برنامه AnyDesk هک شد

 

شرکت سازنده این برنامه خبر هک را اعلام کرد. برنامه AnyDesk یک نرم‌افزار دسکتاپ از راه دور است.

شرکت سازنده AnyDesk گفته است پس از بررسی‌های امنیتی متوجه این حمله هکری شده اند و مطمئنا یک حمله باج‌افزار نیست و بلافاصله آن را به مقامات مربوطه اطلاع داده است.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد : ما همه گواهی‌های امنیتی وبه سراغ اصلاح یا جایگزین اکثر سیستم‌های خود رفته ایم. ما به زودی گواهی امضای کد قبلی را حذف خواهیم کرد واز یک گواهی دیگر استفاده کرده اند.

شرکت AnyDesk همچنین همه رمزهای عبور پورتال وب my.anydesk[.]com را باطل کرده است و از کاربران خود درخواست کرده در صورت استفاده دوباره از این پسوردها در سایر سرویس‌های آنلاین، رمز عبور خود را تغییر دهند.

هنوز اشاره‌ای به چگونگی وزمان انجام این حمله هکری نشده است و هنوز مشخص نیست که چه اطلاعاتی به سرقت رفته است. البته شرکت AnyDesk گفته که برای تحت تاثیر قرار گرفتن سیستم‌های کاربران هیچ مدرکی وجود ندارد.

AnyDesk بیش از ۱۷۰۰۰۰ مشتری دارد که شامل شرکت‌هایی مثل Amedes، AutoForm Engineering، ال‌جی، سامسونگ Electronics، Spidercam و Thales می‌شود.

این اتفاق یک روز پس از آن رخ می‌دهد که Cloudflare اعلام کرد که یک حمله هکری برای دسترسی غیرمجاز به سرور Atlassian آن و برخی اسناد و کدهای منبع انجام شده است.

 

منبع:تکفارس

مطالب مرتبط