Google با کلید امنیتی تایتان به استقبال آینده بدون پسورد می‌رود

گوگل ادعا می‌کند کلیدهای امنیتی تایتان (Titan) ازجمله بهترین کلیدهای امنیتی FIDO2 هستند.

گوگل برای حذف گذرواژه‌های سنتی از مدت‌ها قبل اقداماتی انجام داده و سال ۲۰۱۸ کلید امنیتی تایتان را در قالب USB-C و USB-A ارائه داد. غول جست‌وجوی اینترنت اکنون درحال راه‌اندازی نسخه‌ی جدید کلید امنیتی خود است که در فهرست برترین کلیدهای امنیتی FIDO2 قرار دارد.

اتحاد FIDO که در فوریه‌ی ۲۰۱۳ آغاز به‌کار کرد، سعی دارد استانداردهای احراز هویت را توسعه و گسترش دهد. درواقع این سازمان می‌خواهد اتکای بیش‌از حد جهان به گذرواژه‌های سنتی کاهش یابد.

گوگل اعلام کرده کلید‌های امنیتی جدید سری تایتان جایگزین نسل قدیمی USB-C و USB-A هستند. این محصولات از NFC برای اتصال به گوشی هوشمند پشتیبانی می‌کنند و توانایی ذخیره‌سازی ۲۵۰ گذرواژه را دارند.

شرکت Google همچنین اعلام کرد در سال ۲۰۲۴ تعداد ۱۰۰,۰۰۰ کلید امنیتی جدید سری تایتان را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

شرکت مستقر در Mountain View از کلیدهای امنیتی جدید برای پیشبرد چشم‌انداز خود از آینده‌ی بدون رمزعبور استفاده می‌کند. گوگل از ماه می پشتیبانی از کلیدهای عبور را برای ورود به حساب‌ کاربری فعال کرد. کاربران همچنان می‌توانند از رمزهای عبور و تأییدهویت دومرحله‌ای استفاده کنند اما مشخص نیست شرکت مذکور تا چه زمانی به این روند ادامه خواهد داد.

کلیدهای امنیتی جدید درحال حاضر ازطریق فروشگاه گوگل به‌فروش می‌رسند. قیمت مدل USB-A این محصول ۳۰ دلار و مدل USB-C نیز ۳۵ دلار است.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط