چیپ M2 Extreme احتمالا ۴۸ هسته پردازنده و ۱۶۰ هسته گرافیکی خواهد داشت

اپل در سال جاری از نسل دوم اپل سیلیکون یا همان چیپ M2 با عملکردی خارق‌العاده رونمایی کرد. در حالی که هنوز مشخص نیست غول فناوری برای آینده مک پرو چه برنامه‌ای دارد، گفته شده که سال آینده ممکن است شاهد عرضه تراشه M2 Extreme باشیم که در یک مک پرو جدید از آن بهره گرفته خواهد شد و اکنون مشخصات احتمالی این چیپ فاش شده است.

چیپ M2 Extreme

طبق گزارش جدیدی که درباره این چیپ منتشر شده، ظاهرا M2 Extreme از ۴۸ هسته پردازنده، ۱۶۰ هسته گرافیکی و حداکثر ظرفیت حافظه ۳۸۴ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

چیپ M2 Extreme احتمالا 48 هسته پردازنده و 160 هسته گرافیکی خواهد داشت

در همین رابطه، سال گذشته بلومبرگ در گزارشی گفته بود نسل جدید مک پرو با پردازنده ۴۰ هسته‌ای اپل سیلیکون سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد. بنابراین هرچند تعداد هسته‌های پردازنده این چیپ (۴۰ یا ۴۸ هسته) مشخص نیست، اما احتمالا M2 Extreme در مک پرو اپل سیلیکون آینده این شرکت استفاده خواهد شد که انتظار می‌رود این دستگاه سال آینده معرفی شود.

 

اپل پس از سال‌ها شایعات مختلف در مورد حذف تراشه‌های اینتل از محصولاتش و استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود برای مک، سال ۲۰۲۰ با مک بوک ایر، مک بوک پرو ۱۳ اینچی، مک مینی و آی مک ۲۴ اینچی که از تراشه M1 بهره می‌بردند، این انتقال را آغاز کرد. پس از آن در سال ۲۰۲۱ با مدل‌های مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی مجهز به چیپ‌های M1 پرو و M1 مکس و سپس در سال ۲۰۲۲ با M1 اولترا و دستگاه مک استودیو شاهد ادامه این برنامه بودیم.

 

در ماه ژوئیه نیز این چرخه با نسل بعدی یعنی تراشه‌های M2 در یک مک بوک ایر کاملا جدید نیز ادامه پیدا کرد. اکنون انتظار می‌رود که تا اواخر این ماه شاهد مدل‌های جدید مک‌بوک پرو با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس باشیم.

منبع:دیجیاتو

مطالب مرتبط