لی جون: شیائومی بهدنبال تبدیل شدن به تولیدکننده برتر اسمارتفون در جهان است
عملکرد غول تولیدکننده چینی موسوم به شیائومی در بازار جهانی اسمارتفون بسیار مطلوب بوده است و این شرکت برند شماره یک در بسیاری از بازارهای جهان محسوب میشود. مهمتر از همه شیائومی برای چندمین سال پیاپی عنوان برترین برند تولیدکننده اسمارتفون در بازار هندوستان را به خود اختصاص داده است. هندوستان پس از چین دومین بازار بزرگ اسمارتفون در جهان بهشمار میرود.
به گفته لی جون؛ مدیرعامل شیائومی، کمپانی چینی با اطمینان کامل هدفی بزرگ را برای خود ترسیم نموده است. به گفته وی هدف شیائومی تبدیل شدن به بزرگترین برند تولیدکننده اسمارتفون در جهان است. علاوه بر این لی جون اذعان کرد که همگی بایستی صبور باشند؛ زیرا در مسیر نوآوری و کارآفرینی همواره موانع متعددی وجود دارد.
لی جون طی رویدادی در اوایل وقت امروز اعلام کرد که نوآوری و کارآفرینی جزء لاینفک فرآیند توسعه شیائومی محسوب میشود. وی معتقد است که تولید هوشمند کماکان فضای پیشرفت زیادی را پیش رو دارد. در حال حاضر ۷۵ درصد از شرکتها در سراسر چین به نوعی در زمینه تولید هوشمند فعالیت میکنند. همچنین نخستین مرحله از ساخت کارخانه هوشمند شیائومی در شهر Yizhuang نیز آغاز شده است.
لی جون؛ بنیانگذار، رئیس و مدیرعامل شیائومی در پایان ماه جولای امسال خاطرنشان کرد که میزان نقل و انتقالات اسمارتفونهای شیائومی برای نخستین بار از اپل پیشی گرفته و این برند به دومین تولیدکننده بزرگ اسمارتفون در جهان تبدیل شده است. این دستاورد مدیون تلاشهای خستگیناپذیر شیائومی در عرصه جهانی است. در آن زمان لی جون ادعا کرد که کمپانی رقیب بسیار قدرتمند بوده و وظیفه وی حفظ شیائومی در جایگاه دوم است. با اینحال پس از گذشت چند ماه بهنظر میرسد که جایگاه شیائومی دستخوش تغییر شده است.
شیائومی در صدد کسب عنوان برترین تولیدکننده جهانی اسمارتفون برای مدت زمانی طولانی است
هدف شیائومی نهتنها تبدیل شدن به برترین تولیدکننده اسمارتفون در جهان؛ بلکه حفظ این عنوان برای مدت زمانی طولانی است. به گفته تحلیلگران، سادهسازی اسامی اسمارتفونها یکی از اقداماتی است که شیائومی ملزم به اجرای آن خواهد بود. بر اساس برخی گزارشات، موفقیت شیائومی عمدتا مدیون سقوط هواوی بهدلیل تحریمهای اعمال شده توسط آمریکا است. با اینحال موضوع برتری بلندمدت تا حدودی بحثبرانگیز است. موفقیت شیائومی تا حد زیادی به عملکرد این شرکت در خارج از مرزهای چین بستگی دارد. همچنین این شرکت بایستی در رابطه با ورود به بازار ایالاتمتحده و تکرار موفقیت وانپلاس به شکلی جدی فکر کند. وانپلاس پیشتر برای فروش هندستهای خود با بزرگترین اپراتورهای مخابراتی ایالاتمتحده وارد مذاکره شد.
همچنین سرمایهگذاری جدی شیائومی در زمینه تبلیغات و بازاریابی ضرورتی اجتنابناپذیر خواهد بود. شیائومی بایستی بودجه تخصیص یافته برای اهداف تبلیغاتی و ایجاد تصویری مثبت از خود را افزایش دهد. البته بدیهی است که کمپانی بایستی صلاحیت و سیاست قیمتگذاری متعادل و رقابتی خود را حفظ نماید. بعلاوه کمپانی چینی به نوآوریهای واقعی و توسعه فناوریهای جدید احتیاج خواهد داشت. ارتقاء کیفیت محصولات و نرمافزار نیز سایر اقدامات حیاتی برای شیائومی بهشمار میروند.
منبع:itiran