اپل به‌زودی جایگاه دوم بزرگترین فروشنده اسمارتفون دنیا را از هواوی پس خواهد گرفت!

هواوی در طول سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸، برای اولین بار شرکت اپل را در تعداد بارگیری‌های جهانی اسمارتفون، پشت سر گذاشت. هرچند کوپرتینونشین‌ها در پایان آن سال، در جایگاه کلی دوم بزرگترین سازنده گوشی هوشمند دنیا جای گرفتند، اما هواوی که پرچمداران سری میت ۲۰ و هندست‌های میان‌رده بسیاری را تحت برند آنر (شرکت تابعه‌اش) روانه بازار کرده بود، توانست سال ۲۰۱۹ را، در مقایسه با سامسونگ و اپل، با رشد نسبتا بالایی شروع کند.

شرایط به‌گونه‌ای بود که حتی ابتدای سال ۲۰۱۹، تحلیلگران به جای صحبت درباره احتمال بازپس‌گیری رتبه دوم توسط اپل، به‌طور جدی درباره شانس هواوی برای پشت سر گذاشتن سامسونگ و رسیدن‌اش به جایگاه اول بزرگترین فروشنده اسمارتفون دنیا بحث می‌کردند. اما با شروع جنگ تجاری رییس جمهور آمریکا با چین، همه برنامه‌های این شرکت چینی به هم ریخت.

حالا در شرایطی که هواوی احتمالا فروش منطقه‌ای خوبی برای تعدادی از هندست‌های پرچمدار خود از جمله میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو خواهد داشت، اما این موضوع، برای حفظ روند روبه‌رشد جهانی آن کافی نیست. براساس گزارش وب‌سایت Digitimes، در این وضعیت، احتمال زیادی وجود دارد که اپل از هواوی پیش بیفتد و تا پایان امسال، جایگاه دوم بزرگترین سازنده گوشی هوشمند دنیا را از آن خود کند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که اپل در فاصله زمانی بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر امسال، در میزان فروش جهانی اسمارتفون‌ها، در رتبه دوم قرار خواهد گرفت و این بدین معنی است که هواوی جایگاه خود را همزمان با انتشار گزارش‌های مالی سه ماهه سوم ۲۰۱۹، به اپل واگذار خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که اپل در سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ هم به دنبال پشت سر گذاشتن هواوی بود، اما هواوی براساس آمار موسسه‌هایی مانند Canalys، Strategy Analytics و Counterpoint Research، در سه ماهه دوم ۲۰۱۹، فروش بسیار بالایی نسبت به اپل داشته است.

فاصله بین این دو شرکت، در برآوردهای موسسه IDC، برای بازه زمانی بین ماه‌های آوریل تا ژوئن امسال، به تعداد ۲۵ میلیون دستگاه رسیده بود. با این‌حال، با در نظر گرفتن شرایط فعلی هواوی و همچنین محبوبیت سری اخیر آیفون ۱۱ اپل، جای شگفتی نخواهد بود اگر این فاصله، در تعطیلات کریسمس پیش‌رو از بین برود. حالا باید منتظر ماند دید که جایگاه دوم بزرگترین فروشنده اسمارتفون دنیا نصیب چه شرکتی خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *