تراشه اسنپ‌دراگون ۶۹۵G کوالکام با قابلیت پشتیبانی از پنل‌های ۱۴۴ هرتزی عرضه می‌شود

بر اساس گزارشات کمپانی کوالکام سرگرم توسعه تراشه‌های میان‌رده جدید سری اسنپ‌دراگون خود بوده و در صدد افزودن قابلیت‌هایی پیشرفته به آن‌ها است. یکی از این تراشه‌ها با شناسه Qualcomm SM6375 شناخته شده و احتمالا در ۴ مدل مختلف با پایه یکسان عرضه خواهد شد. در واقع این مدل‌ها به لحاظ سرعت فرکانس CPU و GPU با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. بر اساس شنیده‌ها فرکانس پردازشی GPU بسته به مدل تراشه در محدوده ۸۰۰ تا ۹۴۰ یا ۹۶۰ مگاهرتز متغیر خواهد بود.

به گفته وبسایت Winfuture.de تمامی مدل‌های تراشه مجهز به ۴ هسته طلایی (Gold) و ۴ هسته نقره‌ای (Silver) با سرعت‌های فرکانس متفاوت خواهد بود. مشخصات هسته‌های پردازشی CPU در این ۴ ورژن مختلف به شرح زیر است:

۴ هسته Gold با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز و ۴ هسته Silver با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز

۴ هسته Gold با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۴ هسته Silver با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز

۴ هسته Gold با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و ۴ هسته Silver با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز

۴ هسته Gold با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Silver با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز

کوالکام مشغول تست پلتفرم‌های توسعه‌دهنده برای تراشه‌ای با قابلیت پشتیبانی از نمایشگرهای ۱۴۴ هرتزی است. بنابراین به منظور نامگذاری این نیمه‌هادی احتمالا از حرف G در انتهای نام آن استفاده خواهد شد. وبسایت Winfuture ادعا می‌کند که حداقل ۲ مدل از این تراشه‌ها تحت‌عنوان اسنپ‌دراگون ۶۹۵ و اسنپ‌دراگون ۶۹۵G عرضه خواهند شد.

اسنپ‌دراگون ۶۹۵G یکی از تراشه‌هایی است که کوالکام ظاهرا روی توسعه آن کار می‌کند. این تراشه دارای شناسه Snapdragon SM6225 بوده و احتمالا به مدل پایه جدید در سری اسنپ‌دراگون ۶۰۰ تبدیل می‌شود. در حال حاضر جزئیات چندانی پیرامون مشخصات این تراشه اعلام نشده است. در واقع تنها می‌دانیم که این تراشه احتمالا مشابه با مدل اسنپ‌دراگون ۷۶۵ (با شناسه SM7250) خواهد بود. تراشه SM6225  احتمالا از طراحی ۸ هسته‌ای بهره گرفته و مجهز به مودم ۵G یکپارچه خواهد بود.

پلتفرم‌های تست برای تراشه SM6225 دارای مشخصات پایین‌تر از میان‌رده شامل رم ۶ گیگابایتی، حافظه‌داخلی ۱۲۸ گیگابایتی از نوع UFS 2.2 و نمایشگری با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هستند. تراشه SM6225 احتمالا به‌عنوان جانشین تراشه اسنپ‌دراگون ۶۶۵ عرضه خواهد شد. تراشه اسنپ‌دراگون ۶۶۵ با شماره مدل SM6125 نیز پیش‌تر در سال ۲۰۱۸ روانه بازار شد.

هر ۲ تراشه SM6375 و SM6225 با استفاده از فرآیندی ناشناخته توسط کمپانی TSMC تولید خواهند شد. از آنجا که اطلاعات فوق مربوط به حداقل ۲ ماه پیش است؛ لذا در صورت عدم بروز تداخل بر اثر معضل کمبود تراشه احتمالا امسال شاهد عرضه چیپست‌های جدیدی به بازار خواهیم بود.

مطالب مرتبط