Sony برای بهبود قابلیت‌های استریم پلی‌استیشن، استارتاپ هوش مصنوعی iSIZE را خرید

BitClear و BitSave دو محصول این استارتاپ هستند که سونی می‌تواند برای بهبود قابلیت‌های استریم پلی‌استیشن از آن‌ها کمک بگیرد.

سونی شرکت مستقر در لندن iSIZE را که در حوزه هوش مصنوعی و به‌طور دقیق یادگیری عمیق فعالیت دارد، خریداری کرده است تا قابلیت‌های پردازش و استریم ویدیو خود را تقویت کند.

در بیانیه رسمی سونی اعلام شده است که iSIZE از سرویس‌های تحقیق‌وتوسعه و استریم ویدیو آن بهره خواهد برد. بااین‌وجود، شرایط مالی این معامله به دلایل قرارداد آن فاش نشده است:

«iSIZE دارای تیمی از مهندسان و کارشناسان فنی بااستعداد است که مجموعه‌ای از رویکردهای نرم‌افزاری را برای بهینه‌سازی ویدیو ایجاد کرده‌اند. این شرکت یک راه‌حل پیش‌پردازش مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته است که به رمزگذارهای معمولی و شخص ثالث اجازه می‌دهد تا ویدیوهای باکیفیت‌تری را با نرخ بیت بسیار پایین تولید کنند.»

با وجود این بیانیه، به‌نظر می‌رسد که سونی قصد دارد از تخصص iSIZE درزمینه هوش مصنوعی برای سرویس‌های استریم خود استفاده کند. این امر می‌تواند به بهبود تجربه بازیکنان و همچنین تقویت جایگاه پلی‌استیشن در صنعت بازی کمک کند.

بهبود قابلیت‌های استریم سونی با محصولات iSIZE

iSIZE که سال ۲۰۱۶ تأسیس شده است، با محصولاتی مانند BitClear و BitSave روی ارائه برنامه‌های هوش مصنوعی برای ویدیو تمرکز دارد. BitClear از شبکه‌های عصبی برای بهبود کیفیت ویدیوهای فشرده‌شده با حداقل تأخیر استفاده می‌کند و از BitSave می‌توان برای تولید ویدیوهایی با نرخ بیت بسیار پایین‌تر استفاده کرد.

همین این دو فناوری می‌توانند قابلیت‌های سونی درزمینه استریم را تا حد زیادی بهبود بخشند. این شرکت اخیراً ویژگی بازی‌های ابری پلی‌استیشن را راه‌اندازی کرده است و همچنین روی PlayStation Portal (یا Project Q) کار می‌کند که یک کنسول دستی متمرکز بر استریم است. با وجود خرید iSIZE، سونی می‌تواند از طریق این سرویس‌ها به کاربران خود امکان استریم با کیفیت بالاتر را ارائه کند.

همچنین iSIZE محصول دیگری با نام BitGen دارد که می‌تواند درزمینه توسعه بازی به استودیوهای پلی‌استیشن کمک کند.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط