تکنولوژیرویداد ها

روتر مش Eero Max 7 آمازون با Wi-Fi 7 عرضه می‌شود

روتر مش Eero Max 7 آمازون با افزودن Wi-Fi 7 به بازار عرضه می‌شود – با قیمتی قابل توجه ۶۰۰ دلار:

روتر مش Eero Max 7 آمازون با استاندارد جدید Wi-Fi 7 عرضه شده و وعده سرعتی دو برابر مدل‌های قبلی، تا ۴.۳ گیگابیت بر ثانیه، را می‌دهد. این روتر با طراحی بزرگ‌تر، دارای آنتن‌های بیشتر، خنک‌کننده بدون فن و چهار پورت اترنت است. قیمت آن ۶۰۰ دلار است. Eero Max 7 از باندهای ۲.۴-GHz، ۵-GHz و ۶-GHz پشتیبانی می‌کند و با نسخه‌های قبلی Wi-Fi سازگار است، اما برای استفاده از سرعت‌های جدید نیاز به دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از Wi-Fi 7 دارد که در حال حاضر تعداد کمی از آن‌ها موجود است.

یکی از انتقادات رایج به روترهای Eero (و اکثر سیستم‌های مش Wi-Fi) کمبود پورت‌های اترنت است. Eero Pro 6E فقط دو پورت با سرعت‌های ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه و ۱ گیگابیت بر ثانیه داشت.

با وجود اندازه بزرگ‌تر Eero Max 7، همچنان شبیه به سایر مدل‌های Eero است و از پلاستیک سفید براق ساخته شده است، اما بسیار بزرگ‌تر از نسخه‌های قبلی است. این اندازه بزرگ‌تر امکان اضافه کردن چهار پورت اترنت را فراهم کرده است؛ دو پورت با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و دو پورت با سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه. با در نظر گرفتن اورهد بسته‌ها، سرعت‌های متصل به حداکثر ۹.۴ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

اگر از ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی خود اتصال اینترنت سریعی دارید، این روتر حداکثر استفاده را از آن می‌برد. اما Eero Max 7 همچنین امکان بک‌هاول سیمی یا بی‌سیم با سرعت بالا بین روتر اصلی و هر نود را فراهم می‌کند. TrueMesh شرکت Eero از باند اختصاصی برای بک‌هاول بی‌سیم استفاده نمی‌کند؛

بلکه سریع‌ترین مسیر را بر اساس تنظیمات شما، محیط و دستگاه‌های متصل انتخاب می‌کند. احتمالاً این مسیر در باند ۶ گیگاهرتزی و با Wi-Fi 7 خواهد بود تا زمانی که دستگاه‌های بیشتری با Wi-Fi 7 موجود شوند. اما Eeroهایی که دورتر از هم قرار می‌گیرند ممکن است به باند ۵ گیگاهرتزی یا حتی ۲.۴ گیگاهرتزی بازگردند که برد بیشتری دارند اما سرعت کمتری ارائه می‌دهند. Eero می‌گوید هر روتر Max 7 می‌تواند ۲۵۰۰ فوت مربع را پوشش دهد.

ایرو همچنین قابلیت‌های اتصال خانه هوشمند را به مجموعه اضافه می‌کند. Eero Max 7 می‌تواند بیش از ۲۰۰ دستگاه متصل را پشتیبانی کند و دارای پشتیبانی از Matter برای راه‌اندازی آسان دستگاه‌های مجهز به Matter با الکسا است. این روتر می‌تواند به عنوان یک مرز روتر Thread عمل کند و یک هاب خانه هوشمند Zigbee داخلی دارد. این ویژگی‌ها جدید نیستند و در سیستم‌های Wi-Fi 6 و ۶E ایرو نیز موجود هستند، اما برای خانه‌های هوشمند پرمشغله ارزش افزوده‌ای دارند.

این یک سیستم “راه‌اندازی و فراموشی” است، بنابراین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، وصله‌های امنیتی و رفع اشکالات به‌طور خودکار انجام می‌شود. اشتراک Eero Plus یک گزینه اضافی جامع اما گران‌قیمت است که با ماهی ۱۰ دلار (سالانه ۱۰۰ دلار) ارائه می‌شود و گزینه‌های امنیتی بیشتری، کنترل‌های والدین و پشتیبان‌گیری اینترنت را اضافه می‌کند. همچنین شامل دسترسی به برنامه‌های شخص ثالث برای آنتی‌ویروس، مدیریت رمز عبور و سرویس شبکه خصوصی مجازی (VPN) است.

یک Eero Max 7 به قیمت ۶۰۰ دلار، دو تایی به قیمت ۱۱۵۰ دلار و سه‌تایی به قیمت ۱۷۰۰ دلار عرضه می‌شود. شما می‌توانید سیستم‌های مش عالی دیگری را با قیمت بسیار کمتر تهیه کنید، اما حداقل Max 7 دستگاه‌های شما را برای مدت طولانی در برابر آینده محافظت می‌کند. Wi-Fi 7 در حال افزایش است—نتگیر اخیراً سیستم مش Wi-Fi 7 Orbi 970 خود را معرفی کرده و من قبلاً TP-Link’s Deco BE85 را بررسی کرده‌ام. پذیرندگان اولیه ممکن است احساس کنند که این روترها ارزش خرید دارند، اما ما واقع‌بینانه حداقل دو سال (یا بیشتر) با بهره‌برداری کامل از استاندارد جدید Wi-Fi فاصله داریم.

Eero Max 7 در فروشگاه‌های خرده‌فروشی و برخی ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا در دسترس خواهد بود. آمازون هنوز تاریخ دقیق انتشار را تأیید نکرده است، اما می‌توان با اطمینان گفت که می‌توانید آن را تا تعطیلات خریداری کنید.

درباره خبر نزول آزادی اینترنت در سال ۲۰۲۳ بیشتر بدانید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا