اخبار جدیدکسب و کار

حل مشکل ۲۲ میلیون دلاری مایکروسافت

شکایت مایکروسافت

بروکسل، ۱۰ ژوئیه (رویترز) – مایکروسافت با توافق ۲۰ میلیون یورویی (۲۱.۷ میلیون دلاری) برای حل یک شکایت ضد انحصاری درباره شیوه‌های مجوزدهی در محاسبات ابری، از تحقیقات ضد انحصاری اتحادیه اروپا و جریمه‌های احتمالی جلوگیری کرد.

سازمان خدمات ابری CISPE، که اعضای آن شامل آمازون و چندین ارائه‌دهنده کوچک خدمات ابری اتحادیه اروپا هستند، در اواخر سال ۲۰۲۲ به کمیسیون اروپا شکایت کردند و ادعا کردند که شرایط قراردادی اعمال شده توسط مایکروسافت در تاریخ ۱ اکتبر به اکوسیستم محاسبات ابری اروپا آسیب می‌زند.

مایکروسافت در بخش چند میلیارد دلاری محاسبات ابری پس از آمازون در رتبه دوم قرار دارد ولی پیش از گوگل از شرکت آلفابت است. این صنعت در هر دو سوی اقیانوس اطلس مورد بررسی‌های ضد انحصاری قرار گرفته است.

برد اسمیت، رئیس گفت: “پس از بیش از یک سال همکاری با CISPE و اعضای اروپایی آن، خوشحالم که نه تنها نگرانی‌های گذشته آن‌ها را حل کردیم، بلکه با هم همکاری کردیم تا مسیری را تعریف کنیم که رقابت بیشتری به بازار محاسبات ابری در اروپا و فراتر از آن بیاورد.”

مایکروسافت یک محصولی توسعه خواهد داد که به اعضای CISPE اجازه می‌دهد نرم‌افزار مایکروسافت را روی پلتفرم‌های خودشان بر روی زیرساخت ابری Azure مایکروسافت اجرا کنند، با قیمت‌هایی معادل قیمت‌های مایکروسافت برای تحویل این محصول نه ماه زمان دارد.

مایکروسافت همچنین اعضای CISPE را برای درآمدهای از دست رفته مرتبط با هزینه‌های مجوزدهی در دو سال گذشته جبران خواهد کرد، این گروه اعلام کرد. ارقام مالی فاش نشده‌اند.

دو نفر که به طور مستقیم با موضوع آشنا بودند به رویترز گفتند که حدود ۲۰ میلیون یورو در مجموع پیشنهاد داده است.

این توافق شامل خدمات وب آمازون (AWS)، پلتفرم ابری گوگل و علی‌کلود نمی‌شود و این موضوع انتقاد این دو شرکت را برانگیخته است.

سخنگوی AWS گفت: “ما همچنان از تعداد رو به رشد مشتریان، ارائه‌دهندگان و رگولاتورهای جهانی که از می‌خواهند به رفتارهای تبعیض‌آمیز خود برای همه مشتریان پایان دهد، حمایت می‌کنیم.”

رئیس گوگل کلود گفت که امیدوار است رگولاتورهای دیگر همچنان به بررسی شیوه‌های مجوزدهی مایکروسافت ادامه دهند.

امیت زاوری گفت: “بسیاری از نهادهای نظارتی تحقیقات خود را در مورد شیوه‌های مجوزدهی آغاز کرده‌اند و امیدواریم راه‌حل‌هایی برای محافظت از بازار ابری در برابر رفتار ضد رقابتی وجود داشته باشد.”

“ما در حال بررسی گزینه‌های خود برای ادامه مبارزه با مجوزدهی ضد رقابتی هستیم تا انتخاب، نوآوری و رشد اقتصاد دیجیتال در اروپا را ترویج کنیم.”

CISPE گفت که اکنون شکایت خود را از اتحادیه اروپا پس خواهد گرفت و در اروپا و جاهای دیگر شکایات جدیدی در این زمینه‌ها آغاز یا حمایت نخواهد کرد.

فرانسیسکو مینگورانس، دبیر کل CISPE گفت: “این توافق شرایط برابر را برای ارائه‌دهندگان خدمات زیرساخت ابری اروپایی و مشتریان آن‌ها فراهم خواهد کرد.”

(۱ دلار = ۰.۹۲۴۰ یورو) (گزارش از Foo Yun Chee؛ ویرایش توسط Christina Fincher و Mark Potter)

 درباره ستجو برنتیجه جای : مایکروسافت بیشتربدانید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا