YouTube بالاخره جنگ تمام عیار با برنامههای مسدودکننده تبلیغات را آغاز کرد
درصورتی که از مسدودکننده تبلیغات در یوتیوب استفاده میکنید، این پلتفرم اکنون دیگر به شما اجازه تماشای ویدیو نمیدهد.
یوتیوب از ماه می (اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سازوکارهای خود را برای مسدودکردن برنامههای حذف تبلیغات بیشتر کرده بود. اکنون این شرکت میخواهد در سراسر جهان برنامههای مسدودکننده تبلیغات را به کلی مسدود کند. درصورتی که از اد بلاکر برای تماشای ویدیو استفاده میکنید، یوتیوب با نمایش یک اعلان مانع تماشای ویدیو شما میشود. این سیاست در راستای ترغیب بینندگان به استفاده از اکانت پریمیوم انجام میگردد.
براساس اعلامیه منتشرشده در Verge، یوتیوب میخواهد بینندگان را ترغیب کند برای حذف تبلیغات، از حساب پریمیوم استفاده کنند. این شرکت برای اجرای گسترده سیاست خود، برنامههای مسدودکننده تبلیغات را کاملاً مسدود میکند.
استفاده از حذفکنندههای تبلیغات، شرایط خدمات YouTube را نقض میکند. یوتیوب اکنون تلاشی جهانی را آغاز کرده است تا از بینندگان بخواهد از مسدودکنندههای تبلیغات استفاده نکنند و به یوتیوب اجازه دهند تبلیغات را در پلتفرم خود نمایش دهد یا برای حذف تبلیغات از اکانت پریمیوم استفاده کنند. درواقع تبلیغات حامی بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در سراسر جهان است و بدین طریق به میلیاردها نفر فرصت میدهد به محتوای مورد علاقه خود در یوتیوب دسترسی داشته باشند.
مقابله با مسدودکنندههای تبلیغات در یوتیوب جدیتر میشود
درصورتی که از مسدودکنندههای تبلیغات استفاده میکنید، یوتیوب به شما اعلان بالا را نشان خواهد داد. برای تماشای ویدیو یا باید اجازه دهید که یوتیوب تبلیغات خود را نمایش دهد یا اکانت پریمیوم بخرید. اکانت پریمیوم در جولای (تیرماه) شاهد افزایش قیمت بوده و به ۱۳.۹۹ دلار در ماه (یا ۱۳۹.۹۹ دلار سالانه) رسیده است. طرح خانواده یوتیوب برای حداکثر پنج عضو ۲۲.۹۹ دلار در ماه و قیمت دانشجویی آن ۷.۹۹ دلار در ماه است.
گزینه اجازه نمایش تبلیغات در سایتهای زیادی مرسوم است و بسیاری از نشریات نیز برای نمایش مطالب و محتواهای خود از کاربر چنین اجازهای میگیرند. اما اکنون، یوتیوب بزرگترین سایتی است که در حال انجام چنین کاری است.
منبع : دیجیاتو