در اکثر نقاط دنیا سرویس یوتیوب از دسترس خارج شد

به نقل از کلیک

به نظر می‌رسد از اوایل صبح امروز، یوتیوب دچار اختلال در بارگیری شده باشد. بسیاری از کاربران در سراسر جهان گزارش از دسترس خارج شدن این سرویس را ثبت کرده‌اند.

به نظر می‌رسد سرویس یوتیوب پس از یک خاموشی به ظاهر جهانی که تقریباً برای یک ساعت از بارگیری فیلم‌ها جلوگیری کرد، اکنون برطرف شده باشد. در حین قطع شدن این سرویس ، بسیاری از کاربران در سراسر نقاط دنیا قادر به تماشای فیلم نبودند و یوتیوب از ساعت ۳:۵۳ بامداد به وقت ایران در توییتی تایید کرد که یوتیوب دچار اختلال شده است:

شواهد نشان‌ می‌دهد این مسئله بر سایر سرویس‌هایی که از زیرساخت YouTube نیز استفاده می‌کنند، از جمله YouTube TV و فیلم ها و نمایش های تلویزیونی که از طریق Google TV خریداری کرده‌اید (قبلاً با نام Google Play Movies & TV شناخته می شود) تأثیر گذاشته باشد زیرا برخی کاربران از وجود اختلال مشابه در این سرویس‌ها گلایه کرده‌اند.

در اوایل از دسترس خارج شدن سرویس یوتیوب ، به نظر می‌رسید که خود وب‌سایت YouTube مشکلی در بارگیری ندارد، اما در هنگام پخش فیلم‌ها به طور مداوم چرخ بارگیری نشان داده می‌شد. به نقل از Verge گاهی ویدیوها پس از حدود یک دقیقه بارگیری می‌شدند. اما پس از ساعت ۴:۳۰ صبح، هنگان مشاهده تمام ویدیوهای موجود بر روی این پلتفرم، صفحه‌ی خطایی مانند تصویر زیر به کاربران نشان داده می‌شد:


هرچند بر اساس اعلام یوتیوب اوضاع از اوایل ساعت ۸ صبح در حال بهبود است، اما ممکن است این سرویس همچنان با کمی اختلال همراه باشد. در ابتدای ایجاد اختلال، به نظر می‌رسید که فیلم های پخش شده در وب سایت YouTube مانند معمول کار می کنند. در اپلیکیشن تلفن همراه نیز، برخی کاربران چند پیام خطا مشاهده کرده‌اند، اما پیام ها با رفرش صفحه پاک می شوند. YouTube TV نیز در نسخه تلفن همراه خود پس از اعمال force closed اجرا شد.

DownDetector تعداد واقعاً عظیمی از گزارش های کاربران درباره مشکلات YouTube را نشان می‌دهد، که بیانگر وجود یک اختلال گسترده است – نمودار DownDetector با بیش از ۲۸۰،۰۰۰ گزارش کاربر در کمتر از یک ساعت به اوج خود رسید. بسیاری از کاربران در توییتر گزارش دادند که YouTube نیز برای آنها کار نمی کند و جستجوهایی که برای “اختلال در سرویس یوتیوب” ترند شده است.

منبع: theverge

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *