احتمال شراکت اپل و سامسونگ برای تولید لنز پریسکوپ آیفون

به نقل از کلیک

اخیرا گزارشی نشان می دهد که شرکت اپل در تلاش است تا برای تولید لنز پریسکوپ آیفون با سامسونگ شریک شود ولی هنوز هیچ کدام از دو شرکت، این شراکت را تایید نکرده اند.

چند هفته ای است که اپل سری جدید آیفون ۱۲ خود را به بازار عرضه کرده و اکنون گزارشات مربوط به نسل بعدی گوشی‌های هوشمند این غول فناوری یعنی آیفون ۱۳ در حال منتشر شده است. گزارشی از DigiTimes ادعا می کند که اپل در حال تلاش برای همکاری با شرکت‌های کره جنوبی برای تولید لنز پریسکوپ است و در تلاش است تا عملکرد زوم اپتیکال را در آیفون‌های آینده تقویت کند.

هنوز مشخص نشده است که کدام یک از شرکت‌های کره‌ای همکار اپل در این پروژه خواهند بود؛ اما این گزارش نشان می دهد که شرکت سامسونگ نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های همکاری باشد. این غول کره جنوبی از لنزهای پریسکوپ با قابلیت بزرگنمایی ۱۰۰ برابر در گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود استفاده کرده است.

در حال حاضر گوشی‌های هوشمند پرچمدار موجود در بازار با لنز پریسکوپ برای ویژگی‌های بهتر عکاسی شامل سامسونگ گلکسی S20 اولترا، هواوی P40 پرو، ویو X50 پرو پلاس، اوپو فایند X2 پرو، هواوی میت ۴۰ پرو و موارد دیگر هستند.

هنوز معلوم نیست که این دو شرکت برای مشارکت در لنز پریسکوپ به توافق رسیده اند یا نه. حتی اگر اپل و سامسونگ برای این امر شریک شوند، باید دید که آیا سری آیفون ۱۳ این ویژگی را دارد یا نه. نکته‌ای که به نفع سامسونگ است، این است که این شرکت کره‌ای، Corephotonis را که فناوری بزرگنمایی تلفن‌های هوشمند را توسعه می دهد، خریداری کرده است.

این شرکت اسرائیلی از سامسونگ و اپل به دلیل نقض حق ثبت اختراع در فناوری بزرگنمایی تله شکایت کرده بود، اما اکنون توسط سامسونگ خریداری شده است در نتیجه حق استفاده تجاری از تکنولوژی برای سامسنگ است و اپل باید برای ارائه این فناوری در محصولات خود با سامسونگ شریک شود.

منبع: gizmochina

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *