اخبار جدیدموبایل

سامسونگ از تقاضای هوش مصنوعی و قیمت تراشه‌ها سود می‌برد.

سود شرکت سامسونگ

 شرکت سامسونگ الکترونیکس پیش‌بینی کرد که در نیمه دوم سال جاری میلادی، تقاضای قابل توجهی برای تراشه‌های مرتبط با هوش مصنوعی وجود خواهد داشت. این شرکت در گزارشی اعلام کرد که سود عملیاتی سه‌ماهه دوم آن بیش از ۱۵ برابر افزایش یافته است.

سامسونگ در بیانیه‌ای گفت: در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، سرورهای هوش مصنوعی انتظار می‌رود بخش بزرگتری از بازار (حافظه) را در اختیار بگیرند، زیرا ارائه‌دهندگان بزرگ خدمات ابری و شرکت‌ها سرمایه‌گذاری‌های خود در زمینه هوش مصنوعی را گسترش می‌دهند.

افزایش قیمت نیمه‌رساناها که توسط رونق هوش مصنوعی تقویت شد، سود سه‌ماهه ژوئن را نسبت به سال گذشته از یک پایه پایین بالا برد.

بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه، تلفن‌های هوشمند و تلویزیون‌های جهان اعلام کرد که سود عملیاتی در دوره آوریل تا ژوئن به ۱۰.۴ تریلیون وون (معادل ۷.۵۲ میلیارد دلار آمریکا) رسید، که نسبت به ۶۷۰ میلیارد وون در سال گذشته افزایش یافته است.

این رقم مطابق با تخمین خود سامسونگ از ۱۰.۴ تریلیون وون بود که اوایل این ماه اعلام شد.

این بالاترین سود عملیاتی سامسونگ از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ بوده است، که با بازگشت بخش تراشه به عنوان بخش اصلی درآمدزا پس از افتی که ناشی از تقاضای ضعیف برای دستگاه‌های استفاده‌کننده از تراشه‌ها پس از همه‌گیری بود، به دست آمده است.

درآمد شرکت نیز ۲۳ درصد افزایش یافته و به ۷۴ تریلیون وون رسیده است.

در تماس با سهامداران، شرکت سامسونگ اعلام کرد که برنامه دارد با گسترش فروش محصول جدید حافظه HBM3E – که آخرین فناوری حافظه برای هوش مصنوعی است – در نیمه دوم سال جاری به تقاضای هوش مصنوعی پاسخ دهد.

سامسونگ همچنین قصد دارد فروش SSDها را افزایش دهد که در حال حاضر برای سرورهای هوش مصنوعی بسیار مورد تقاضا هستند.

این شرکت همچنین اعلام کرد که در سه‌ماهه دوم سال ۳۶۱ وون به ازای هر سهم عادی و ممتاز به عنوان سود تقسیمی پرداخت خواهد کرد.

“طبق سیاست فعلی تقسیم سود ما، کل مبلغ توزیع شده در هر سه‌ماهه تقریباً ۲.۴۵ تریلیون وون است که اواخر ماه اوت پرداخت خواهد شد.”سهام سامسونگ صبح چهارشنبه تا ۱.۳۵ درصد افزایش یافت.

شتاب حافظه:

تراشه‌های حافظه HBM برای تراشه‌های هوش مصنوعی بسیار حیاتی هستند – که با رونق هوش مصنوعی تقاضای زیادی را تجربه کرده‌اند. این امر به شرکت‌هایی مانند سامسونگ الکترونیکس و SK Hynix، که دو بزرگترین تولیدکننده تراشه حافظه در جهان هستند، بسیار کمک کرده است.

CLSA در گزارشی که اوایل این ماه پس از پیش‌بینی‌های سه‌ماهه دوم سامسونگ منتشر شد، گفت: “با انتظار افزایش قیمت‌های فروش متوسط حافظه برای چندین سه‌ماهه آینده، پیش‌بینی می‌کنیم که سود سه‌ماهه سامسونگ الکترونیکس تا سال ۲۰۲۵ به طور مداوم افزایش یابد.”

کسب و کار بزرگترین تولیدکننده تراشه حافظه جهان دوباره رونق گرفت، زیرا قیمت تراشه‌های حافظه با امیدواری به هوش مصنوعی بازیابی شد. این غول الکترونیکی کره جنوبی در سال ۲۰۲۳ با رکورد زیان‌هایی مواجه شد، زیرا صنعت از کاهش تقاضا برای تراشه‌های حافظه و لوازم الکترونیکی پس از کووید رنج می‌برد.

SK Kim از بازارهای سرمایه دیوا در گزارشی در ماه گذشته گفت: “پس از اعلام نقشه راه نیمه‌رساناهای هوش مصنوعی توسط Nvidia و تولیدکنندگان جهانی تراشه، پیش‌بینی می‌کنیم که روند افزایش قیمت حافظه تا نیمه اول سال ۲۰۲۵ ادامه یابد. ما این روند را به نگرانی‌های بیشتر در مورد عرضه حافظه نسبت می‌دهیم، در حالی که تقاضای قوی برای HBM و SSDهای سازمانی با تراکم بالا که به تعداد بیشتری از ویفرها نیاز دارند، همراه با زمان تولید طولانی‌تر، وجود دارد.”

قابلیت هوش مصنوعی در فریبکاری؛ باعث انقراض بشر میشود؟کلیک کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا