زیرسیستم ویندوز برای لینوکس به‌صورت یک برنامه مجزا در مایکروسافت استور منتشر شد

مایکروسافت امروز نسخه پیش‌نمایشی از زیرسیستم ویندوز برای لینوکس (WSL) را به عنوان یک اپلیکیشن جداگانه در مایکروسافت استور منتشر کرد. البته این برنامه نسخه جدیدی از WSL نیست و مایکروسافت صرفا همان WSL 2 را به فروشگاه خود آورده است.

بر اساس مطلبی که در وبلاگ توسعه‌دهندگان مایکروسافت منتشر شده، اپلیکیشن مجزای زیرسیستم ویندوز برای لینوکس آمده تا کاربران را به نصب و استفاده از جدیدترین نسخه WSL ترغیب کند. این زیرسیستم تاکنون به عنوان جزئی از خود ویندوز بود. کدهای باینری این ابزار بخشی از ایمیج ویندوز به حساب می‌آمد و همراه با خود سیستم عامل به‌روز می‌شد.

حالا با جدا شدن WSL از ایمیج ویندوز، کاربران می‌توانند به‌صورت مستقیم و جداگانه آپدیت‌های این زیرسیستم را دریافت کنند. مایکروسافت چند ویژگی جدید WSL را که بخشی از ویندوز ۱۱ بود در نسخه جداگانه زیرسیستم ویندوز برای لینوکس ارائه کرده است.

برای نصب و استفاده از WSL در مایکروسافت استور باید ویندوز ۱۱ بیلد ۲۲۰۰۰ یا نسخه بالاتر داشته باشید. البته کامپوننت Virtual Machine Platform هم باید فعال باشد. در این شرایط، با مراجعه به صفحه WSL در فروشگاه مایکروسافت می‌توانید نسخه مدنظر خود را دریافت و نصب کنید.

افزون بر این، کسانی که نسخه یکپارچه زیرسیستم ویندوز برای لینوکس را دارند، همچنان می‌توانند پیش‌نمایش WSL را از فروشگاه مایکروسافت نصب کرده و هر دو نسخه را کنار یکدیگر داشته باشند. «کریگ لوون»، مدیر برنامه پلتفرم توسعه‌دهندگان ویندوز می‌گوید: «هدف ما این است که WSL موجود در مایکروسافت استور بهترین نسخه برای استفاده از WSL باشد، چون با این نسخه می‌توانید جدیدترین آپدیت‌ها را در سریع‌ترین زمان دریافت کنید. هدف ما این است که در بلندمدت همه کاربران را به استفاده از نسخه مایکروسافت استور WSL ترغیب کنیم.»

زیرسیستم ویندوز برای لینوکس به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به صورت مستقیم از محیط و ابزارهای گنو/لینوکس در ویندوز استفاده کنند.

منبع:Digiato

آموزش دوره لینوکس

مطالب مرتبط