امضای دو تفاهم‌نامه در زمینه کاربردهای ۵G در ایران

به نقل از ایرنا

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای دو تفاهم‌نامه در حوزه‌های خدمات پزشکی و حمل و نقل در بستر تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (۵G) خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات «ستار هاشمی» افزود: در هفته آینده در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات دو تفاهم‌نامه در حوزه‌های خدمات پزشکی و حمل و نقل هوشمند امضا می‌شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تفاهم‌نامه نخست توضیح داد: این تفاهم نامه میان معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به امضا می‌رسد.

وی با اشاره به هدف از امضای این تفاهم نامه تصریح کرد: هدف از این تفاهم‌نامه ارائه مشاوره خدمات پزشکی از راه دور در بستر فناوری های نوین به ویژه نسل پنجم ارتباطات است و در این زمینه از بستر ارتباطی شرکت ایرانسل استفاده می‌شود.

هاشمی درباره تفاهم نامه دوم نیز خاطرنشان کرد: تفاهم بعدی بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ایرانسل امضا می‌شود.

او افزود: با امضای این تفاهم‌نامه، حمل و نقل هوشمند با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین به صورت آزمایشی در منطقه آزاد کیش، عملیاتی خواهد شد و از قابلیت‌های اینترنت اشیا نیز در این حوزه استفاده می‌شود.

هاشمی افزود: پیاده‌سازی سایر کاربست‌های تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات در صنایع مختلف، با همکاری سایر اپراتورها نیز در دستور کار قرار دارد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *