Steam در ویندوز ۷ و ویندوز ۸ از دسترس خارج می‌شود

اگر از ویندوز ۸ و ویندوز ۷ استفاده می‌کنید دسترسی شما به فروشگاه بازی محبوب استیم به‌زودی قطع خواهد شد.

با وجود اینکه مایکروسافت جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل دسکتاپ خود یعنی ویندوز ۱۱ را سه‌ سال قبل منتشر کرد، شایعات مرتبط با ویندوز ۱۲ از مدتی قبل در فضای آنلاین منتشر می‌شوند. طبق گزارش‌های اخیر، این شرکت قصد دارد در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۴ از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل محبوبش رونمایی کند. در راستای همین تصمیم بسیاری شرکت‌ها از مدتی قبل پشتیبانی از ویندوز ۷ و ویندوز ۸ را کنار گذاشته‌اند و اکنون استیم نیز قصد دارد همین‌ کار را انجام دهد.

بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین بازی جهان یعنی استیم در مارس ۲۰۲۳ اعلام کرد به پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های قدیمی پایان خواهد داد.

طبق اطلاعات بخش سؤالات رایج Steam، این پلتفرم از اول ژانویه‌ی ۲۰۲۴ دیگر روی ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز ۸٫۱ کار نخواهد کرد و کاربران باید نسبت‌ به نصب سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ روی کامپیوترشان اقدام کنند.

اگرچه خبر استیم مبنی‌بر پایان پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی ویندوز همه را شگفت‌زده کرد اما در آن زمان همچنان مهلت ۹ ماهه‌ای وجود داشت و به‌همین‌دلیل از طرف برخی افراد چندان جدی گرفته نشد. به‌هرحال زمان به‌سرعت سپری شد و اکنون حدود دو هفته تا پایان دوره‌ی پشتیبانی رسمی استیم از ویندوز ۷ و ویندوز ۸ باقی مانده است. طبق نظرسنجی‌ این پلتفرم در نوامبر ۲۰۲۳، فقط حدود یک درصد از کاربران استیم همچنان از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده می‌کنند.

شاید یک درصد کاربران استیم در نگاه اول خیلی زیاد به‌نظر نرسد اما تعداد کل کاربران این فروشگاه تا دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۱٫۲ میلیارد نفر بود و به‌همین‌دلیل یک درصد این افراد جمعیتی ۱۲ میلیون‌ نفری را تشکیل می‌دهد. اگر به‌ هر دلیلی همچنان از ویندوز ۷ استفاده می‌کنید و عاشق بازی‌های کامپیوتری هستید، بهتر است هرچه زودتر نسبت‌ به ارتقای سیستم خود به ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ اقدام کنید.

اگر می‌خواهید بدون هیچ مشکلی همچنان از اجرای بازی‌ روی کامپیوتر خود لذت ببرید، ارتقاء به سیستم‌عامل جدیدتر واقعاً اهمیت دارد. به‌عنوان مثال PUBG اخیراً اعلام کرد در نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز قابل اجرا نخواهد بود.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط