پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید به قابلیت‌های مشابه iMassage مجهز می‌شود

گوگل یک‌میلیاردی‌شدن تعداد کاربران «مسیجز» را با قابلیت‌هایی هیجا‌ن‌انگیز جشن گرفت.

استاندارد پیام‌رسانی RCS که قابلیت‌های مدرنی مثل ریپلای را به‌همراه می‌آورد، ماه شلوغی سپری کرد. مدت کوتاهی پس از بیانیه‌ی اپل مبنی‌بر اضافه‌شدن RCS به گوشی آیفون، حالا گوگل اعلام کرده است که قابلیت‌های جذابی را بر پایه‌ی RCS به نرم‌افزار Google Messages اضافه می‌کند.

گوگل می‌گوید که در هر ماه بیش از یک میلیارد کاربر مشغول استفاده از قابلیت‌های RCS در نرم‌افزار Google Messages هستند. با در نظر گرفتن این‌که پشتیبانی از RCS تا همین چند سال پیش بسیار محدود بود، دست‌یابی به یک میلیارد کاربر ماهانه اتفاق بزرگی برای گوگل است.

برخی از قابلیت‌های جدید RCS در گوگل مسیجر آشنا به نظر می‌رسند، خصوصاً برای کاربران آیفون. یکی از این قابلیت‌ها، امکان ساخت چیزی شبیه Contact Poster در iOS 17 است که می‌توانید نام و عکس خود را روی آن قرار دهید.

گوگل همچنین قابلیتی به نام Photomoji را به گوگل مسیجز اضافه می‌کند که به شما امکان می‌دهد سوژه را از داخل عکس برش دهید و از آن برای ری‌اکشن به پیام‌ها استفاده کنید؛ مشابه قابلیتی که همین حالا در iOS ارائه می‌شود.

گوگل مسیجز ازاین‌پس به شما امکان می‌دهد که هنگام ارسال پیام صوتی (ویس) یک ایموجی به پیام خود ضمیمه کنید. گوگل می‌گوید این ایموجی نمایانگر حالت روحی کاربر در آن لحظه است. با این کار می‌توانید به طرف مقابل امکان دهید که قبل از پخش پیام صوتی، از موضوع آن تا حدی مطلع شود.

گوگل می‌گوید ایموجی‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده در داخل گروه‌ها یا ایموجی استفاده‌شده برای ری‌اکشن به پیام، گاهی‌اوقات دارای انیمیشن خواهند بود. گوگل مسیجز همچنین به شما امکان می‌دهد که رنگ حباب پیام‌ها را برای هر مکالمه تغییر دهید.

گوگل از اضافه‌شدن RCS به آیفون به‌شدت خوشحال است، چون با این اتفاق ارسال پیام در بین گوشی‌ های اندرویدی و آیفون بسیار جذاب‌تر می‌شود. البته اپل گفته است که از پروفایل یونیورسال ۲٫۰ استاندارد RCS استفاده می‌کند که شامل رمزنگاری سرتاسری نیست.

گوگل در حال همکاری با اتحادیه‌ی GSM است تا اپل را به استفاده از مشخصه‌ی پیشرفته‌تر RCS ترغیب کند (اپل یکی از اعضای این اتحادیه است).

قابلیت‌های دیگری مثل ریپلای‌های موضوع‌محور (یکی از ویژگی‌های جذاب آی‌مسیج)، تیک خوانده‌شدن پیام و ری‌اکشن به پیام‌ها جزو دیگر مواردی هستند که گوگل می‌خواهد آ‌ن‌ها را در آیفون ببیند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط