Apple سال آینده آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ مینی LED را بازنشسته می‌کند

ظاهرا اپل تصمیم گرفته است آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ مینی LED خود را در سال ۲۰۲۴ بازنشسته کند.

براساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce، اپل قصد دارد عرضه‌ی آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی با صفحه‌نمایش مینی LED را در سال ۲۰۲۴ خاتمه دهد. این نشان می‌دهد تبلت مورد بحث پس از عرضه‌ی آیپد پرو ۱۳ اینچی با نمایشگر OLED در سال آینده، با کاهش قیمت مواجه نخواهد شد و به‌طور کلی از خط تولید خارج می‌شود.

در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر و دی ۱۴۰۱)، راس یانگ، تحلیلگر نام‌آشنای صنعت نمایشگر، اولین کسی بود که گزارش داد آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی با یک مدل بزرگ‌تر ۱۳ اینچی OLED جایگزین خواهد شد. همچنین مارک گرمن از بلومبرگ انتظار دارد مدل‌های جدید آیپد پرو ۱۱ اینچی و ۱۳ اینچی با نمایشگر OLED، پردازنده‌ M3 و مجیک کیبورد آلومینیومی، سال آینده عرضه شوند.

فناوری نمایشگر OLED این امکان را برای مدل‌های بعدی آیپد‌‌ پرو فراهم می‌کند تا روشنایی بیشتر، نسبت کنتراست بالاتر، دقت رنگ بیشتر و مصرف باتری کمتر را در مقایسه با مدل ۱۱ اینچی موجود با پنل LCD ارائه دهند.

یانگ گفت اپل از نمایشگرهای OLED هیبریدی بسیار نازک با ترکیبی از مواد انعطاف‌پذیر و سخت استفاده خواهد کرد که می‌تواند باعث شود مدل‌های بعدی آیپد پرو طراحی کمی نازک‌تر داشته باشند.

مدل‌های آیپدپرو عرضه شده از سال ۲۰۱۷ از فناوری ProMotion پشتیبانی می‌کنند که دست‌یابی به نرخ نوسازی متغیر بین ۲۴ تا ۱۲۰ هرتز را فراهم می‌کند. تغییر نمایشگر به OLED احتمالاً باعث می‌شود نرخ نوسازی حدود ۱۰ هرتز یا بیشتر افت کند تا در عمر باتری صرفه‌جویی شود. گوشی های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو می‌توانند در حالت نمایشگر همیشه‌روشن به نرخ نوسازی یک هرتز برسند.

همچنین انتظار می رود اپل آیپد ایر و آیپد مینی را در سال ۲۰۲۴ به‌روزرسانی کند، اما انتظار نمی‌رود هیچ یک از این مدل‌ها در سال آینده به نمایشگر OLED مجهز شوند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط