مدیرعامل مایکروسافت: Copilot، منوی استارت جدید ویندوز است

مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید که سرویس هوش مصنوعی کوپایلت شبیه منوی استارت ویندوز است.

فعلاً نمی‌دانیم مایکروسافت چه برنامه‌هایی برای اصلاح رابط کاربری ویندوز ۱۲ در سر دارد؛ اما می‌دانیم این شرکت به چه چیزی فکر می‌کند: تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی و تبدیل‌کردن ویندوز به پلتفرمی ترکیبی که هم به‌صورت محلی اجرا شود و هم بر پایه‌ی سرورهای ابری.

مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ خودش را به یکی از رهبران هوش مصنوعی تبدیل کرده است. در حال حاضر اکثر سرویس‌های مایکروسافت ازجمله ویندوز به هوش مصنوعی مجهزند. جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ شامل دستیار هوش مصنوعی Copilot است که کارهای مختلفی انجام می‌دهد، اما فعلاً مورد استقبال قرار نگرفته است.

کریستاینو آمون، مدیرعامل کوالکام، در مراسم اخیر این شرکت با ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، مصاحبه کرد. این دو شخص شناخته‌شده‌ی صنعت فناوری همکاری نزدیکی با هم داشته‌اند تا اجرای بهینه‌ی ویندوز روی پردازنده های آرم ازجمله اسنپدراگون تضمین شود. جدیدترین نسخه‌ی اسنپدراگون توجه ویژه‌ای به واحد پردازش عصبی دارد که وظیفه‌اش پردازش تسک‌های هوش منصوعی است.

برای نادلا و مایکروسافت، تمرکز بر هوش مصنوعی به‌معنی تقویت سرویس کوپایلت است. این سرویس نه‌تنها مستقیماً با ویندوز ادغام شده بلکه روی اکثر خدمات نرم‌افزاری مایکروسافت نیز قابل‌ دسترس است.

ساتیا نادلا در گفت‌و‌گو با مدیرعامل کوالکام اعلام کرد: «به‌نظرم نسل جدید از کامپیوترهای شخصی مبتنی‌بر هوش مصنوعی در حال تولید هستند … کوپایلت مثل دکمه‌ی استارت است و به سازمان‌دهنده‌ی تجربه‌ی شما از اپلیکیشن‌ها تبدیل می‌شود.»

ساتیا نادلا نگاه بسیار خوش‌بینانه‌ای به کوپایلت دارد و قطعاً به‌همین‌دلیل، مایکروسافت برای تقویت این سرویس دست به هر کاری خواهد زد. این شرکت سرمایه‌گذاری سنگینی روی هوش مصنوعی انجام داده است و قصد ندارد پا پس بکشد.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط