Brave چت‌بات هوش مصنوعی Leo را با تمرکز روی حریم خصوصی عرضه کرد

چت‌بات Leo در نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که نسخه پولی، Leo پریمیوم، با هزینه ماهانه ۱۵ دلار است.

بریو، مرورگری که روی حریم خصوصی تمرکز دارد و به‌طور خودکار تبلیغات ناخواسته را مسدود می‌کند، چت‌بات یا دستیار هوش مصنوعی Leo را عرضه کرد. طبق ادعای Brave، این دستیار هوش مصنوعی در مقایسه با سایر چت‌بات‌ها، عملکرد بی‌نظیری در حفظ حریم خصوصی کاربران دارد.

Brave در چند ماه گذشته مشغول آزمایش دستیار هوش مصنوعی خود بوده و حالا آن را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران دسکتاپ با نسخه ۱.۶۰ قرار داده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که در روزهای آینده تمام کاربران به آن دسترسی پیدا خواهند کرد و کاربران اندروید و iOS هم چند ماه دیگر قادر به استفاده از آن خواهند بود.

چت‌بات هوش مصنوعی Leo برای مرورگر Brave

ویژگی‌های اصلی چت‌بات هوش مصنوعی Leo تفاوتی با سایر چت‌بات‌ها مانند بینگ چت یا گوگل بارد ندارد. Leo می‌تواند متون را ترجمه کند، به سؤالات پاسخ دهد، صفحات وب را خلاصه کند و محتوای جدید بنویسد. با وجود این شباهت‌ها، Leo یک مزیت بزرگ نسبت به رقبا دارد: تمرکز روی حریم خصوصی.

گفت‌وگوها با Leo ثبت نمی‌شوند یا اینکه برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. همچنین برای استفاده از این چت‌بات نیازی به اطلاعات لاگین ندارید. با وجود این ویژگی‌ها، Brave می‌گوید باید درباره خروجی‌های Leo محتاط بود، چرا که احتمالاً ارائه اطلاعات نادرست توسط آن وجود دارد.

نسخه استاندارد Leo از مدل زبانی بزرگ Llama 2 شرکت Meta استفاده می‌کند و رایگان است. کاربرانی که به‌دنبال استفاده از مدل زبانی متفاوتی باشند، باید طرح اشتراکی Leo پریمیوم را تهیه کنند. هزینه این طرح ماهانه برابر ۱۵ دلار است و از دستیار هوش مصنوعی Anthropic به نام Claude Instant استفاده می‌کند.

به گفته Brave، در آینده مدل‌‎های هوش مصنوعی دیگری برای کاربران Leo Premuim در دسترس قرار می‌گیرند و همچنین کیفیت گفت‌وگوها افزایش می‌یابد. علاوه بر این موارد، در هنگام شلوغ‌بودن سرور، Leo به سؤالات کاربران سرویس پریمیوم زودتر جواب داده و این افراد را در اولویت قرار می‌دهد.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط