دست‌پخت سامسونگ؛ گرمای تراشه Pixel 6 Pro باعث سوختن گوشی شد

گزارش یکی از کاربران نشان می‌دهد که گوشی Pixel 6 Pro بر اثر گرمای زیاد تراشه‌ی تنسور دچار سوختگی شده است.

تراشه‌های تنسور گوگل که در گوشی‌های سری پیکسل استفاده می‌شوند مصرف انرژی چندان زیادی ندارند، اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی این تراشه‌ها بیش‌ازحد داغ شوند تا جایی که دستگاه به‌خاطر سوختگی از کار بیفتد؟ این دقیقاً همان چیزی است که یکی از صاحبان پیکسل ۶ پرو تجربه کرد.

یکی از کاربران پیکسل ۶ پرو با انتشار تصویری از پرچمدار اسبق گوگل، قطعه‌ی سوخته‌ی مستطیلی‌شکلی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد تراشه‌ی تنسور به دمای بحرانی رسیده است.

احتمالاً ناکارآمدی تراشه در دفع حرارت، باعث این اتفاق شده است. تراشه‌های تنسور توسط سامسونگ ساخته می‌شوند و اساساً نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ای از پردازنده‌های اگزینوس به شمار می‌روند. شاید زمانش رسیده است که گوگل برای ساخت تراشه‌هایش سراغ شرکت‌های دیگر برود.

زمانی که از مالک دستگاه پرسیده شد که چگونه گوشی‌ او بیش‌ازحد گرم شده، پاسخ داد که تنها کاری که انجام داده یک تماس ۱۰ دقیقه‌ای بوده است، اما این احتمال وجود دارد که مشکلات مربوط به گرم شدن بیش‌ازحد گوشی گوگل از قبل بروز کرده باشند.

تراشه‌‌ی تنسور G3 که قدرت‌بخش پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو است، عملکرد چندان بهتری ندارد؛ چرا که پیش از عرضه‌ی رسمی، نتیجه‌ی تست استرس ۳DMark نشان داد که این تراشه از پس دفع حرارت بر نمی‌آید و دچار افت عملکرد شدیدی می‌شود.

این مسائل ممکن است در مورد تنسور G4 هم صدق کند چرا که گزارش شده است که این تراشه تنها ارتقا جزئی را در مقایسه با تنسور G3 تجربه خواهد کرد.

در خصوص تنسور G5 ممکن است شاهد تغییر وضعیت باشیم، چرا که گفته می‌شود گوگل به TSMC روی می‌آورد و CPU و GPU سفارشی را در گوشی آینده‌ی خود قرار می‌دهد.

در هر صورت اتفاقی را که برای مالک پیکسل ۶ پرو افتاد، نمی‌توان نادیده گرفت. این یک هشدار برای کاربران گوشی‌های هوشمند پیکسل است تا از هرگونه گرم شدن بیش‌ازحد گوشی خود آگاه باشند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط