برنامه آب‌وهوای اپل اعداد فارنهایت را به‌درستی نشان نمی‌دهد

گزارش‌ها نشان می‌دهد برنامه آب‌وهوای اپل برخی اعداد درجه فارنهایت را به‌صورت رُند نشان می‌دهد.

اپل در حال بازطراحی برنامه آب‌وهوا (Weather) برای iOS 15 است که از قرار معلوم قابلیت‌های جدیدی نیز خواهد داشت. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد نسخه کنونی در برخی از نسحه‌های iOS مشکلی دارد که هیچ‌وقت برخی درجه‌های فارنهایت را دقیق نشان نمی‌دهد.

یکی از اعدادی که به‌درستی نشان داده نمی‌شود، ۶۹ درجه فارنهایت است که ظاهرا برنامه هواشناسی اپل در نسخه‌های اخیر iOS از ارائه آن امتناع می‌کند. افزون‌براین، اعداد ۶۵ و ۷۱ درجه فارنهایت نیز وضعیت مشابهی تجربه می‌کنند. به‌طورکلی، مشخص نیست این مشکلی نرم‌افزاری است یا جزوی از سیستم محاسباتی این برنامه.

توضیح احتمالی برای مشکل یادشده این است که اپل احتمالا اطلاعات مربوط به برنامه آب‌وهوای خود را مبتنی‌بر سانتی‌گراد تهیه و سپس آن‌ها را به فارنهایت تبدیل می‌کند. به‌عنوان مثال، ۲۰ درجه سانتی‌گراد به ۶۸ درجه فارنهایت تبدیل می‌شود؛ درحالی‌که ۲۱ درجه سانتی‌گراد به ۶۹٫۸ درجه فارنهایت تبدیل می‌شود که اپل آن را به‌صورت رُند ۷۰ درجه فارنهایت نشان می‌دهد. به‌نظر می‌رسد این برنامه با دمایی نظیر ۶۵ و ۶۷ درجه فارنهایت نیز همین روند را دنبال می‌کند؛ جایی‌که ۱۸ درجه سانتی‌گراد درحقیقت باید به ۶۴٫۴ درجه فارنهایت و ۱۹ درجه سانتی‌گراد به ۶۶٫۲ درجه تبدیل شود.

مشخص نیست چه زمانی اپل این گِردکردن اعداد را برنامه سنجش آب‌وهوا خود اعمال کرده است؛ اما گفته می‌شود نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند اپل همچون iOS 11.2.1 و نسخه‌های بتای iOS 15 اعداد و داده‌ها را دقیق نشان می‌دهند؛ بنابراین، ممکن است این مسئله مخصوص آخرین به‌روزرسانی اپل باشد. گفتنی است سایر منابع آب‌و‌هوایی، ازجمله دارک اسکای (Dark Sky) متعلق به اپل مشکلی در نمایش ۶۹ درجه سانتی‌گراد ندارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *