اخبار جدید

فولکس‌واگن در چین دچار مشکلاتی شده

فولکس‌واگن به دنبال کاهش هزینه‌ها و بهبود فناوری خودروها در چین

هداف اصلی فولکس‌واگن در چین:

کاهش هزینه‌های تولید خودرو:فولکس‌واگن هدف دارد تا هزینه‌های تولید خودروهای خود را تا سال ۲۰۲۶ به میزان ۴۰% کاهش دهد.

افزایش رقابت‌پذیری:با معرفی یک پلتفرم محلی به نام “پلتفرم اصلی چین”، فولکس‌واگن می‌گوید که این پلتفرم کلید دستیابی به برابری هزینه با خودروسازان محلی در بخش خودروهای الکتریکی کامپکت خواهد بود. این بخش پیش‌بینی می‌شود که در آینده ۵۰% از بازار کل خودروها را تشکیل دهد.

اهداف فروش:فولکس‌واگن در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ فروش ۴ میلیون خودروی الکتریکی در چین را هدف‌گذاری کند، که معادل حدود ۱۵% از سهم بازار خواهد بود و درآمدی بالغ بر ۳ میلیارد یورو (۳.۲ میلیارد دلار) تولید کند.

وضعیت فعلی در چین:

فولکس‌واگن با چالش‌های متعدد در بازار چین مواجه است. اما استراتژی جدید “در چین، برای چین” نشان‌دهنده تمرکز بیشتر بر روی توسعه محصولات محلی و کاهش هزینه‌ها برای رقابت بهتر با خودروسازان داخلی است.

فرصت‌ها در بازار آمریکا:

رشد بازار خودروهای الکتریکی:با توجه به رشد سریع تقاضا برای خودروهای الکتریکی در آمریکا، فولکس‌واگن می‌تواند با معرفی مدل‌های جدید الکتریکی و رقابتی، سهم بازار خود را افزایش دهد.

فولکس واگن

تکنولوژی پیشرفته:بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته در خودروهای الکتریکی می‌تواند فولکس‌واگن را به عنوان یک رهبر در بازار خودروهای الکتریکی در آمریکا مطرح کند.

تمرکز بر پایداری:تمرکز بر خودروهای الکتریکی و پایداری محیطی می‌تواند به بهبود تصویر برند در میان مصرف‌کنندگان آمریکایی کمک کند.

تسلا و دیگر خودروسازان با رقابت فزاینده‌ای در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان مواجه هستند، زیرا خودروسازان محلی از جمله BYD، خودروهای الکتریکی مقرون‌به‌صرفه‌تر با فناوری و ویژگی‌های دیگری که مصرف‌کنندگان انتظار دارند، عرضه می‌کنند.

در سال ۲۰۲۳ بیش از ۹ میلیون خودرو در سراسر جهان تحویل داد که فروش خودروهای آن در اروپا ۱۹.۷ درصد و در آمریکای شمالی ۱۷.۹ درصد افزایش یافت. با این حال، در بازار بسیار رقابتی خودرو در چین، فولکس‌واگن رشد فروش متواضع‌تر ۱.۶ درصدی را در سال گذشته ثبت کرد.

با وجود رقابت فزاینده از سوی خودروسازان در چین، هدف دارد در آینده یکی از سه تولیدکننده برتر بین‌المللی در این بازار باشد، با ترکیبی از مدل‌های جدید مخصوص چین و همکاری‌های گسترده‌تر با تامین‌کنندگان محلی.

در میان برنامه‌های خودروساز برای ابتکار “در چین، برای چین” که اولین بار در نوامبر اعلام شد، فولکس‌واگن قصد دارد زنجیره تامین قطعات مورد استفاده برای پلتفرم خودروهای الکتریکی مخصوص چین که با همکاری خودروساز Xpeng Motors ساخته شده است، بومی‌سازی کند.

در ژوئیه گذشته،اعلام کرد که قصد دارد ۵ درصد از سهام Xpeng به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون دلار را برای توسعه مشترک خودروهای الکتریکی و افزایش رقابت‌پذیری خود در چین خریداری کند. Xpeng تمامی سیستم‌های خودروی خود، از جمله پیشرانه و معماری الکتریکی و الکترونیکی، را در داخل کشور توسعه می‌دهد. با این حال، فولکس‌واگن همچنین برنامه دارد با شرکت‌های فناوری محلی در زمینه توسعه نرم‌افزار و فناوری رانندگی خودکار برای خودروهای آینده که در چین عرضه خواهند شد، همکاری کند.

 درباره خبر خودرو برقی استلانتیس بخوانید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا