضا بالاست که فرصت مطالعه تمام مطالب را پیدا نمی‌کنید. حال با این قابلیت، ادمین گروه می‌تواند بین پیغام‌های کاربران یک تاخیر ایجاد کند و به عنوان مثال در تنظیمات، تعیین نماید که هر فرد می‌تواند در هر ۳۰ ثانیه یک پیغام بفرستد. این موضوع از طریق یک شمارشگر ثانیه در محل تایپ پیغام به کاربر نشان داده می‌شود. این قابلیت حتی تا ۱ ساعت نیز قابل افزایش است!

Slow-Mode-2

۳- عناوین ادمین‌ها یا Admin Titles

در این ویژگی، ادمین اصلی یک گروه می‌تواند لقب خاصی را به سایر ادمین‌ها بدهد تا کاربران نیز با وظیفه وی بر اساس لقبش بیشتر آشنا شوند. مثلا لقب یک ادمین کاشف اسپمرها بوده یا ادمین دیگر پاسخگوی سوالات و مسئول تبلیغات است! این امر می‌تواند به نظم بیشتر گروه منجر شده و مانند گزینه قبلی، مخصوص به گروه‌های تلگرامی است.

ADMIN-Title

۴- برچسب زمان یا Timestamps

از این به بعد تامنیل یا همان عکس بندانگشتی هر ویدیو را می‌توانید خودتان انتخاب کنید. از سوی دیگر قادر هستید که اگر در زیر ویدیو زمانی را مشخص کنید، کلیپ از آنجا شروع به پخش کند. مثلا شما یک ویدیوی ۳ دقیقه‌ای دارید و عبارت ۰:۴۵ را در زیر آن درج می‌کنید. در این حالت با کلیک بر روی آن، ویدیو از ثانیه ۴۵ شروع به پخش خواهد کرد. این ویژگی برای ویدیوهای یوتیوب هم کار می‌کند و مناسب جهت هایلایت کردن بخشی است که مدنظر قرار دارید.

۵- ایموجی متحرک یا Animated Emoji

استیکرهای متحرک در آپدیت قبلی تلگرام به آن افزوده شد و حال استفاده از آیکون‌هایی چون ❤️، ?، ?، ? یا ? سبب می‌شود تا یک ایموجی متحرک به عنوان جایگزین به شما پیشنهاد شود. این استیکرهای جدید حجم کمی داشته و پیش از این، به معرفی‌شان پرداخته بودیم.

۶- منوی جدید چسبان اندروید یا Android’s New Attachment Menu

گزینه مرتبط با بارگذاری فایل‌ها در گوشی‌های اندرویدی دچار تغییراتی شده و می‌توانید منوی عکس‌های و ویدیوها را به‌صورت بزرگ‌تر و واضح‌تری مشاهده کنید. این امر سبب می‌شود تا انتخاب مدیای مناسب برای ارسال، آسان‌تر شده و همچنین با نگاه داشتن انگشت خود بر روی مدیا آن را به‌صورت فشرده یا غیر فشرده ارسال کنید.

attachment

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *