۸ تا از بهترین ویژگی‌های آیفون که باید از آن‌ها استفاده کنید!

در این مقاله به معرفی ۸ تا بهترین ویژگی های نرم‌افزاری آیفون می‌پردازیم که می‌توانند بسیار کاربردی و مفید باشند. 

چیزهای بسیار زیادی درمورد گوشی‌های آیفون وجود دارد که باعث می‌شود آن‌ها را دوست داشته باشیم که باعث می‌شود برخی از آن‌ها را از یاد ببریم یا اصلا ندانیم که وجود دارند.

تلفن هوشمند اپل شامل هزاران ویژگی مفید است که در مکان‌هایی قرار گرفته‌اند که ممکن است هرگز آنها را کشف نکنید، مگر اینکه کسی در مورد آنها به شما بگوید. با در نظر گرفتن این موضوع، ما ۸ ویژگی را انتخاب کرده‌ایم که هر دارنده آیفون باید از آن استفاده کند.

۱. ساکت کردن تماس گیرندگان ناشناس

اگر از مزاحمت‌های تماس‌های تلفنی از طرف شماره‌های ناشناس و تبلیغات خسته شده‌اید، می‌توانید آن‌ها را کاملاً ساکت کنید! تنظیمات را باز کنید، روی «Phone» ضربه بزنید، سپس به پایین بروید و سوئیچ «Silence Unknown Callers» را در موقعیت روشن قرار دهید.

بهترین ویژگی آیفون

وقتی فعال باشد، همه تماس‌های شماره‌هایی که در فهرست مخاطبین شما نیستند مستقیماً بدون زنگ زدن به پست صوتی می‌رود. البته اگر قفل آیفون شما باز باشد، همچنان اعلان‌های بی‌صدا برای این تماس‌ها را خواهید دید.

۲. مرکز کنترل خود را شخصی‌سازی کنید

مرکز کنترل به شما امکان می‌دهد به سرعت به کنترل‌های پخش رسانه، میزان صدای سیستم، تنظیمات Wi-Fi، روشنایی صفحه نمایش خود و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. (برای مشاهده آن، در گوشی‌های دارای Face ID از گوشه سمت راست بالای صفحه به سمت پایین و در آیفون‌های دارای دکمه‌های هوم از لبه پایین صفحه به سمت بالا بکشید.)

مرکز کنترل همچنین شامل صفحه‌ای قابل تنظیم از دکمه‌های میانبر است که می‌توانید آن‌ها را متناسب با نیاز خود تغییر دهید. برای سفارشی کردن مرکز کنترل، تنظیمات را باز کنید و روی «مرکز کنترل» ضربه بزنید.

این مطلب را نیز بخوانید: آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس با طراحی جدید دوربین سلفی معرفی شدند

در آنجا می‌توانید میانبرهای Control Center را به عملکردهایی مانند چراغ قوه، تایمر، ماشین حساب، حالت کم مصرف، کنترل از راه دور Apple TV و موارد دیگر اضافه یا حذف کنید. این کار بسیار مفید خواهد بود!

۳. با «مزاحم نشوید» آرامش را به دست آورید

حالت مزاحم نشوید (که بخشی از ویژگی به نام «فوکوس» است) راهی عالی برای خاموش کردن تمام اعلان‌های شما در زمانی که نمی‌خواهید کسی یا چیزی مزاحم‌تان شود، است. می‌توانید این ویژگی آیفون را برنامه ریزی کنید تا به طور خودکار روشن و خاموش شود، یا فقط آن را به صورت دستی در تنظیمات -> فوکوس یا هنگام استفاده از مرکز کنترل روشن کنید (روی نماد هلال ماه ضربه بزنید).

هنگامی که فعال می‌شود، آیفون شما زنگ نخواهد خورد یا با تماس نخواهد لرزید و هیچ اعلانی شنیده نخواهد شد. با استفاده از Control Center می‌توانید آن را به سرعت در هر زمانی خاموش کنید.

۴. به اشتراک گذاری عکس و ویدیو با AirDrop

AirDrop به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی عکس‌ها، فیلم‌ها و سایر فایل‌ها را از آیفون خود با سایر دارندگان گوشی اپل در نزدیکی خود به اشتراک بگذارید. به صورت محلی از طریق بلوتوث و وای‌فای کار می‌کند و می‌توانید گزینه AirDrop را در زیر منوی اشتراک گذاری پیدا کنید.

برای استفاده از آن، تقریباً در هر برنامه‌ای، برگه اشتراک‌گذاری را باز کنید (روی مربعی که فلش از آن بیرون می‌آید ضربه بزنید)، سپس نماد AirDrop را انتخاب کنید. سپس انتخاب کنید که می‌خواهید با چه کسی به اشتراک بگذارید، و فایل‌های شما به صورت بی‌سیم به دستگاه دیگر ارسال خواهد شد.

AirDrop باید در هر دو دستگاه به درستی فعال و پیکربندی شود، اما وقتی به آن دست پیدا کردید، تعجب خواهید کرد که چرا کپی کردن فایل‌ها بین دستگاه‌ها همیشه به این آسانی نبوده است.

۵. حالت کم مصرف را روشن کنید

اگر متوجه شدید که باتری قبل از پایان روزتان تمام می‌شود، می‌توانید با روشن کردن حالت کم مصرف، عمر باتری خود را افزایش دهید. هنگامی که حالت کم مصرف روشن است، آیفون شما وظایف پس‌زمینه را غیرفعال می‌کند، روشنایی صفحه را کاهش می‌دهد و صفحه آیفون شما در حالت بی‌کار سریع‌تر تیره می‌شود.

بهترین ویژگی آیفون

برای روشن کردن آن، تنظیمات را باز کنید، روی «باتری» ضربه بزنید، سپس سوئیچ «حالت کم مصرف» را در موقعیت روشن قرار دهید. همچنین می‌توانید یک میانبر مرکز کنترل اضافه کنید که به شما امکان روشن کردن حالت کم مصرف را به سرعت با کشیدن انگشت و ضربه زدن، می‌دهد.

۶. سیری را بشناسید!

سیری دستیار شخصی شما در دستگاه‌های اپل است و اگر قبلاً آن را امتحان نکرده‌اید، ممکن است از اینکه چقدر می‌تواند مفید باشد، تعجب کنید. برای استفاده از سیری، دکمه Side (در آیفون‌های دارای Face ID) یا دکمه Home (در آیفون‌های دارای Touch ID) را نگه دارید و آنچه را که نیاز دارید با صدای بلند بگویید. یا می‌توانید Siri را پیکربندی کنید تا فقط با گفتن “Hey Siri” در هر زمان فعال شود.

بهترین ویژگی آیفون

سیری می تواند کارهایی مانند ارسال پیام، پخش موسیقی، برقراری تماس، تنظیم آلارم یا یادآوری، راه‌اندازی میانبرها و بسیاری موارد دیگر را انجام دهد. همچنین می‌توانید از سیری سوالاتی بپرسید و در مورد بسیاری از موضوعات پاسخ دریافت کنید. حتی می‌توانید زیر و بم صدای سیری و لهجه را در تنظیمات شخصی‌سازی کنید.

۷. اسکرین شات سریع بگیرید

اگر می‌خواهید دقیقاً از آنچه در صفحه آیفون خود می‌بینید، عکس بگیرید، می‌توانید به راحتی اسکرین شات بگیرید. پس از گرفتن، می‌توانید اسکرین شات را مانند هر تصویر دیگری که در دستگاه خود ذخیره شده است، مشاهده و به اشتراک بگذارید.

بهترین ویژگی آیفون

نحوه گرفتن اسکرین شات به نوع آیفون شما بستگی دارد. در آیفون‌هایی که دکمه‌های هوم دارند، دکمه‌های هوم و Sleep را به طور همزمان فشار دهید. اگر آیفون شما Face ID دارد، دکمه Side و دکمه افزایش صدا را همزمان فشار دهید.

۸. اعلان‌ها را به روش ساده غیرفعال کنید

یکی از آزاردهنده‌ترین جنبه‌های داشتن آیفون، میزان اعلان‌هایی است که می‌توانید از انواع برنامه‌ها در صورت داشتن اجازه، دریافت کنید. آن‌ها در ابتدا بی‌ضرر به نظر می‌رسند، اما با صدها برنامه، ممکن است در تمام ساعات روز مزاحم‌تان شوند.

بهترین ویژگی آیفون

می‌توانید در تنظیمات -> اعلان‌ها، مدیریت کنید که کدام برنامه‌ها اعلان‌ها را ارسال می‌کنند، اما همچنین یک راه آسان برای خاموش کردن آن‌ها در مرکز اعلان یا صفحه قفل درست همان جایی که ظاهر می‌شوند، وجود دارد. برای انجام این کار، انگشت خود را روی یک اعلان به سمت چپ بکشید و “Options” را انتخاب کنید، سپس “Turn Off” را در منوی ظاهر شده انتخاب کنید. بالاخره آرامش! با استفاده از این ویژگی آیفون از گوشی خود لذت ببرید.

مطالب مرتبط