تولیدکنندگان محتوا یا همان کریتورهای اینستاگرام و فیسبوک (Creator) تا سال ۲۰۲۴ سهمی از درآمدهای خود را در اختیار این پلتفرمها قرار نمیدهند. متا در گذشته چنین موضوعی را تا سال ۲۰۲۳ اعلام کرده بود.
مدیرعامل متآ، مارک زاکربرگ امروز در یک پست فیسبوکی از بروزرسانیهای نحوه کسب درآمد برای فیسبوک و اینستاگرام خبر داد، از جمله اینکه تا سال ۲۰۲۴ کمیسیونی از تولیدکنندگان محتوا دریافت نمیشود.
درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام و فیسبوک
تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرمها از طریق حق اشتراک طرفداران، رویدادهای پولی، نشانها و سایر روشها درآمدزایی میکنند. البته متا در ماههای گذشته روشهای کسب درآمد این افراد را افزایش داده تا کمتر به سمت تیکتاک بروند و البته روشهای جدیدی هم در راه هستند. یکی از این ویژگیهای جدید، گروههای اختصاصی برای کاربران است.
زاکربرگ همچنین در پست خود گفته که افراد بیشتری میتوانند واجد شرایط کسب درآمد از فیسبوک و اینستاگرام و در بخشهای مختلف آنها مانند ریلز (Reels) شوند. یکی از برنامههای درآمدزایی، پاداشهای نقدی ریلز است و اینفلوئنسرها میتوانند از ویدیوهای کوتاه خود در اینستاگرام و البته فیسبوک درآمد داشته باشند.
در پست مدیرعامل متا درباره ویژگیهای دیگر هم اطلاعاتی وجود دارد؛ قابلیتهایی که هنوز در حال توسعه و آزمایش قرار دارند یا اینکه به ویژگیهای کنونی موارد بیشتری استفاده میکنند. برای مثال به گفته زاکربرگ، اینستاگرام در حال آزمایش یک مارکتپلیس (Marketplace) برای تولیدکنندگان محتوا و برندها برای پیدا کردن یکدیگر جهت همکاری است؛ ویژگی که البته تیکتاک دارد.
قابلیت NFT متا هم در آینده نزدیک به خارج از ایالات متحده گسترش خواهد یافت و بهزودی به فیسبوک هم میآید، البته ابتدا با چندین گروه مشخص از کاربران آمریکایی.
متا تمرکز کنونی خود را روی رقابت با تیکتاک گذاشته و میخواهد با روشهای مختلف از مهاجرت اینفلوئنسرها به پلتفرم رقیب جلوگیری کند، حتی متا مشغول فید تمام صفحه مشابه تیکتاک برای اینستاگرام است. بنابراین باید در آینده شاهد روشهای بیشتری برای کسب درآمد از پلتفرمهای متا باشیم.
منبع : دیجیاتو