۴۲۴ تفکر بابای دارا و بابای نادار (قسمت یازدهم)

۵۱- پدر پولدار می گفت: وقتی بیم از دست دادن چیزی را داریم خود را مستعد از دست دادن آن می کنیم و این در مورد همسر، دوست، کیف پول و هر چیز دیگری مصداق پیدا می کند. فکر کردن به ترس ها آنها را به سوی شما می کشاند اصل درست از این قرار است بر آنچه دلخواه شماست تمرکز کنید از داشتن آن لذت ببرید و نگران از دست دادنش نباشید.

۵۲- پدر پولدار می گفت: قوانین جهان همواره انسان را به ایستادن روی پای خویش تشویق می کند اگر بر این باور باشیم که با از دست دادن چیزی یا کسی زندگی ما را به نابودی خواهد گذاشت آنگاه چه بسا جهان تصمیم بگیرد به ما اثبات کند که بدون آن چه یا آن کس هم قادر به زندگی خواهیم بود. اگر به این نتیجه رسیده باشید که بدون این شغل یا ماشین ادامه زندگی برایتان غیر ممکن است آنگاه ممکن است جهان شرایطی را به وجود بیاورد که زندگی بدون آن را تجربه کنید اما اگر نگرش شما اینگونه باشد که من ماشینم را دوست دارم اما بدون آنهم می توانم به همین اندازه خوشبخت باشم دیگر می توانید تا هر موقعی که بخواهید صاحب آن باشید.

۵۳- پدر پولدار می گفت: ما نه فقط از دیدگاه روحانی بلکه از نقطه نظر علمی نیز باید شکرگذار نعمتهای خود باشیم. جهان اساسا بسیار بخشنده است اما اگر کسی پیوسته بر آنچه ندارد تکیه کند بسیار کمتر به خواسته های خود می رسد در پاره ای از موارد بنظر می رسد اجتماع ما را برای دیدن جنبه های منفی زندگی شرطی می کند. اگر در ده مورد کارها درست پیش برود و فقط در یک مورد با موانع مواجه شویم تمام توجه ما معطوف همان یک مورد می شود. به خاطر یک لکه کوچک روی یقه پیراهن خود عصبی می شویم ما از این واقعیت که ۹۹ درصد پیراهنمان پاکیزه است به وجد نمی آییم بسیاری از مردم گمان می کنند که معنای واقع بین و منطقی بودن تاکید و تمرکز بر اشتباهات است.

۵۴- پدر پولدار می گفت: وقتی سپارستگذار نعمتهای خود هستیم و به آنچه که هم اکنون در اختیار داریم معترف باشیم سبب جاری گشتن سیلی از مواهب تازه به زندگی خود می شویم.

۵۵- پدر بی پول می گفت: چهار سال از عمرم را در دانشگاه تلف کردم فقط برای اینکه یک تکه کاغذ بگیرم. پدر پولدار می گفت در چهار سال دانشگاه با افراد بسیاری آشنا شده و تجربیات بسیاری را کسب کرده که بدون گذراندن این زمان هیچ یک از این ها بدست نمی آمد در واقع مسیر هم به اندازه مقصد ارزشمند بوده است.

مطالعه قسمت دهم ۴۲۴ تفکر بابای دارا و بابای نادار

برگرفته شده از: کتاب بابای دارا بابای نادار (رابرت کیوساکی)

مهدی برآسود

Barasoudchannel@

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *