اسنپ دکتر به امکان تهیه نسخه دارو مجهز شد

به نقل از گجت نیوز سرویس تهیه نسخه دارو با هدف به حداقل رساندن مراجعه حضوری در فرایند درمان به اپلیکیشن اسنپ دکتر اضافه شد. این سرویس هم‌اکنون در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد فعال شده است و به زودی در سایر شهرهای کشور نیز فعال خواهد شد. کاربران با سرویس تهیه نسخه دارو قادر خواهند بود نسخه‌ یا دفترچه‌ بیمه خود را با پیک به داروخانه تحویل دهند و اقلام دارویی مورد نیازشان را تهیه کنند. علاوه بر این، امکان سفارش داروهای OTC (بدون نیاز به نسخه) و اقلام بهداشتی و آرایشی نیز از طریق این سرویس  وجود خواهد داشت.

کاهش مراجعه حضوری با سرویس جدید اسنپ دکتر

کسب‌وکارهای مختلف در دوران شیوع ویروس کرونا به دلیل افزایش احتمال ابتلا به این ویروس در محیط‌هایی که مراجعه‌کنندگان بالایی دارد توانستند راه‌حل‌های جدیدی را برای ارائه هرچه بهتر خدمات به کاربران خود در نظر بگیرند. همچنین آلودگی شدید هوا طی ماه‌های گذشته باعث شده است تا گروه‌های پرخطر شامل بیماران زمینه‌ای، قلبی، ریوی و دیابتی، افراد باردار، مسن و کودکان برای انجام فرایند درمانی خود با مشکلات متعددی مواجه شوند، در همین راستا اسنپ دکتر با توجه به شرایط فعلی توانست خدمات غیر حضوری پزشکی خود را به خوبی توسعه دهد.

مدتی قبل شرکت اسنپ در سوپر اپلیکیشن خود سرویس پزشک و مشاور را راه‌اندازی کرد که به کمک آن کاربران می‌توانستد به صورت آنلاین از پزشکان و مشاوران متخصص خدمات دریافت کنند. همچنین این شرکت اخیرا سرویس دریافت نسخه پزشکی آنلاین در این اپلیکیشن را ارائه داده بود و اکنون نیز با هدف کاهش مراجعه حضوری در فرایند درمان، اسنپ دکتر سرویس تهیه نسخه دارو را به اپلیکیشن خود اضافه کرد تا کاربران نسخه خود را به شکل آنلاین دریافت دهند.

نحوه استفاده از سرویس تهیه نسخه

کاربران برای استفاده از این قابلیت باید در سوپر اپلیکیشن اسنپ به بخش سرویس پزشک و مشاور مراجعه کنند و از میان خدمات ارائه شده گزینه تهیه نسخه دارو را انتخاب نمایند. اکنون امکان سفارش اقلام مورد نیاز از داروخانه وجود دارد و پس از سفارش می‌توانید آنها را در نشانی مورد نظر خود دریافت کنید. همچنین برای ثبت سفارش قادر خواهید بود نسخه‌ای که از قبل برای شما تجویز شده است را آپلود کنید. همچنین امکان استفاده از نسخه آنلاینی که در سوپر اپلیکیشن اسنپ برای شما صادر شده است نیز وجود دارد. ضمن اینکه کاربران می‌توانند داروهای بدون نیاز به نسخه یا اقلام بهداشتی و آرایشی را در لیست توضیحات بنویسند.

پس از انتخاب داروخانه مورد نظر، درخواست شما ثبت خواهد شد، پس از ثبت درخواست هم در صورت نیاز مسئول فنی داروخانه با بیمار تماس خواهد گرفت و شرح حال، داروها، عوارض و تداخلات احتمالی را بررسی خواهد کرد. سرانجام پس از تایید داروخانه، هزینه دارو و اقلام بهداشتی و آرایشی به همراه هزینه پیک به شما اعلام می‌شود و پس از پرداخت نیز پیک سفارش را به شما تحویل خواهد داد.

چه دارویی‌ها را می‌توان سفارش داد؟

اسنپ دکتر طبق چارچوب‌های قانون‌گذاری شده برای داروخانه‌ها، نقش آسان‌تر کردن فرایند را برعهده دارد و اقلام دارویی‌ای را که قابلیت فروش آنلاین دارند با همکاری داروخانه‌ها به شکل مستقیم از خود داروخانه به مشتری تحویل می‌دهد. لازم به ذکر است داروهایی که به نسخه نیاز دارند حتما باید نسخه داشته باشند و مسئول فنی داروخانه مسئولیت بررسی این امر و ارائه دارو را بر عهده دارد. در چنین شرایطی حتما درخواست ارائه اصل نسخه توسط داروخانه برای کاربر ارسال خواهد شد و اصل نسخه پیش از ارائه دارو توسط داروخانه به وسیله پیک دریافت می‌شود. علاوه بر این اگر درخواست استفاده از بیمه وجود داشته باشد کاربر قادر است با استفاده از پیک رفت‌و‌برگشت دفترچه خود را به داروخانه تحویل دهد و پس از آن داروها و دفترچه‌اش را دریافت نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *