اخبار جدیداینترنت

لینکدین تبلیغاتی درسال۲۰۲۴ ارائه داد که مایکروسافت از آن شکایت کرد

موافقت لینکدین

۲۶ ژوئیه (رویترز) – لینکدین موافقت کرد که ۶.۶۲۵ میلیون دلار برای حل یک شکایت جمعی پیشنهادی پرداخت کند که این واحد شرکت مایکروسافت (MSFT.O) را به دریافت هزینه‌های اضافی از تبلیغ‌کنندگان از طریق بزرگ‌نمایی تعداد افرادی که ویدیوهای تبلیغاتی را در پلتفرم خود مشاهده کرده‌اند، متهم می‌کند.
یک توافق اولیه در اواخر روز پنج‌شنبه در دادگاه فدرال سن خوزه، کالیفرنیا ثبت شد و نیاز به تأیید قاضی سوزان ون کلن در سن خوزه، کالیفرنیا دارد.
لینکدین تخلف را انکار کرد. همچنین موافقت کرد که به مدت دو سال تلاش‌های معقولی انجام دهد تا یک حسابرس خارجی را برای بررسی شاخص‌های تبلیغاتی خود استخدام کند.

تبلیغ‌کنندگانی به رهبری شرکت تاپ‌دِوِز از ساکرامنتو، کالیفرنیا و نوایرفای از شیکاگو، لینکدین را به بزرگ‌نمایی شاخص‌های تبلیغاتی متهم کردند. آنها ادعا کردند که لینکدین تعداد «نمایش» ویدیوهای تبلیغاتی را از طریق اپلیکیشن لینکدین کاربران، حتی زمانی که ویدیوها به صورت خارج از صفحه نمایش پخش می‌شدند و کاربران به سرعت از آنها عبور می‌کردند، محاسبه می‌کرد.

 

لینکدین

 

این شکایت دو هفته پس از آن آغاز شد که لینکدین در نوامبر ۲۰۲۰ فاش کرد که مهندسانش مشکلات نرم‌افزاری را در این پلتفرم اجتماعی با تمرکز بر کسب‌وکار برطرف کرده‌اند، که ممکن است منجر به بیش از ۴۱۸,۰۰۰ مورد دریافت هزینه‌های اضافی شده باشد، که بیشتر آنها کمتر از ۲۵ دلار بودند.

تقریباً تمام تبلیغ‌کنندگان متأثر، اعتباراتی اعطا کرد.
توافق روز پنج‌شنبه شامل تبلیغ‌کنندگانی در ایالات متحده می‌شود که بین ژانویه ۲۰۱۵ تا می ۲۰۲۳ تبلیغات خریداری کرده‌اند.
لینکدین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این توافق “تعهد ما به صداقت محصولات تبلیغاتی‌مان و فراهم کردن پلتفرمی مطمئن برای اعضا و مشتریانمان را نشان می‌دهد.”
سانی‌ویل، کالیفرنیا مستقر است و مایکروسافت در ردموند، واشنگتن قرار دارد. سود مایکروسافت در نه ماه منتهی به ۳۱ مارس، ۶۶.۱ میلیارد دلار بود.

قاضی ون کلن در دسامبر ۲۰۲۱ این شکایت را رد کرده بود. تبلیغ‌کنندگان تجدیدنظر کردند، اما تجدیدنظر را متوقف کردند تا هر دو طرف بتوانند اختلاف را میانجی‌گری کنند.
وکلای تبلیغ‌کنندگان ممکن است تا ۱,۶۵۶,۲۵۰ دلار، یا ۲۵٪ از مبلغ توافق، برای هزینه‌های حقوقی درخواست کنند.
این پرونده با عنوان In re LinkedIn Advertising Metrics Litigation در دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده، منطقه شمالی کالیفرنیا به شماره ۲۰-۰۸۳۲۴ ثبت شده است.

درباره خبر اشاره ترامپ به رقابت با چین بر سر بیت کوین مطالعه کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا