اخبار قدیمی

فروش یوبی‌ سافت ممکن است؟

جزئیات فروش یوبی‌ سافت

یوبی‌سافت، سازنده بازی‌های معروف “Assassin’s Creed”، “Far Cry” و “Watch Dogs”، اعلام کرد که به‌طور منظم تمامی گزینه‌های استراتژیک خود را بررسی می‌کند، اما در مورد احتمال فروش یوبی‌ سافت و گزارش‌های اخیر در این زمینه توضیح بیشتری نداد.

این شرکت، که بزرگ‌ترین تولیدکننده بازی‌های ویدیویی در فرانسه است، مدت‌هاست که به‌عنوان هدفی برای فروش یوبی‌ سافت مطرح شده و طی سال گذشته نیمی از ارزش سهام خود را از دست داده است. مشکلاتی همچون تأخیر در عرضه بازی‌ها و عملکرد ضعیف برخی عناوین کلیدی، به این چالش‌ها دامن زده‌اند.

در بیانیه‌ای، یوبی‌سافت تأیید کرد که در صورت نیاز و در زمان مناسب، اطلاعات مربوط به فروش یوبی‌سافت را با بازار به اشتراک خواهد گذاشت. با این حال، وقتی رویترز از سخنگوی شرکت درباره دریافت پیشنهادهای خرید از شرکت‌های علاقه‌مند به فروش یوبی‌ سافت سوال کرد، او از ارائه هرگونه توضیح بیشتر خودداری کرد.

این بیانیه پس از گزارشی از بلومبرگ منتشر شد که نشان می‌داد خانواده گیلمو، بنیان‌گذاران یوبی‌سافت، به همراه شرکت چینی تنسنت ممکن است به دنبال خرید سهام بیشتر و تقویت موقعیت خود در فرآیند احتمالی فروش یوبی‌سافت باشند.

قیمت سهام یوبی‌سافت ابتدا با این اخبار تا ۶ درصد افزایش یافت، اما سپس روند کاهشی گرفت و در ساعات ابتدایی روز دوشنبه حدود ۱.۸ درصد افت کرد. خانواده گیلمو و تنسنت در مجموع حدود ۲۵ درصد از سهام یوبی‌سافت را در اختیار دارند و هرگونه تغییرات آینده در فرآیند فروش یوبی‌ سافت ممکن است به این سهامداران بزرگ وابسته باشد.

مطالب پیشنهادی

خالق بیت کوین کیست؟

فروش بیش از ۵۰ میلیون دلار از سهام مدیرعامل اپل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا