پرسرعت‌ترین اینترنت در جهان معرفی شد؛ ایران در جهان چه رتبه‌ای دارد؟

در جدیدترین گزارش ماهانه سایت اسپید تست، برترین کشورهای جهان از نظر سرعت و پایداری اینترنت و همچنین جایگاه ایران در بین کشورهای جهان مشخص شد.

بر اساس گزارش جدید اسپید تست در آگوست ۲۰۲۲، سرعت اینترنت جهانی موبایل به طور متوسط ۳۰.۷۹ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت اینترنت ثابت ۶۹.۱۴ مگابیت بر ثانیه ثبت شد.

در این گزارش میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران ۲۸.۴۰ مگابیت بر ثانیه بود و رتبه ۶۹ در میان کشورهای جهان را به دست آورد، همچنین سرعت اینترنت ثابت به طور متوسط ۱۰.۰۲ مگابیت بر ثانیه ثبت شد که با سقوط ۲ پله‌ای به رتبه ۱۴۷ در جهان رسید.

در این گزارش کشور نروژ دارای پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل جهان است، متوسط سرعت اینترنت موبایل در نروژ به ۱۲۲.۷۷ مگابیت برثانیه می‌رسد و این کشور با سه پله صعود نسبت به سه ماه گذشه به رتبه اول در جهان رسیده است.

پرسرعت ترین اینترنت جهان

کشور امارات در رتبه دوم این فهرست قرار دارد و متوسط سرعت موبایل در این کشور ۱۸۸ مگابیت برثانیه است، همچنین کشورهای قطر با میانگین سرعت اینترنت موبایل ۱۱۴ مگابیت بر ثانیه، کره جنوبی با ۱۱۲ مگابیت بر ثانیه و دانمارک با ۱۰۳ مگابیت بر ثانیه، ۵ کشور اول از نظر دسترسی به اینترنت پرسرعت موبایل را تشکیل می‌دهند.

سنگاپور صاحب پر سرعت ترین اینترنت ثابت جهان

اما در بخش رده‌بندی کشورها بر اساس میانگین سرعت اینترنت ثابت، نام سنگاپور در رتبه اول دیده می‌شود، سرعت اینترنت ثابت در این کشور ۲۱۹ مگابیت برثانیه است! در رده دوم کشور شیلی با میانگین سرعت ۲۱۱ مگابیت بر ثانیه قرار دارد، این در حالی است که ماه گذشته کشور شیلی اول و سنگاپور دوم این فهرست بود.

پرسرعت ترین اینترنت جهان

در رتبه سوم همچنان نام تایلند با میانگین سرعت ۱۸۸ مگابیت برثانیه، سپس نام کشور هنگ‌کنگ با ۱۷۹ مگابیت برثانیه و چین با میانگین سرعت اینترنت ثابت ۱۷۸ مگابیت بر ثانیه قرار دارند.

مطالب مرتبط